Reviseren MGB motor

#1
Goedemorgen Allen,

Ik ben me wat aan het oriënteren om iemand te vinden die na de zomer mijn MGB motor kan reviseren.

Het uitbouwen, en opnieuw inbouwen doen we zelf. Over de geschiedenis van de auto weet ik niet veel.
De motor neemt te veel olie, en wordt via de uitlaat er uit gespoten. Dit ruik je. De twee middelste bougies zijn altijd erg vet. De compressietest was overigens wel goed toen ik de auto vorig jaar kocht.

Ik hoor het graag of iemand mij kan helpen, en waar ik ongeveer qua kosten aan moet denken

Groet Rein

Re: Reviseren MGB motor

#2
Reviseren is super duur. Als je het doet dan even informeren bij S en S tuning in Haaksbergen of MG Workshop in Monster.
Een kant en klaar gereviseerde motor kopen is een goedkopere optie. Dit kan via MgG Workshop of via de engelse club.
Groetjes Pascal
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"

Re: Reviseren MGB motor

#4
Henk Mannesen

Classic Revisie
Energieweg 2
3762 ET Soest
0651 594904.

Heeft wel eens wat werk voor mij gedaan, een hele goede.
Doet bijna niets anders dan klassieke motoren.

Overigens kan het best zijn dat je niet de gehele motor behoeft te laten reviseren.
Mogelijk is de oorzaak (bijvoorbeeld) alleen maar olielekkage langs de klepgeleiders,
dan ben je veel goedkoper uit.
Oude auto's zijn net konijnen.
Zo heb je er twee, zo heb je er een heleboel... -Bert Palte

Re: Reviseren MGB motor

#10
In 1995 MGB gekocht van bouwjaar 1972. Na een aantal jaren begon motor kuren te vertonen. Zelfs lagers uitgelopen. Goede raad was duur . Dus.........gereviseerde ruilmotor gekocht bij Imparts.
Motor werd uit Engeland geimporteerd. Motor in en ui tlaten bouwen en versnellingsbak laten reviseren. Tevens overdrive laten monteren.
Na verloop van tijd bleef de( nieuwe )motor olie verbruiken 1 liter op 1000km. Navraag gedaan bij diverse deskundigen. Antwoord: dat is abnormaal voor een gereviseerde motor.
Na wat "gedimdam" bij Imparts heeft Imparts uiteindelijk, op kosten van Imparts, de motor opnieuw te laten reviseren bij : van Giersbergen Silvolde.
Sinds dien loopt de motor voortreffelijk en geen overmatig olieverbruik.
( De "gereviseerde" motor uit Engeland bleken Ford zuigers te zijn gemonteerd. Boverdien waren de laatste 2 cilinders niet gehoond. Ook afdichting langs klepstelen ontbraken. )