Even voorstellen, mijn MG-F en ik

Ruimte voor onderwerpen die buiten andere categorieën vallen
Plaats reactie
180092
Naam: Wilfred

Even voorstellen, mijn MG-F en ik

Bericht door 180092 » 02 aug 2018, 15:59

Sinds begin Mei ben ik de trotse eigenaar van een Antraciet/zwartblauwe (kleurcode LQW) MG F uit juli 1998 met zwart leder interieur (Trim code PUU)

Afbeelding

Technische staat:

Koppakking is vervangen, de kop gevlakt, distributie- en multiriem en de waterpomp zijn vervangen, achter zitten er nieuwe remklauwen op, nieuwe remschijven rondom.

Er zit een vol jaar APK op, technisch blijkt hij tot zover in behoorlijk goede staat te zijn, op de koppelingscilinder en de accu na, en die zijn bij de grote beurt (die ik altijd bij een "nieuwe" aankoop laat doen) beide vervangen.

Optisch zijn er wat krassen en schrammen op de bumpers, vooral op de achterschermen wat kleine parkeerplaatsdeukjes die er nog uit moeten, binnenkort gaat hij naar de detailer, nieuwe luxe kentekenplaten worden binnenkort besteld.

De kap is redelijk, met de bekende plekjes, maar ze lekt niet.

Ik heb naast een oud houten zeiljachtje en de MG "voor de hobby" een wat meer praktisch ingestelde zilvergrijze Saab 9-5 Aero Estate uit 2002. Dat is mijn andere liefhebberij, het is inmiddels mijn zesde Saab.

Na twee Classic 900's en een 9000 volgden diverse lease auto's waar ik jullie niet mee zal vermoeien, daarna twee 9-3's en tenslotte de huidige 9-5, hier gebroederlijk naast de MGF:

Afbeelding

Ik heb blijkbaar iets met merken die ter ziele zijn gegaan.
Laatst gewijzigd door 180092 op 19 sep 2018, 20:22, 3 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Wilfred
1998 MG-F 1.8i (LQW, PUU)
Safety fast.

120159
Naam: Nanning

Re: Even voorstellen, mijn MG-F en ik

Bericht door 120159 » 03 aug 2018, 07:01

Hoi Wilfred,

welkom bij de club, mooie F heb je.

hopelijk heb je er net zo veel plezier van als met de SAAB
(ook een merk waarvan het jammer is dat het ter ziele is gegaan.).

groeten, nanning.

140151
Naam: Gerrit

Bericht door 140151 » 18 aug 2018, 17:16

Hallo Wilfred,

Welkom bij de club! Veel plezier met je F.

Met vriendelijke groet,

Gerrit
Have Fun, make history in de polder

regmgf
Naam: MGF-TF Register

Bericht door regmgf » 18 aug 2018, 21:44

Dag Wilfred,

Gefeliciteerd met je recent aangekochte MGF. Ziet er nog heel behoorlijk uit na 20 dienstjaren. En leuk dat er al punten verbeterd zijn en er nog dingen op de lijst staan. Misschien zie ik je MGF nog een keer tijdens een regio clubavond in Dalfsen. We wonen namelijk in dezelfde regio.
En misschien wil je de MGF nog aanmelden in het MGF register (www.mgfregister.nl). Veel rijplezier gewenst maar dat komt vast wel goed,

Groet,
Ad

180092

Bericht door 180092 » 22 aug 2018, 22:43

Dank jullie wel voor het warme welkom!

Ad, ik kom vast een keer naar een clubavond, Dalfsen is dichtbij. Ik zal de F ook aanmelden in het register.

Vandaag eindelijk eens wat foto's kunnen maken, ze zijn nog niet helemaal je dat, t.z.t vervang ik ze wel voor betere, ik heb nu wel de kans mijn spoilertje te showen :mrgreen:

Afbeelding

De MGF heeft echt een mooie lijn, de wigvorm oogt nog steeds modern, dit in tegenstelling tot de klassieke lijnen van andere roadsters uit die jaren als de MX5 en de Z3. De achterkant van de F oogt door het middenmotorconcept misschien wat lang, maar ik vind hem beter in balans dan sommige andere middenmotor ontwerpen.

Ik had het eigenlijk wel mooi gevonden als die licht aflopende achterklep nog een bescheiden knikje weer omhoog had gekregen, een soort geïntegreerde spoiler, zoiets. Het is nu allemaal wel heel erg vlak.

