Re: Binnenbekleding MGF-TF hardtop laat los

#5
Ik laat het doen bij Cabrio Care in Naarden.

Omschrijving offerte:
Wij kunnen de binnenzijde van uw hardtop bekleden met mooie beige stof voor Eur 295,- incl. BTW. Wij verwijderen dan de harde schaal uit uw hardtop, we verwijderen alle oude stof en schuim resten, en dan lijmen wij een nieuwe stof aan de binnenzijde. Dan wordt de schaal weer teruggeplaatst.
Wim
MGB-GT

Re: Binnenbekleding MGF-TF hardtop laat los

#8
Ik heb het gepolsterde schuim besteld bij https://www.schuimrubberbetaalbaar.nl. Kostte me, ik meen 30 euro. Incl. bus spuitlijm. De hemel is vrij eenvoudig te verwijderen door de 6 schroeven aan de voorkant, die van de klokbevestiging, lost te maken. Achteraan 2 kunststof pinnetjes eruit en de hemel kan voorzichtig losgehaald worden. Oude bekleding eraf trekken, avondje borstelen en schuren en de plaat was schoon. De gepolsterde bekleding ruwweg op maat geknipt, spuitlijm aanbrengen, bekleding rustig op zijn plaats leggen en met een schone doek heel voorzichtig de laatste kreukeltjes er uitduwen. Rustig laten drogen en een uurtje later de randjes plakken. Met een scherp stanley mesje de randjes afwerken. Klaar. Alles bij elkaar twee rustige avondjes werk.

Re: Binnenbekleding MGF-TF hardtop laat los

#14
Beste Nanning,

wanneer je hulp nodig hebt kun je me altijd contacten (0654202854).
Ik rijd zelf in een MG F uit 1997. Vorig jaar augustus gekocht en sindsdien aan het klussen om de auto naar mijn zin te krijgen. Ik rijd er dagelijks in en gebruikte de hardtop van november tot en met februari.

Groetjes,
Coos Loeve

Re: Binnenbekleding MGF-TF hardtop laat los

#16
160126 schreef:
11 mei 2017, 10:41
Ik heb het gepolsterde schuim besteld bij https://www.schuimrubberbetaalbaar.nl. Kostte me, ik meen 30 euro. Incl. bus spuitlijm. De hemel is vrij eenvoudig te verwijderen door de 6 schroeven aan de voorkant, die van de klokbevestiging, lost te maken. Achteraan 2 kunststof pinnetjes eruit en de hemel kan voorzichtig losgehaald worden. Oude bekleding eraf trekken, avondje borstelen en schuren en de plaat was schoon. De gepolsterde bekleding ruwweg op maat geknipt, spuitlijm aanbrengen, bekleding rustig op zijn plaats leggen en met een schone doek heel voorzichtig de laatste kreukeltjes er uitduwen. Rustig laten drogen en een uurtje later de randjes plakken. Met een scherp stanley mesje de randjes afwerken. Klaar. Alles bij elkaar twee rustige avondjes werk.

Re: Binnenbekleding MGF-TF hardtop laat los

#17
Dankzij Coos kwam ik via de website https://www.schuimrubberbetaalbaar.nl. uit bij een bedrijf dat hier lokaal als de matrassenfabriek bekend stond. Maar na nu blijkt hebben ze veel meer dan matrasvullingen. Ik kon dus makkelijk bij hen langs gaan, zodoende kon ik aan de hand van stalen precies de juiste lichtgrijze kleur uitzoeken. Ik ben heel vriendelijk geholpen en heb op hun advies een rekbare bekleding gekozen ( Perla) zodat ik geen vervelende plooien kreeg. Het resultaat is naar volle tevredenheid. Kosten, incl. 110 graden lijm € 35,90.
Tom Blok

Re: Binnenbekleding MGF-TF hardtop laat los

#20
Recentelijk heb ik een hardtop verworven voor mijn 1999 F.

Het hemeltje diende uiteraard vervangen te worden, bij de hierboven aangegeven leverancier een meter van het volgende besteld:

https://www.schuimrubberbetaalbaar.nl/k ... mfD_BwEbij

Inderdaad in de kleur beige aangezien mijn F beige lederen bekleding heeft, het bestaat ook in lichtgrijs op de zelfde website.
Op aanraden van een bekende autobekleder gekocht met trico achterzijde, makkelijker met corrigeren tijdens verlijmen en je duwt
het niet plat bij montage zoals vaak met alleen schuimrubber achterzijde het geval is, de stof is een soort van alcantara achtig.

Uiteraard diende ik ook nu twee drukknoppen/pins te vervangen, deze zijn in lichtgrijs en een kwam er niet te best uit na demontage.
De officiele zijn niet meer te bestellen en bestonden volgens mij ook alleen in lichtgrijs.

Op fleabay vond ik deze in beige (bestaan ook van de dezelfde aanbieder in grijs):
https://www.ebay.nl/itm/20-X-Roof-Headl ... 2749.l2649
Ze zijn iets korter en het kopje van de pin heeft een iets kleinere diameter, maar voldoet.

Vervolgens heb ik de losse hardtop binnenschaal en de rol bekleding maar naar mijn stoffeerder gebracht, ik ben niet onhandig
maar voor wat hij rekende (incl. lijm) kwam mij goedkoper uit dan dat ik het niet goed zou doen en nieuwe stof bestellen etc.

Hierbij een foto (met flits) van de beklede hardtop, geen strepen in de bekleding dat is de vlug in de stof en als je er overheen
gaat met je hand is het weer anders.

Sofar sogood als de fransen zeggen, maar nu komt mijn vraag.
Ik heb nog nimmer een hardtop op mijn auto gehad, de klemdelen bouten zijn los handvast.
Dit daar ik ervan uitgaat dat het zichzelf in model zet bij montage van de kap op de auto en dat ik dan de zes (2 maal drie)
boutjes vast draai, is dit een juiste beredenering of ga ik hier de fout in ??

Bij voorbaat dank voor een reactie en stay safe in the meanwhile.
Bijlagen
IMG_9884.JPG

Re: Binnenbekleding MGF-TF hardtop laat los

#23
Voor de niet doehetzelfers onder ons. Neem eens contact op met UK-CARPARTS, Kollum. Ook mijn oude plafond van de hardtop liet los. Door ondermeer inruil en bijbetaling van het complete oude plafond, een nieuw gereviseerd plafond laten installeren. Is keurig strak en zonder zichtbare lijmvlekken o.i.d door hun geinstalleerd. Plafond nu al 3 jaar in mijn bezit en is nog steeds als nieuw.
cron