stuurwiel claxon

#1
Beste medeleden,
ik heb het orginele stuur van mijn MGB roadster 1970 vervangen door een Moto Lita stuur. (is iets kleiner wat het instappen makkelijker maakt). De claxon van het orginele stuur werkt via een indrukcontact; zo'n transparant kunststof buisje van +/_ 5 cm met een veertje en een draadje erin. Bij het nieuwe stuur en naaf past dat buisje niet. De naaf is wel voorzien van een gaatje waar het buisje doorheen moet maar dan kan hij geen contact maken met de drukker op het stuurwiel. De nieuwe naaf is een holle ruimte waar het transp. buisje geen stabiele geleiding heeft om bij de drukker te komen. Heeft iemand hier een oplossing voor?

groet, Johan

Re: stuurwiel claxon

#3
Hallo Johan,

Heb in januari een nieuw stuur gekocht (groter) en mijn Mono Lita stuur verwijderd.
Ik heb ik een foto gemaakt van hoe nu zo,n constructie er uit ziet als voorbeeld.
Weet echter niet hoe ik hem op de site moet plaatsen en stel voor om deze via Watsapp
te verzenden. Mijn nr is 06- 22914300 Als je er iets mee kunt reageer dan maar grt Noud Albers.

Re: stuurwiel claxon

#6
Beste Johan,
Nog even een vraag, op de Moto-Lita naaf staat een typenummer ingeslagen, voor een 1970 MGB zou het naaf "B25B" moeten zijn.
Die naaf is specifiek voor de 1970 MGB en is jouw auto ook een 1970 modeljaar MGB ?
Niet uitgaan van nederlandse kentekenbewijs, die geven bij amerikaanse import een DET aan van 28 februari of 30 juni,
maar dat zijn data met de natte vinger van de RDW medewerker bepaald.

Immers wanneer bij import van de auto geen exacte DET (datum eerste toelating) bekend is, amerikaanse title's geven alleen een
modeljaar (MY) aan, als die al kloppen.
Derhalve neemt dan de RDW medewerker een DET van 28 febr. of 30 juni dat zijn data door de RDW bepaald indien onbekend.
Daar zijn ze ook heel logisch mee, mijn 1978 MGB is in mei 1978 geproduceerd (datum in deurstijl op plaatje) en de
RDW medewerker geeft aan DET 28 febr. 1978, dus voor productie datum.
Ik attendeer de RDW keurmeester op dat een DET van 30 juni 1978 dan toch logischer zou zijn, het antwoord lag in de trend van dat
ik me er niet mee moest bemoeien.

Dat verhaal herhaalde zich weer eens toen ik in april 2013 mijn in oktober 1980 geproduceerde GT-LE importeerde vanuit Engeland,
DET volgens kenteken 30 juni 1980 (dus wederom voor productie datum).
Officieel British Heritage certificaat met exacte productie datum van 20 oktober 1980 getoond.
Toen hield ik maar mijn mond maar daar de auto na lang during verblijf in een museum vanaf nieuw pas in 2001 in Engeland
op de weg kwam, ik wilde beslist geen DET van 2001 op het kenteken met alle gevolgen dien.

Derhalve ga niet uit dat de DET van een geimporteerd MGB altijd de juiste is, check middel chassisnummer en bij amerikaanse B's
van het plaatje met chassisnummer en productiedatum is duidelijker.

Ook de website van Moto-Lita is niet altijd correct heb ik ervaren met MG Midget naven.
Ik heb mijn voorraad van Moto-Lita naven gescheckt, maar een B25B heb ik niet om hier een foto te tonen.