Re: TF Spax instelbare dempers voor meer comfort?

#2
Ik denk (weet het ook wel zeker) dat Wilco en Peter wel ervaring hebben met deze dempers. Je kent ze ongetwijfeld van de diverse artikelen in MG Nieuws. In het maart nummer van MG Nieuws staat hun mail adres onder het artikel over de re-map actie van de K series motor.

Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: TF Spax instelbare dempers voor meer comfort?

#4
Beste mg vrienden,
Ik ben ook bezitter van een mgtf Spark met hetzelfde probleem. Mijn vraag is aan degene die De Spacs hebben gemonteerd of zij de veren ook hebben vernieuwd. Ik wil graag het beschreven probleem oplossen want ik vind het weggedrag van de tf op dit moment helemaal knudde. Graag een reactie

Jan de Ru

Re: TF Spax instelbare dempers voor meer comfort?

#5
In aanvulling op mijn 1e reactie: ik heb naast de Spax schokdempers de originele veren. Het weggedrag is aanzienlijk verbeterd. Daar moet ik wel bij opmerken dat ik aanvankelijk de auto kocht met 4 gelijke banden (215/40/16) terwijl ik nu voor 195/45 op de velg heb zitten. Dat verbetert het stuurgedrag ook al aanmerkelijk. Het weggedrag van de F/TF wordt door een aantal zaken bepaald. Kan o.a. merk/type band zijn of de bandenspanning. Je zou Ad zijn advies kunnen volgen en Peter/Wilco om advies kunnen vragen.

Groet
Jos Reijerink

Re: TF Spax instelbare dempers voor meer comfort?

#9
Ik heb begin dit jaar de standaard veren en schokbrekers van mijn TF 2002 vervangen voor de zgn. “Soft ride kit” van de LE500.
Dat kan ik iedereen aanraden die opzoek is naar meer veer comfort. Mijn weglegging was altijd al goed en is niet minder geworden. Maar de standaard veren en schokbrekers zijn zo vreselijk hard dat ik het niet prettig meer vond. Met name op slecht wegdek krijg je klap op klap. Bij diverse UK leveranciers is deze kit voor interessante bedragen te verkrijgen. Dan krijg je andere veren en schokbrekers.
cron