Re: Is er straks nog benzine voor onze MG te koop?

#2
In Nederland bepaal je niet zelf wat je financieel gezien het beste kan rijden, dat wordt al jaren uitgemaakt door onze overheid.
Momenteel subsidieren wij met onze "benzineorgels" die mooie belastingvoordeel auto's, zoals eerst de Mitsubishi PHEV, je ziet ze meestal volgas op de linkerbaan van de snelweg rijden.
Volgens mij zijn ze dan erg groen bezig, over groene stroom gesproken, welk land importeert de meeste (middels kernenergie opgewekte) stroom vanuit Frankrijk, omdat vervolgen als groene
stroom te verkopen en daar dan een electrieke auto mee op te laden ?
Milieu milieu, als je het woord twee keer in een zin hoort weet je dat het je geld kost, terzijde als je het woord splitst zie je de toeomst MILI-EU, een heel kleine EU gefinancieerd door Nederland.
Maar voorlopig mogen wij nog steeds een paar liter benzine kopen om met onze benzine orgeltjes in het rond te rijden en klagen wij ondertussen, daar zijn wij Nederlanders nou eenmaal goed in.
Als daar nu eens een WK voor wordt georganiseerd ....................... :lol:

Re: Is er straks nog benzine voor onze MG te koop?

#4
Zo'n vaart zal het niet lopen hoor. In Noorwegen (voorloper in deze!) zullen er vanaf 2025 geen nieuwe auto's op fossiele brandstoffen verkocht worden.

Dan nog kan je je MG tegen die tijd (nog een jaar of 15 later schat ik) vast wel ombouwen naar natural gas of iets 100% gesynthetiseerd. Dat benzine (en diesel) op den duur gaan verdwijnen betekent niet onmiddellijk het eind van de verbrandingsmotor.

Voor die tijd (heel snel al) gaat Euro 95 in de ban. Wordt massaal vervangen door E-10. Op termijn gaan ongetwijfeld Euro98 en zelfs Ron102 het onderspit delven. Dat lijkt mij een groter probleem voor onze wagentjes dan het lange termijn verdwijnen van nieuwe auto's op fossiele brandstoffen...
Care-taker van "de rode barones" ('74 MGB roadster)