110183 schreef:Quote: (De wielen zijn deels voorzien van plaklood dus mooi gave velgrand buitenzijde zonder slaglood en kortste ventielen met (lange) klassieke rvs ventieldopjes, (oude voorraad Truck werkplaats),nieuwe naafdoppen met dito MG logo en ook nog NOS (pickdate 1979) orginele unipart wielmoeren)
Hallo 020137, (is een naam niet aardiger?)
Al twee maal achtereen heb ik al het slaglood van de buitenkant van mijn chromen Rostyle velgen verloren (te glad?). Aan de binnenkant blijft het wel zitten
Hoe heb jij dat balanceren met plaklood precies gedaan, alleen aan de binnenkant, of in het hart van de velg?
Groet, Steef.
Lichtmetalen wielen worden bijna altijd voorzien van plaklood tegenwoordig (gelukkig overigens, al zie ik het -zelfs- af fabriek nog wel eens anders),
i.p.v. slaglood aan buitenzijde krijg je plaklood bij het hart, aan de(achter) binnenzijde van het wiel komt het plaklood op het velgbed zo kort mogelijk tegen de velgrand aan.
Dat is dan ook het enig (theoretisch) nadeel van plaklood aan buitenzijde, niet direct aan de velgrand te monteren, maar een goed bandenbedrijf heeft daar geen problemen mee al blijft corrigeren slaglood makkelijker.
Laat wel je wielen balanceren op de 4 boutgaten (steek 4x114,3net als veel moderne aziatische merken)ipv op het niet geheel ronde naafgat.
Een normaal bandenbedrijf heeft deze adaptors gewoon in de werkplaats (er zijn voor PW maar 2 soorten, 4 of 5 gaats, en ze zijn instelbaar/om te zetten naar de gewenste steekmaat).
Ik heb het trouwens wel vaker gehoord dat het "nieuwe" slaglood loskomt, schijnbaar omdat het materiaal (zink?) en vorm anders is dan oud/echt lood.
Heb trouwens nog wel een zakje liggen met div. oude loodjes in div. gewichten als je wielen al beschadigd zouden zijn van het slaglood en daarom niet anders kan of wil.
Groeten Gideon