Re: Fulltonneau MGF

#2
Dat is wel een zeldzaamheid. Ik heb er in 20 jaar maar een paar gezien, waarvan 1, de TF van Colin Murrel (MG 04 FUN) verschillende keren met de full tonneau. Helaas heb ik geen foto's bij de hand. Onder de voorruit zitten een aantal studs welke de tonneau vast houden, in twee delen: links en rechts. De raam van een dichte kant moet omlaag zodat een flapje met magneten de tonneau over de deur dicht houdt. Op de studs van de normale tonneau zit dan de full tonneau vastgezet, de flap voor de berijderskant (als deze niet dicht is) past dan achter de stoel. Eigenlijk ziet het er erg eenvoudig uit. Maar of het nu echt de meest nuttige optie op een (T)F is? dat moet je zelf beslissen. Maar ik denk dat je meer geholpen bent met er een in real life te zien.

Re: Fulltonneau MGF

#3
Uiteindelijk heb ik zelf met (vd post)de studs gefabriceerd en geplaatst . Juist om de zeldzaamheid vind ik deze toevoeging fantastisch ,vooral als je er alleen in zit met de rechterkant gesloten . Dit voorjaar meld k mij bij een MG tourrit en zal foto s naar ons blad sturen.Joop Wolff MGTF 160 de 41 RH LP van 2005