Geen reactie temperatuurmeter en benzinemeter

#1
Goedendag,

Afgelopen weekend een heerlijk ritje gereden met mijn 78er mgb, even mezelf staan te vergapen bij The Gallery in Brummen en daarna huiswaarts gekeerd.
Zover niets aan de hand.
Toen ik thuis kwam lag er een nieuw helder snelheidsmeter glas te wachten welke ik besteld had dus deze heb ik er afgelopen zondag even ingezet en nu wilde ik vanmorgen de MG pakken en toen bleek dat onder andere mijn knipperlichten en toerenteller het niet deden.
Ik de kap open gegooid, zekeringen nagekeken en 1 zekering was stuk, kan gebeuren. Ik heb deze vervangen en nu reageren de temperatuurmeter en de benzinemeter niet meer.
Wie kan mij hier mee helpen, ik heb de rest van de zekeringen nagelopen en deze zijn allemaal nog heel.
Ik heb de temperatuurmeter uit het dashboard gehaald en de bedrading zit nog gewoon vast.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Mvg Gerrit
Een dag niet gewerkt is een dag vrij geweest

Re: Geen reactie temperatuurmeter en benzinemeter

#3
Hoi pascal,
bedankt voor je reactie en het meedenken.
Ik zat zelf ook te denken aan een tweede zekering aangezien het "spontaan"om 2 meters gaat.
Het vreemde vind ik dat ze het niet meer doen nadat ik de snelheidsmeter had gedemonteerd en weer gemonteerd en deze heeft weer niets van doen met de andere meters qua electronica.
Ik heb zelf het idee dat ik met het terug monteren van de snelheidsmeter kortsluiting heb gemaakt waardoor er zekeringen geknapt zijn.
Ik ga het nog wel even nakijken, nogmaals bedankt.

Mvg Gerrit
Een dag niet gewerkt is een dag vrij geweest

Re: Geen reactie temperatuurmeter en benzinemeter

#5
Ik ben vanmorgen nog even bezig geweest om mijn meters werk aande praat te krijgen maar helaas, zonder resultaat.
Nu zit ik een bedrading schema van een mgb te bekijken en ik zie dat beide meters over een zgn gauge voltage stabilizer lopen.
Weet iemand waar dat ding zit en hoe dat eruit ziet?
Dat kan natuurlijk wel mijn problemen veroorzaken.
Mvg Gerrit
Een dag niet gewerkt is een dag vrij geweest