#2
door Steef van den Brink (110183)
Hallo Geert,
Op de lichtschakelaar moet je spanning hebben als het dimlicht werkt. Volg vanaf hier de rode draden met een spanningzoeker (testlampje).
Als je ook geen dashboard verlichting hebt, zit de onderbreking al bij de schakelaar, anders verderop in de motor ruimte.
Afhankelijk van het bouwjaar (1500- 1600?) kan hier een zekering zitten (rode draden). Omdat zowel voor als achter het niet doet moet je de fout hier gemakkelijk kunnen vinden.
Als je een doorgebrande zekering aantreft (allemaal veronderstellingen door gebrek aan gegevens), heb je mogelijk een kortsluiting bij een van de lamp aansluitingen. Deze kun je vinden, door alle aansluitingen (rode draden) bij de lampen los te nemen, een nieuwe zekering te plaatsen, lichtschakelaar aan en een voor een de rode draden weer aan te sluiten. Als de zekering doorbrandt, heb je de kortsluiting gevonden. Vergeet ook de kenteken verlichting niet!
Groet, Steef.