Persoonlijke hulpmiddelen
Inloggen

Kampeerweekend / BBQ rit

In het weekend 29 t/m 31 augustus vond het MG kampeerweekend plaats. Deze keer gecombineerd met een prachtige rit rond de Friese meren. (Tjeerd van der Meer)

Hieronder het verslag van het kampeerweekend.

Meer foto's vindt u op op Picasa. Er volgen meer foto's. Hebt u ook foto's? Stuur ze naar Jan Doddema via regionoord@mgcarclub.nl

De deelnemers v.l.n.r. achter: Tjeerd, Jelly, Erna, Joop/Candy, Jaap, Gerrit, Tineke en René.
voor: Hotze, Trees/Oro, Vera. Jan en Anneke/Bikkel

MG Regio Noord kampeerweekend

Eindelijk was het zover: vrijdag 29 augustus de 1e dag van het MG kampeerweekend.
Om 11.00 uur is het verzamelen bij Hajé Restaurant in Joure. Waar de koffie klaar staat. Aansluitend zijn de aanwezigen vertrokken naar de tuin van Gerrit van de Klashorst. Getuige de foto’s en de verhalen is het erg gezellig geweest. Helaas waren wij (Jelly en ik) er niet bij. Op de vrijdagochtend had ik nog enkele arbeidsverplichtingen.

Vergeten

Maar gelukkig kon ik toch nog mooi op tijd naar huis. De MG en aanhanger moesten nog verder worden ingepakt. Terwijl we aan het inpakken waren kwam de buurvouw om Jelly te feliciteren met haar verjaardag… Tja, dat was ik dus helemaal vergeten! Nog samen ontbeten en er niet aan gedacht. Jelly had verder ook niets gezegd. Geen goed begin van de MG vakantie. Maar gelukkig heeft het verder geen rol gespeeld.

Om 12.30 uur zijn we richting Joure vertrokken om aansluiting te zoeken bij de andere kampeerders. Om 13.30 uur is afgesproken bij Jolle Jonker om daar een aantal klassieke auto’s te bekijken. Nadat we de grote rotonde hadden verlaten kwamen we in de file terecht naar de kleinere rotonde in Joure. Plotseling zagen we rechts een rij MG’s staan, ook in de rij voor de rotonde. We werden herkend en toevalligerwijs bij het doorschuiven naar de rotonde ‘integreerden’ we in de groep. Maar goed ook, want ik wist de weg naar Jonker niet. Daar bekeken wij de auto’s, waaronder een zeldzame Kissel (de enige in Nederland. In België zijn er ook nog 2. Totaal zijn er wereldwijd 150 bekend). Na afloop scoorde Vera nog een hele oude telmachine, waar ook Jaap heel blij mee was.

Vera en Erna gluren in een Kissel (de enige in Nederland)mgKAMP.WKND00027.jpg

Camping

Daarna gingen we door naar de camping, waar Joop en Erna en Jan en Anneke een huisje hadden gereserveerd. Laten we maar zeggen dat ‘de omstandigheden er toe hebben geleid’ dat de tent even niet aan de orde was. De rest, Tineke & René. Jaap & Vera, Gerrit, Hotze & Trees en wij Jelly & Tjeerd, natuurlijk wel in de tent. Het 3e huisje was het ontmoetingscentrum. Hier werd ontbeten en ‘s avonds een hapje en een drankje genuttigd èn natuurlijk de sterke verhalen uitgewisseld. Behalve de eerste avond.
Na een heerlijk diner zijn we diezelfde avond op stap gegaan met een vleermuisdeskundige Frits genaamd. Eerst in het bos kijken en daarna met bootjes waar we met gevaar voor eigen leven aan boord stapten. René mag een apparaatje vasthouden dat de geluiden van de vleermuizen opvangt. Dit alles was een bijzondere ervaring, die nog eens werd versterkt door de stuurmanskunsten van onze ad interim. We hebben beide oevers van dichtbij gezien en hebben we zelfs even vast mogen zitten in het riet. Maar we zijn weer teruggekomen waar we, opnieuw met angst en acrobatiek.  op de wal zijn geklommen. Niemand is van het 3 meter lange en 60cm brede steigertje gevallen.

Met de boot op vleermuizenjacht.

Op de camping

Zaterdag BBQ-rit

Was een mooie rit rond de meren. Op 10 minuutjes regen na, een prachtige dag. Naast de aanwezige kampeerder sloot zich nog een vijftal MG’s aan. Na afloop heerlijk gebarbecuëd op de camping. Behalve vlees was er nog een scala aan salades en sauzen.

Barbecueën

Zondag tent opruimen en naar Lemmer

Natuurlijk regent het als je wakker wordt en je tent moet afbreken. Een droge tent mee naar huis nemen is dus een utopie. Want toen we dachten een droge tent te hebben brak er een enorme regenbui los met onweer op afstand. Na het ontbijt alles opgeruimd en ingepakt. Om 11.00 uur staat er een rit naar Lemmer op het programma. Tijdens een kopje koffie met appelgebak met slagroom, zijn Gerrit en Joop voor de organisatie van het weekend bedankt door Jaap Weidema. Beiden ontvingen een door Jaap bedacht en geschreven boekje: ‘Verhalen van Wrench’, de belevenissen van Jack Wrench een Rover P5 eigenaar. De mannen waren natuurlijk erg blij! Vergeten was vriend Jan die ook een bijdrage aan het weekend had geleverd. Maar het komt allemaal goed.
Aansluitend hebben we een bezoek aan het Woudagemaal gebracht. Historisch en toch nog nuttig. Zeer bijzonder. Echt een aanrader. Na het maken van een groepsfoto en een innig afscheid ging iedereen naar huis. Wij keerden eerst nog terug naar de camping om het bagagewagentje op te halen waarna we richting Oentsjerk reden. Wat ons betreft is het een zeer geslaagd weekend geweest.

Jelly en Tjeerd van der Meer

Jan Doddema en het Woudagemaal bij Lemmer

Luisteren naar de ad interim: Gerrit van de Klashorst

Camping overzicht met auto's van de deelnemers aan de BBQ rit

Meer foto's vindt u op op Picasa.