Pagina 1 van 1

EURO 95 of E10

Geplaatst: 30 sep 2019, 14:34
door Monique Kramer - van Dijk (120105)
Morgen wordt er "langzaam" overgegaan van Euro 95 benzine naar E10. Nu zijn er diverse fora die elkaar tegenspreken betreffende het tanken van E10. Weet iemand of je E10 kan tanken met een MGTF uit 2003?

Re: EURO 95 of E10

Geplaatst: 01 okt 2019, 19:40
door Rob de Joode (920143)
E10 schijnt ook minder vermogen en een hoger verbruik te geven, hoeveel km rijdt u per jaar met de MG ?
Verwen 'm en geef 'm 98, liefst van BP want die schijnt zelfs 101oct te zijn.
Schijnt dat de vrinden van de Firestore-pompen stoppen met hun 102 octane benzine, zelf heb ik dat nimmer gebruikt trouwens.
Nog los van de eventuele problemen wanneer er delen in het benzinesysteem zijn van de MGF/TF die achteraf toch niet E10 bestendig zijn
en dan een dure reparatie noodzakelijk maken.

Re: EURO 95 of E10

Geplaatst: 02 okt 2019, 11:13
door Gerrit Bruntink (140151)
Rob,

Helemaal eens met jouw stelling. Ik tank met mijn B ook altijd BP 98 Ultimate. Je betaald 10 tot 15 cent meer per liter, bij een verbruik van 1:10 bij 5000 km/jaar ben je max 75€ extra per jaar aan de pomp kwijt. Een koopje in mijn optiek als je daar een hoop ellende mee kunt besparen. Een bijkomend voordeel is dat de motor vaak net even iets mooier op loopt.

Mvrgr, Gerrit

Re: EURO 95 of E10

Geplaatst: 02 okt 2019, 13:49
door Monique Kramer - van Dijk (120105)
#920143 We rijden hooguit 5.000 km per jaar.

Net met de Lotus importeur in Houten gebeld. Ook in Lotus is zitten dezelfde 1.8 Rover K-series motoren net als in de MG TF. (Lotus Elise en Lotus Exige) Ook zij raden Shell V power aan of BP ultimate in verband met het oplossen van rubber slangen door de bio-ethanol in E10.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rover_K-series_engine

https://www.e10check.nl