Re: 18G-U-H-1973 MGB motor

#4
Hans,
Ik heb geen belangstelling om jou motor aan te schaffen.
Wel heb ik belangstelling voor 2 specifieke onderdelen voor een vroege (1962).

In het bezit van G-HN3L/1899 ben ik op zoek naar:

AHH6182 Finisher. een smalle verchroomde rand, die aan de binnenzijde van de kap(kunststof) zit, die om de toerenteller en snelheidsmeter
tegen het metalen instrumentenpaneel is geschroefd.

AHH6483. De eerste uitvoering van de reservewiel-bout waarmee het reserve wiel in de koffer ruimte is bevestigd.
In de Moss catalogus niet terug te vinden.
Als het reserve wiel is geplaatst met deze bout steekt een cilindrisch deel ver boven het reservewiel uit. Het cilindrische deel is voorzien van een rond gat waardoor een wringijzer gestokenmoeten worden voor het vastzetten of losmaken.
Ik zie je reactie graag tegemoet. Frank Navest

Re: 18G-U-H-1973 MGB motor

#5
Frank

Daar kan ik je niet aan helpen.

De motor is voorlopig niet meer te koop.Na inspectie bleek dat de standard zuigers er inzaten.
Cilinders nagemeten met 2 punts binnen micrometer,Nagenoeg geen slijtage.
Denk dat honen en nieuwe zuigerveren volstaat. Krukas orgineel. Nieuwe lager schalen is voldoende.
Motor nog nooit uit elkaar geweest.Ga hem zelf weer als nieuw opbouwen.Met loodvrije cilinderkop
En dan komt hij waarschijnlijk weer te koop.
Hans
cron