spleet om de deur

#1
Ik ben met de MGC begonnen door eens te kijken wat ik heb gekocht.

De auto hangt in een draaispit. De auto hangt hier al 24 jaar in.
Ik heb de auto voorzien van de deuren en de voorschermen om te kijken als de naden in principe goed te krijgen zijn voordat ik de body ga herstellen.
Nu lijkt het er op dat de deuren niet voldoende naar voren kunnen. ofwel de spleet aan de slotzijde lijkt klein te zijn.
welke spleetbreedte hebben jullie om de deur en welke spleetmaat hebben jullie onder aan de deur?

Ik heb gelezen in de technische info op de site, dat de onderspleet niet snel gelijk te krijgen is met de spleet aan de zijkant

Hebben jullie tips voor mij qua plaatsing scherm en stellen deur?

Ter info: ik heb niet eerder aan een B/C gewerkt.

Re: spleet om de deur

#3
Je kunt ook nog wat met de spatborden schuiven.
Hierin is ook de positie van de motorkap bepalend.

De onderkant van de deur moet indien mogelijk evenwijdig lopen
met de drempel .De bovenkant[hoogte]van de deur is veel belangrijker.
Dit i.v.m. mooi aansluiten op bovenkant voor en achterspatbord.

Een spleet van een deur aanpassen doe ik als volgt.
Met een schuurschijf een of meer mm van de deur afslijpen.
Ga je door de verbinding van de omgefelsde plaat dan dit weer herstellen
door de plaat weer aan elkaar te lassen.Het mooiste is als alle naden gelijk zijn.
oftewel mooier dan nieuw.
Heb de naden van mijn V8 deuren gemeten.Rondom 3 mm.Ook aan de onderzijde.
Midget van mijn vrouw idem.

Succes
Hans Geertse
cron