Spoilers, lastig onderwerp.

Het is al snel te lomp of te groot, of gewoon lelijk (of alledrie, Sjonnie)

Ik vind de spoiler van de Trophy wel aardig, maar naar mijn smaak te groot, deze spoiler verstoort de balans van het ontwerp van de auto, die best forse plank op de toch al niet heel bescheiden kont van de F is gewoon niet mijn ding.

Ik bedoel maar:

Afbeelding

Ik heb op Aftermarket gebied bar weinig gevonden wat ik fraai vind, maar ik kwam op AlieXpress iets tegen wat me wel aansprak. Een bescheiden, rubber achterspoilertje, zo'n lip zoals je ze eind jaren tachtig en in de jaren 90 wel meer zag op de klep van een sportieve sedan of hatchback met een stevige motor.

Bevestiging met dubbelzijdige tape. Alles bij elkaar met verzenden voor minder dan €15.

Doen?

Doen!

Als het niks is trek ik het ding er zo weer af en gaat het de prullenbak in. Maar eigenlijk valt het me helemaal niet tegen, al plakt de tape (ondanks goed ontvetten) wat minder goed dan gehoopt. Ik zal vrees ik nog wel met kit in de weer moeten, dus...

Ziehier het resultaat, ik zie graag jullie mening :)

Afbeelding

Afbeelding
Groeten, Wilfred
Safety fast.

Wim
Naam: Webmaster

Bericht door Wim » 27 aug 2018, 19:56

Wilfred, zeker een mooi spoilertje, menig MGF rijder zal willen weten waar je deze hebt gevonden, maar misschien is het handiger als je dit soort zaken bij het technische deel van het mgf-tf onderbrengt.
PS, super mooi karretje, veel plezier er mee.
Gr.
Wim

180092

Bericht door 180092 » 27 aug 2018, 21:33

Dank je wel Wim,

Ik had mij bedacht dat het wellicht niet gewaardeerd zou worden als ik het technische deel zou "vervuillen" met mijn aftermarket spoilertje, zo zie je maar, neem nooit zomaar iets aan.

Als ik de tijd en wat meer foto's heb maak ik dat wel een spoiler topic aan, akkoord?
Groeten, Wilfred
Safety fast.

920143
Naam: Rob de Joode

Bericht door 920143 » 29 aug 2018, 07:31

Wilfred,
Van producent van Bisonkit bestaat een rol tweezijdig plakband, verkrijgbaar bij de Gamma en consorten.
Bison Tape Car fix Car face, afbeelding met een caravan en een auto, rol van 1,5 meter lang en 19mm breed.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat die wel plakt.

180092

Bericht door 180092 » 29 aug 2018, 09:51

Dank voor de tip Rob :)
Groeten, Wilfred
Safety fast.

180092

Bericht door 180092 » 19 sep 2018, 20:20

Vandaag een dagje vrij, en mooi weer. Wat doe je dan?

Zeilen!!

Meestal dan, vandaag FF niet, en keer iets langer in mijn nest gelegen, daarna mijn jongste uitgezwaaid die een paar dagen met school op kamp gaat, toen koffie, en toen?

Besloten om mijn klussenlijstje van de F eens flink in te korten.

Spoilertje nu echt goed vastgezet, Rob, die tape van Bison is echt perfect!

En toen maar eens aan de gang met de bij te werken steenslagplekjes op de kap voor, en de plekjes op de dorpels achteraan, bij de wielkasten, krabben, schuren, schoonmaken, Fertan.

De luchtroosters aan beide kanten los gehaald en de dorpels van binnen gecheckt, subframe en motorruimte gecheckt, weinig narigheid eigenlijk. Wat bedrading en leidingen goed vastgezet met tie wraps.

Waar nodig de dorpels schoongemaakt en binnen ingespoten met WD40, van het weekend ga ik er achteraan met amber Tectyl.

Daarna ben ik alles maar eens gaan stellen, want dat was helemaal niks. Beide kappen en de portieren gesteld, en ook de spatborden vóór ook maar gedaan. Alle gaps op 3-4mm gezet, en volgens mij is mijn portier krom of er zit toch iets anders scheef, grrrr...

Voor het tanken maar eens zo'n flesje injector reiniger in de tank geknikkerd, in de categorie baat het niet, schaden doet het zeker niet. Ik verbeeld me dat hij nu stationair wat regelmatiger loopt.
Groeten, Wilfred
Safety fast.

Plaats reactie