MG-B GT (1972) en MG-B Roadster (1974) te koop

#1
MG-B GT 1972 & MG-B Roadster 1974
Vanwege beëindiging van mijn hobby na bijna 50 jaar bied ik mijn MG-B GT (1972) en MG-B Roadster (1974) te koop aan. Beide zijn originele Europese chroombumper-MG’s met stalen dashboards in de kenmerkende 70-er jaren kleuren Bronze Yellow met Navy Blue interieur (GT) en Mallard Green met Ochre interieur (Roadster). Het zijn geen USA-import of omgebouwde rubberbumper exemplaren. De auto’s zijn beide altijd met veel plezier gereden en veel liefde onderhouden.
In 1972 kocht ik de GT nieuw in Zwitserland, waar ik toen woonachtig was (origineel Zwitsers kenteken in dossier aanwezig) en nam de auto in 1973 als verhuisgoed mee naar Nederland. Op 1 april 1974 is het NL-kenteken verstrekt. In 1990 is de GT in eigen beheer geheel gestript en met veel zorg en liefde voor het merk gerestaureerd, wat tot 2003 heeft geduurd. Van de restauratie is een complete fotoreportage gemaakt.
In 1990 kocht ik de Roadster (als 2de eigenaar) van een particulier, omdat ik vermoedde dat de restauratie van de GT wel eens wat langer kon gaan duren. Hetgeen dus juist is gebleken. Ook de Roadster is door mijzelf, gedurende de 30 jaar dat ik de auto bezit, projectmatig bijna volledig cosmetisch en technisch onder handen genomen, met het doel van de Roadster een beter, sneller en comfortabeler rijdende reisauto te maken, die in het huidige binnen- en buitenlandse verkeer goed kan meekomen. Er zijn dan ook vele vakantiereizen in Europa met deze bijzondere MG-B Roadster gemaakt.
Beide MG’s zijn momenteel met lichtmetalen velgen uitgerust. De originele verchroomde Rostyle velgen zijn echter ook beschikbaar. Indien gewenst kunnen de auto’s ook van spaakwielen worden voorzien.
Beide MG’s zijn extern en intern in zeer goede staat. De taxatierapporten voor de verzekering liegen er niet om, t.w. de GT voor € 27.500,00 en de Roadster voor € 24.000,00. Mij gaat het echter niet alleen om de hoogste bieder, maar ook om de ware liefhebber, die de zorg voor deze speciale MG’s wil overnemen.
Bent u serieus geïnteresseerd in de ene of de andere, stuur dan een e-mailtje naar ghstolk@ziggo.nl en ik zal u graag kennis laten maken met mijn bijzondere MG’s.
Bijlagen
18 MG-B Roadster MinatorVelg.jpg
17 MG-B Roadster Onderkant.JPG
16 MG-B R Motorbay 230492.jpeg
15 MG-B Roadster portier links.JPG
14 MG-B Roadster Versnpk Handrem.JPG
13 MGB-Roadster Onderkastje ).JPG
12 MG-B Roadster Interieur van rechts.JPG
11 MG-B Roadster Interieur van boven.JPG
10 MG-B Roadster In schemering.jpg
9 MG-B Roadster In schemering.jpg
8 MG-B GT Motorbay 210603.jpeg
7 MG-B GT RechtsVoor 210603.jpeg
6 MG-B GT Rear 210603.jpeg
5 MG-B GT Interieur rechts 210603.jpeg
4 MG-B GT Interieur links 210603.jpeg
3 MG-B GT Front 210603.jpeg
2 MG-B GT Rijdend.jpg
1 MG-B GT In Rijkevoort.jpg
cron