advies en hulp bij aanschaf MG midget of MGB

#1
Beste MGclub leden,

Sinds vorige maand ben ik lid geworden van de MG club om met behulp van de huidige leden meer kennis te krijgen over de mogelijke aanschaf van een MG midget of MGB. Jaren terug heb ik een Austin Healey kipperoog in mijn bezit gehad en momenteel begint het enthousiasme voor het hebben van een oldtimer weer te komen. Een Healey kikkeroog is helaas een te kostbaar object momenteel vandaar mijn keuze voor een MG. Ik hoop dan ook dat er bij de MG club leden zijn die mij kunnen helpen bij het vinden van een leuke MG oldtimer. Mijn voorkeur gaat zoals gezegd uit naar een MIdget (liefst chromebumper) of een MGB (liefst chromebumber). Deze hoeft zeker geen showroom conditie te zijn maar wel mechanisch en motorisch OK. Cosmetisch ben ik zelf zeer goed in staat om de betreffende auto te verbeteren en te optimaliseren. Hetzelfde geldt uiteraard ook voor eenvoudige mechanische zaken. Ik hoop dan ook dat er MG leden zijn die mij hierin kunnen adviseren en ondersteunen bij een mogelijke aanschaf. Alvast bedankt voor uw reacties.
Met vriendelijke groet,

Erik Uijttenboogaart lidnummer 180035 regio veluwezoom
Met vriendelijke groet
Erik Uijttenboogaart

Re: advies en hulp bij aanschaf MG midget of MGB

#2
Hoi Erik, welkom!

Treur niet om een kikkeroog, een MG is veel leuker en rijdt beter ;)

De kopersgids MGB is te vinden op de website: https://www.mgcarclub.nl/mgs/technische ... rmatie-mgb, en het eerste compliment heb je al te pakken: lid worden VOORDAT je de wagen koopt. Hulde!

Ik zit niet heel erg in de buurt van je, maar als je een wagen spot in het westen van het land - stuur me een PB-tje, dan kijk ik of ik meekan.

Groet, Andrys

Re: advies en hulp bij aanschaf MG midget of MGB

#3
Hallo Erik,

Luister niet naar Andrys! Nepnieuws!!
Een Kikker is een heeeel leuk autootje maar een Midget is goedkoper en rijdt als de weerga. Wil je 't eens proberen... bel mij maar, dan mag je mijn Midget uit 1965 uitproberen, die ik al 42 jaren heb. Een vriend hier in de buurt heeft een B die je vast ook wel mag testen. Dit jaar wordt de Spridget 60. Met een heel stel liefhebbers gaan we naar Engeland om dit te vieren. Feest!!!

Wil je er meer van weten of gewoon van gedachten wilt wisselen, bel mij maar; 0612820228. Ik woon in Delden.

Welkom bij de club,

Sipke Steggink

Re: advies en hulp bij aanschaf MG midget of MGB

#4
Hallo Erik,

Als je een MGB wilt proberen en ook kunnen kopen, kun je bij mij terecht. Ik heb zelf onlangs een MGA gekocht en heb nu mijn MGB te koop. Deze heb ik nu ruim 7 jaar en hij rijdt perfect. Het is een rode MGB uit 1977 met chroombumpers, oorspronkelijk een rubber bumper.

Wil je meer weten of er een keer in rijden, neem dan contact met mij op, 0653119514. Ik woon in Hengelo Overijssel.

Groet,
Wim
Bijlagen
IMG_3226.JPG

Re: advies en hulp bij aanschaf MG midget of MGB

#8
Uiteraard begin ik bij het begin. Vandaar dat ik eerst lid ben geworden om mij zo te oriënteren voor het type MG wat het beste bij mij en mijn budget past. Met behulp van de MG club leden wil ik dus meer te weten zien te komen over de kenmerkende eigenschappen en specifieke problemen welke een Engelse oldtimer ongetwijfeld kent. Op basis hiervan zal ter zijner tijd mijn keuze bepalen.
In ieder geval bedankt voor alle positieve adviezen tot zover.

Mvrgr Erik Uijttenboogaart
Met vriendelijke groet
Erik Uijttenboogaart
cron