Wie heeft er interesse voor een zeer vroege 3X gelagerde MGB motor uit 1962.Motor zit niet vast.
Compleet met vliegwiel en ontsteking.
Verder 6 stuks 4 synchro versnellings bakken voor chroom en rubber bumper.
De meeste in perfecte staat.
Ook nog een paar 3 synchro bakken ,waarvan een met zo goed als nieuwe inhoud.
Hans Geertse
jgeertse@zeelandnet.nl
Re: 18G-U-H-1973 MGB motor
#2Hans,
Heb jij betreffende motor nog in jou bezit?
In de titel noem je het jaartal 1973 en in de omschrijving 1962.
gr. John
Heb jij betreffende motor nog in jou bezit?
In de titel noem je het jaartal 1973 en in de omschrijving 1962.
gr. John
Re: 18G-U-H-1973 MGB motor
#3Hoi John
Was er al bang voor. Had dit in mij advertentie beter kunnen uitleggen.
De motor is van 1962 .Het motornr. is toevallig 1973.
Als het bj .1973 was geweest had het een V motor geweest.
Was er al bang voor. Had dit in mij advertentie beter kunnen uitleggen.
De motor is van 1962 .Het motornr. is toevallig 1973.
Als het bj .1973 was geweest had het een V motor geweest.
Re: 18G-U-H-1973 MGB motor
#4Hans,
Ik heb geen belangstelling om jou motor aan te schaffen.
Wel heb ik belangstelling voor 2 specifieke onderdelen voor een vroege (1962).
In het bezit van G-HN3L/1899 ben ik op zoek naar:
AHH6182 Finisher. een smalle verchroomde rand, die aan de binnenzijde van de kap(kunststof) zit, die om de toerenteller en snelheidsmeter
tegen het metalen instrumentenpaneel is geschroefd.
AHH6483. De eerste uitvoering van de reservewiel-bout waarmee het reserve wiel in de koffer ruimte is bevestigd.
In de Moss catalogus niet terug te vinden.
Als het reserve wiel is geplaatst met deze bout steekt een cilindrisch deel ver boven het reservewiel uit. Het cilindrische deel is voorzien van een rond gat waardoor een wringijzer gestokenmoeten worden voor het vastzetten of losmaken.
Ik zie je reactie graag tegemoet. Frank Navest
Ik heb geen belangstelling om jou motor aan te schaffen.
Wel heb ik belangstelling voor 2 specifieke onderdelen voor een vroege (1962).
In het bezit van G-HN3L/1899 ben ik op zoek naar:
AHH6182 Finisher. een smalle verchroomde rand, die aan de binnenzijde van de kap(kunststof) zit, die om de toerenteller en snelheidsmeter
tegen het metalen instrumentenpaneel is geschroefd.
AHH6483. De eerste uitvoering van de reservewiel-bout waarmee het reserve wiel in de koffer ruimte is bevestigd.
In de Moss catalogus niet terug te vinden.
Als het reserve wiel is geplaatst met deze bout steekt een cilindrisch deel ver boven het reservewiel uit. Het cilindrische deel is voorzien van een rond gat waardoor een wringijzer gestokenmoeten worden voor het vastzetten of losmaken.
Ik zie je reactie graag tegemoet. Frank Navest
Re: 18G-U-H-1973 MGB motor
#5Frank
Daar kan ik je niet aan helpen.
De motor is voorlopig niet meer te koop.Na inspectie bleek dat de standard zuigers er inzaten.
Cilinders nagemeten met 2 punts binnen micrometer,Nagenoeg geen slijtage.
Denk dat honen en nieuwe zuigerveren volstaat. Krukas orgineel. Nieuwe lager schalen is voldoende.
Motor nog nooit uit elkaar geweest.Ga hem zelf weer als nieuw opbouwen.Met loodvrije cilinderkop
En dan komt hij waarschijnlijk weer te koop.
Hans
Daar kan ik je niet aan helpen.
De motor is voorlopig niet meer te koop.Na inspectie bleek dat de standard zuigers er inzaten.
Cilinders nagemeten met 2 punts binnen micrometer,Nagenoeg geen slijtage.
Denk dat honen en nieuwe zuigerveren volstaat. Krukas orgineel. Nieuwe lager schalen is voldoende.
Motor nog nooit uit elkaar geweest.Ga hem zelf weer als nieuw opbouwen.Met loodvrije cilinderkop
En dan komt hij waarschijnlijk weer te koop.
Hans