MGF APK voorruitontwaseming

#1
Een van de kritiekpunten van de keurmeesters bij de APK van de F is de geringe of ontbrekende luchtuitstroom van voorruit defrosters.
Ondanks controle van de bekende punten zoals verstoppingen, losgeschoten slangen werking van de blower en de bediening van de kachelklep blijft dit een zwak punt.
Heeft iemand nog een tip?

Re: MGF APK voorruitontwaseming

#2
Dan klopt er iets serieus niet want de verwarming/ventilatie van de MGF en TF zijn gelijk aan elkaar. Het systeem is behoorlijk overkill daar veel componenten overgenomen zijn van de Rover 200/25/MG ZR die een veel groter interieur had. We hebben persoonlijke ervaring met die wagens en net als bij de MGF en TF stook je binnen no time iedereen er uit. Wat capaciteit betreft zou de verwarming/ventilatie het probleemloos moeten redden met twee vingers in de neus . Als in kopper dat de bedieningsknoppen niet slippen over de metalen bediening. Als dat correct is nog iets wat we een paar keer hebben meegemaakt is dat de bediening van in het ventilatie paneel faalt en dus de betreffende klep niet of onvoldoende in de correcte positie zet. De oorzaak was de metalen as die in het kunststof tandwiel slipt in de horizontale overbrenging ( het deel dat de grijs/witte trekkabel bediend) . Het lijkt dan of alles normaal werkt maar er gebeurd dus niets of onvoldoende als je aan de knoppen draait. Als laatste heel droog, maar neem aan dat je zelf al had ontdekt, staan het centrale en de twee buitenste ventilatie roosters dicht ? Mocht dat het niet zijn dan ben ik erg benieuwd naar de oorzaak want met zijn allen leren we iedere keer weer bij.
Iedereen aan de F & TF !!