Persoonlijke hulpmiddelen
Inloggen

Snertrit 18 november 2017

De Snertrit is de laatste rit van het seizoen. Wij hebben ons rittenseizoen mooi mogen afsluiten met een fantastische rit uitgezet door Rene Roelofs (winnaar 2016 met zijn dochter Amber). Ondanks de slechte weersvoorspellingen reden nog 35 equipes mee, waarvan 3 uit de Regio Oost Brabant en een gast uit Frankrijk de familie van Doorn met een oude TF. De winnaars waren: 1) Henk en Niesje de Haas 2) Ad en Anja Dekker 3) At en Marja van Eendenburg "Het Weekendje Wenen" was voor René en Jacoba Christiaans

Snertrit, Regio West MGCC Holland,  18 november 2017
uitzetters: René Roelofs/Amber Roelofs


Je zult maar jarig zijn op 18 november en een cadeautje krijgen als deze Snertrit.
zeker als je 65+ bent en toch alles al hebt!!
Want een cadeautje was het zeker deze rit, voor alle deelnemers en dat waren er boven verwachting veel. Gelukkig was er een kopieerapparaat in de buurt, zodat allen gewapend met een vakkundig opgestelde routebeschrijving op pad konden.
Om ex aequo ’s uit te sluiten, werd gestart met een 17 minuut durende tijdrit.
Hierin konden tevens   de eerste 2 vragen worden beantwoord.
Nooit geweten dat Capelle a/d IJssel nog een 15e-eeuws huis bezit, als rudiment van
een heus slot, meteen vraag 3 beantwoord.


De lus van de Ketensedijk naar de Algerabrug  vormt naast hellinkje rijden een punt van oponthoud. Ooit een trein gezien waarvan de laatste wagon later gaat rijden dan de eerste??? Als men dat principe bij de verkeerslichten ( door velen stoplichten genoemd) zou kunnen toepassen, zijn de wachttijden veel korter en kunnen meer auto’s passeren. Maar dit geheel terzijde.  Via de IJsseldijk, waarin de volgende twee vragen waren opgenomen ging het via Ouderkerk de Krimpenerwaard in.
Vanwege een wegonderbreking richting Berkenwoude konden we via een stukje N210
weer snel op de gewenste route komen. Vraag 6 bevatte de bekende instinker, immers het ritreglement van MGCC was van toepassing, zodat, ingevolge Art V lid d pnt 2 oriëntatiepunten links van de route kunnen worden genegeerd tenzij met een ( L) aangegeven. De vogels van vraag 7 konden moeilijk over het hoofd worden gezien.
Met links prachtig zicht op het Gemaal Stein, gaat het langs Goejanverwelle ( spreekt ook altijd tot de verbeelding ) naar Haastrecht. Hier, waar de menselijk maat nog gehandhaafd wordt, kon in de Hoofdstraat de laatste vraag worden beantwoord.
Idyllisch is altijd weer het pittoreske ophaalbrugje in de Veerlaan. We vervolgen via Oudewater – Papekop – Waarder – Driebruggen – Weipoort, om dwars door Bodegraven bij pnt 77 ( van de routebeschrijving) heel even de mist in te gaan.
Langzamerhand begint het schemerig te worden, zodat, om nog licht in de auto te hebben, toch nog het Britaxdakje open gaat. Om exact 16.58u stoppen we op de parkeerplaats van Opmoer. Nog even voor de statistiek:
We hebben 87,99km gereden in 2u25min 42sec, met een gem. snelheid van 36 km/u
Hierna hebben ons gebogen over de opdracht om automerken logo’s te herkennen en tenslotte hebben we Kuifje geholpen alle auto’s met bijhorend typeaanduiding te benoemen die zich in de voortuin van het veronderstelde hotel bevonden.


Omdat de snertmaaltijd en derhalve ook de prijsuitreiking buiten het bestek van dit
ritverslag valt, zullen de winnaars niet zijn vermeld.
Chapeau voor het inventieve werk dat de uitzetters  René en Amber Roelofs hebben geleverd. Bedankt het was een cadeautje.
 
Evert & Henny Reedijk,  Oud-Beijerland, ( lidnr: 191182 )

 

 

Snertrit

 

Eigenlijk stond onze MGB al keurig winterklaar!  Keurig gepoetst, alle haren van Tommy eruit gezogen, nieuwe olie erin en het dekje voor de winter er al overheen.

We waren van plan om de snertrit met, zoals onze voorzitter in prachtig  engels pleegt te zeggen, ons “other mark” te gaan rijden.

Toen ik echter zaterdagmorgen nog even in de garagebox van de MG was, keek hij mij met zijn ronde koplampen verlangend aan. “Zullen we nog een keer”?  leek hij te zeggen. Ik kon er geen weerstand aan bieden, vooral toen hij direct bij de eerste poging brullend van geluk tot leven kwam. Het was een koude bewolkte dag en we lieten de kap er lekker op.

De startplek lag onder aan de dijk buiten Capelle aan den IJssel, en toen we daar rond half 2 arriveerden was de parkeerplaats al aardig gevuld. Gelukkig waren er veel MG’s die nog een keer naar buiten mochten. Leuk was het dat onze Brabantse vrienden die mee geweest waren naar de Ardèche er ook waren!

Stipt om 2 uur werden we naar buiten gedirigeerd waar de uitzetter René Roelofs samen met Roel op een picknicktafel waren gaan staan om ons welkom te heten en van instructies te voorzien. In allerijl waren er nog route beschrijvingen bijgemaakt omdat de opkomst overweldigend was. René had er veel werk van gemaakt met een goede route beschrijving, een blad met gedeeltelijk weggelaten logo’s en een kleurige zoekplaat waar we zo veel mogelijk automerken en types op moesten zien te vinden. En dan ook nog een gemiddelde snelheid over het eerste stuk zien te rijden van 24 km/h. Voorwaar geen geringe opgave!

De rit voerde naar Krimpen aan den IJssel en daarna via leuke kleine weggetjes door de Krimpenerwaard. Natuurlijk was er op het laatste moment weer een brug uit een weggetje gehaald, maar via een omweg kwamen we er toch weer uit. Weer verder, via Berkenwoude, Hekendorp en Oudewater naar Waarder, en via Bodegraven en Waddinxveen naar ons honk in Moerkapelle.  Daar stond de erwtensoep en roggebrood met spek al snel te dampen.

De uitslag weet ik niet meer, wel dat er een At, een AD en een Henk bij waren.

Het was een geweldige afsluiting van een leuk MG ritten seizoen.

 

Rinus Molenaar

 

 

This is Sliced Diazo Plone Theme