Krijg net een bericht van Shell dat vanaf nu het RON getal van V-Power 98 is i.p.v. 97, dat scheelt weer en loopt de motor weer net even beter.
Gr.
Wim
Re: Shell V-Power nu RON 98 i.p.v. 97
#2Of tank BP 98, da's gewoon 101 octaan, niet verder vertellen !
Re: Shell V-Power nu RON 98 i.p.v. 97
#3Het werd tijd, 97 was ook zo'n gekke tussenwaarde, bijna overal is Vpower RON98, het bekende Super Plus mengsel. Alleen in Duitsland verkopen ze het als RON100...!wimregiomidden schreef:Krijg net een bericht van Shell dat vanaf nu het RON getal van V-Power 98 is i.p.v. 97, dat scheelt weer en loopt de motor weer net even beter.
Gr.
Wim
Re: Shell V-Power nu RON 98 i.p.v. 97
#4Dat is dan nieuw, BP hield e.e.a. voor hun Ultimate weliswaar geheim, maar die RON98 van vroeger was achter te komen. Waar komt deze 101 opeens vandaan?920143 schreef:Of tank BP 98, da's gewoon 101 octaan, niet verder vertellen !
Die oude loodhoudende Super benzines zaten ook altijd op de 100, of zelfs wel hoger, zo precies ging dat allemaal niet in die jaren... Men zegt wel dat de B motor egenlijk beter draait rond de RON100, anderen betwisten dat weer en tanken Euro95. Alleen al de potentïele problemen met verplicht bijgemengd ethanol houden mij van dit mengsel af, laat staan die E10 met lagere energie-inhoud...
Re: Shell V-Power nu RON 98 i.p.v. 97
#5ik gooi altijd in mijn mgb van 75 competition 102 van texaco alles loopt zo mooi kost ook wel wat meer maar als je rijd geniet je er ook van
Re: Shell V-Power nu RON 98 i.p.v. 97
#6De competition 102 is van Firezone en schaars verdeeld over Nederland. Rijdt uitstekend echter niet goedkoop. Hoorde dat V power ook geen ethanol bevat, kan iemand dat bevestigen. Als dat zo is , is dat een stuk voordeliger en ook goed te gebruiken.