Ruitenwissers met kuren (MGTF)

#1
Mijn ruitenwissers op de MGTF vertonen al twee jaar kuren. Bij het aanzetten komen ze soms na 1 minuut op gang. Tijdens de laatste APK zat deze vertraging er niet in. Nu werkt de interval en stand twee niet meer. Stand 1 is prima en dit was voor de APK voldoende.

Is dit probleem voor iemand herkenbaar? Ruitenwissermotor of schakelaar vervangen?

Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Ruitenwissers met kuren (MGTF)

#3
Bedankt Wilfred,

De ruitenwissermotor ziet er aan de buitenkant wel goed uit. Maar ik zal binnenkort toch ook de binnenkant bekijken.

Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Ruitenwissers met kuren (MGTF)

#5
Ik wacht nog even een paar weken met het loshalen. Ik rij nu met mooi weer nog in de TF en als het straks echt herfst gaat worden is dat klusje aan de beurt.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Ruitenwissers met kuren (MGTF)

#6
Bij een Rover 25 heb ik dit euvel opgelost door de ruitenwissermotor uit elkaar te halen en het sleepcontact te repareren door er een stuk koper (uit installatiedraad) er op te solderen. Zoek maar eens op de Rover forums, daar staan diverse voorbeelden.
Ik ga ervan uit dat de TF een vergelijkbare motor heeft, dus zeker het proberen waard om de ruitenwissermotor eens te demonteren en te inspecteren?

Re: Ruitenwissers met kuren (MGTF)

#7
Dank voor je tip, de tijd voor dit soort klusjes komt er weer aan. Ik ga binnenkort de binnenkant bekijken.

Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
cron