Onregelamatig lopen bij bijna warme motor

#1
Ik ben in het bezit van een MGF uit 2000 met 90.000 op de teller. De auto rijdt eigenlijk probleemloos. De laatste tijd gebeurt het navolgende. De auto start direct en rijdt vervolgens de eerste 5 minuten zonder problemen. Daarna begint hij - als hij bijna op temperatuur is - in te houden e onregelmatig te lopen. Bij stilstand slaat hij zelfs af en is dan slechts met veel moeite weer aan de praat te krijgen. Als ik er daarna zonder te moeten stoppen 5 minuten boven de 2000 toeren mee door kan rijden zijn de problemen voor de verdere dag opgelost en rijdt de auto als de beste. Wat kan ik doen om deze problemen op te lossen.

Re: Onregelamatig lopen bij bijna warme motor

#2
Beste 170035,

En dit gebeurt de laatste paar weken?
want het wordt nu kouder en heeft je accu het wat zwaarder.

heb je geprobeert om de accu spanning te meten, (deze zou 12 v moeten zijn)?
als de auto uit is en als de auto stationair loopt.
kan best zijn dat je dynamo net niet genoeg stroom levert, voor een koude motor.

want als ik het goed heb, en AUB corrigeer me als ik iets mis of te kort door de bocht ga.

je accu heeft genoeg spanning om de motor te starten.
maar die moet gevoed worden met 12-14 V bij een stationaire motor om bij te laden en je auto draaiend te houden.
als dit te laag is zal je accu langzaam leeg lopen en dan stopt de motor.
en dan heb je kans dat deze moeilijk weer start.

als je nu een poosje goed heb kunnen doorrijden dan zal de accu goed bijgevuld worden en dan
heb je hier geen last meer van.

groeten nanning.