ik heb bij mijn MGA 1500 last van vapourlock, als de motor warm is begint hij bij langszaam rijden te sputteren en als hij stilgezet wordt start hij niet alleen weer als hij afgekoeld is . Het hitteschild is oke ik heb dikkere isolatie pakkingen tussen carburateur en inlaatspruitstuk geplaatst de carburateurs staan niet te arm .Ik tank V power van Shell .
ik lees wel eens dat men het hitteschild aangepast heeft met isolatie aan de carburateur kant . Iemand ervaring hiermee ? of een andere oplossing
groet ab
Re: vapourlock
#2Vapourlock komt bij deze wagens bijna niet voor, aangezien de benzinepomp vlakbij de tank zit. Vapourlock is als de pomp droog komt te staan omdat hij alleen nog benzinedamp pompt. Komt vaak voor bij motoren waarbij de pomp op de motor is gemonteerd.
Warm, sputteren, alleen koud willen starten... hoe oud is jouw bobine? En heb jij nog ontsteking met puntjes en een condensator?
Warm, sputteren, alleen koud willen starten... hoe oud is jouw bobine? En heb jij nog ontsteking met puntjes en een condensator?
Re: vapourlock
#3Bij mijn MGB zelfde probleem gehad. D benzineleiding omwikkeld met speciaal isolatie materiaal. Nadien nooit meer last gehad van vapourlock .
Re: vapourlock
#4Bij onze Midget 1275 R.W.A. ook de benzine leiding geisoleerd met isolatie materiaal t.b.v centrale verwarming.
Nadien niet meer voorgekomen.
Hans Geertse
Nadien niet meer voorgekomen.
Hans Geertse
Re: vapourlock
#5Eén keer had ik vaporlock toen ik zonder de mechanische fan, met slechts een electrisch hulpfannetje vóór de radiator dacht de Col d 'Aubisques even te kunnen bestijgen bij 30+C buiten. Het geheel werd zo heet onderweg dat zalfs het omkeren en op de motor remmende afdalen nauwelijks meer ging, hij draaide op twee poten. Dus op de remblokjes- en -voeringen naar beneden was de uitweg, na afloop moest ik de achterremmen bijstellen
Later nooit meer last van gehad, wel het warmteschild tussen blok en HIF's tijdig van nieuw isolatiemateriaal voorzien, toen dat er af viel.
PS IK ben het niet eens met de stelling dat vapor lock een pomp probleem is, als de benzine in de carbs gaat bruisen komt de vapor dáár terecht. Vapor is damp, dus letterlijk een dampende carburateur, waarbij bij in HIF's de jet niet langer de naald passeert en de vlotterkamers niet gevuld worden
Later nooit meer last van gehad, wel het warmteschild tussen blok en HIF's tijdig van nieuw isolatiemateriaal voorzien, toen dat er af viel.
PS IK ben het niet eens met de stelling dat vapor lock een pomp probleem is, als de benzine in de carbs gaat bruisen komt de vapor dáár terecht. Vapor is damp, dus letterlijk een dampende carburateur, waarbij bij in HIF's de jet niet langer de naald passeert en de vlotterkamers niet gevuld worden