Hoi Jan en Don
Jan schreef motor met compressie 100/100/100/75
En wat te doen om te rijden op moderne benzine.
Compresiedruk hoge compressiemotor is 160 PSI
Compressiedruk lage compressiemotor is 130 PSI
Je vermeld aanschaf MGB voor onderdelen.Vragen mijnerzijds
Vermoed dat de motor lange tijd niet op bedrijfstemp. is geweest.
Oude olie bevat.Compressiemeting met koude motor.
Is de meting gedaan warme motor[dit moet voor een goede compressiemeting.]
Dan ben ik bang dat de motor rijp is voor een revisie.Drukken zijn te laag en cil.nr 4 is over de datum.
Misschien gebroken compressieveren of gewoon alles versleten.Of defecte/vervuilde klep zoals Don reeds stelde.
Dan ook gelijk hoge compressie zuigers laten monteren.
Cilinderkop is [mits nog de orginele] de uitvoering met de grotere inlaatkleppen.[41,3 mm]
Moet wel worden vervangen door een loodvrije uitvoering.
De export B.s naar de U.S konden op loodvrij rijden omdat ze ver waren terug getuned.
Oftewel flink minder vermogen.
In afwachting van eventuele verdere vragen
Groet
Hans Geertse
Compressie MGB Motor
#1
Laatst gewijzigd door Hans Geertse (850008) op 20 dec 2012, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.