Re: Nr en adres in Profiel

#2
Noud,Wat is Jabber en waarom Jabber?

Jabber is een systeem om te chatten. Het lijkt in vele opzichten sterk op email, maar is niet bedoeld voor brieven, maar voor te chatten. Jabber is dus geen bedrijf en geen programma. Net zoals email geen bedrijf of programma is.

Behalve dat heeft Jabber ook de mogelijkheid om je ICQ en MSN Messenger account te gebruiken via Jabber.
Gr.
Wim

Re: Nr en adres in Profiel

#3
Beste Wim,

maar zijn dit niet dingen uit het stenen tijdperk van het internet?
Ik moest heel lang nadenken voordat ik me realiseerde dat het heel lang geleden inderdaad over ICQ (I seek you) ging.

En met de nodige moeite, en nog een factor 4 verkleinen van mijn oude foto is mijn profiel net weer iets meer dan helemaal leeg. Maar het is zeker minder gebruiksvriendelijk dan het vorige forum (dit soort minimale resoluties zijn toch ook helemaal uit de tijd!!).

PS, en inderdaad, op jouw aanwijzingen, de oude foto's weer kunnen vinden.
Wel jammer dat deze niet meer beschikbaar zijn voor gasten. Was toch wel een van de "teasers" van de (vorige) website.

Groet

Gerard

Re: Nr en adres in Profiel

#4
120011 schreef:Beste Wim,

maar zijn dit niet dingen uit het stenen tijdperk van het internet?
Ik moest heel lang nadenken voordat ik me realiseerde dat het heel lang geleden inderdaad over ICQ (I seek you) ging.

En met de nodige moeite, en nog een factor 4 verkleinen van mijn oude foto is mijn profiel net weer iets meer dan helemaal leeg. Maar het is zeker minder gebruiksvriendelijk dan het vorige forum (dit soort minimale resoluties zijn toch ook helemaal uit de tijd!!).
Groet

Gerard
Een paar jaar geleden heb ik iemand nog kunnen helpen aan een set floppy's met DOS 6.2, Windows 3.11 en Word. Dat was ongeveer uit de tijd dat plaatjes op het internet miniscule afmetingen moesten hebben. Want met je 9600 bit/sec modem was je anders te lang bezig. ICQ kwam op in de tijd van 56kb/sec modems, ietsje later.

Maar je hebt gelijk, deze site software lag misschien ook al zo'n 15 jaren op de plank, want er zitten overduidelijke twintigste eeuw beperkingen op. Nu maar hopen dat het de MGCC in ieder geval bijna gratis is geleverd..... :?

NB Vandaag de dag zit ik op ADSL ruim boven de 10Mb/s, een duizendvoudige snelheid t.o.v. het stenen tijdperk van Internet. Live Full HD video's op YouTube en High resolution foto's op Facebook zijn de realiteit van tegenwoordig. Geen wonder dat we ICQ al vergeten zijn, in maart verdwijnt zijn opvolger MS Messenger ook al....
cron