Airco in TF lekt condenswater in passagiers ruimte

#1
Goedemorgen, met het hete weer van afgelopen dagen gebruikte ik mijn - af fabriek gemonteerde - airco van mijn MG TF uit 2003. Later bleek de mat aan passagierszijde (waar de airco in een soort zwarte bak hangt- geheel nat, volgens mij van condenswater. Het water drupte ook flink uit die bak op de vloer. Airco is mi niet lek, koelt goed. Ook koelvloeistof ook prima op peil, dus het lijkt me echt condenswater wat in de auto loopt.
Heeft iemand advies, wat kan ik zelf ondernemen ? Hulp wordt zee op prijs gesteld. Met vriendelijke groet, Gerard van Dijk, Laren.

Re: Airco in TF lekt condenswater in passagiers ruimte

#2
Dat zou een inkopper moeten zijn, althans bij eem Mk1 f…… Geen idee, nog nooit gehoord bij een TF. Er zit een slangetje onderaan de condensor die als een blok in de vloetenbak van de passagiersplaats, letterlijk, in de weg zit. Dit slangetje kun je lostrappen met een natte mat aan passagierszijde tot gevolg. Zaklampje erbij en even weer vastzetten. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het bij een TF anders zou werken, het is dezelfde aico.