Olie lekkage

#1
Mijn 78er mgb lekt olie (welke niet :lol: ) maar bij loopt het langs de zgn oilcovers. Nu heb ik de pakkingen vervangen door kurken pakkingen, er zaten rubberen pakkingen in maar het lekt nog steeds. Welke pakkingen kan ik het beste gebruiken en met welk aanhaalmoment moet ik de bouwen vast draaien?
Een dag niet gewerkt is een dag vrij geweest

Re: Olie lekkage op de zgn sidecovers

#4
Daar hoor je heel veel verhalen over, van diverse pakkingvarianten tot en met het vervangen van beide deksels door één aluminium over beide openingen. Die laatste wordt door een Amerikaan gemaakt, zo dat een overzeese bestelling nodig is (info op MG Experience, ik dacht van Basil) 8-)

Het gebruik van kurken pakkingen, vooral die dunnere uit een MGA komt uit een John Twist video op YouTube. Een ander verhaal is dat je juist één normale voor de B die van kurk moet zijn gebruikt, maar de andere nog steeds van rubber moet zijn. Last but not least: één persoon had heel goede ervaring met het gebruiken van alleen vloeibare pakking van het soort "Right Stuff" van Permatex. Die laatste oplossing maakt rubberen en kurken pakkingen overbodig, maar die Right Stuff gaat wel binnen 5 minuten al harden, dus een snelle actie is geboden bij het aanbrengen ervan.

Belangrijk is om te weten of die lekkage niet plaatsvindt op de overgang tussen de bout, de daar aanwezige rubber ring en het deksel. Dat laatste komt meestal door het te hard aandraaien van die bout(en). Net iets harder aandraaien dan handvast schijnt het beste te werken en bij het gebruiken van de Permatex Right Stuff pakking oplossing pas na minimaal een uur gezien het doorharden ervan (1/4 tot 1/2 slag natrekken, zeker niet meer).

PS Even zag ik bij MOSS E siliconen pakkingen hiervoor in één uit de USA afkomstige set met die voor het kleppendeksel ingesloten. Helaas, ik kreeg alleen de -overigens prima afsluitende- klepdekselpakking toegezonden, die side cover dingen zaten er niet meer bij :(
Met enige fantasie zou je met die Right stuff pakkingoplossing een soortgelijke aanpak als met siliconen kunnen verwezenlijken...
cron