Aanbrengen hazzard light op 'B' van 1972

#1
Beste MG vrienden,
Ik heb een vraag over het aanbrengen van een hazzard -light voorziening op mijn B GT van 25 januari 1972.
Het betreft hier een RHD wagen geïmporteerd uit Engeland. Het chassisnummer is: G-HD5/271540-G
Omdat deze wagen veel gebruikt wordt in het dagelijkse verkeer zou ik het prettig vinden als er een aanpassing gemaakt kan worden waardoor ik de vier knipperlichten tegelijkertijd kan laten werken.
Hoe is dit te realiseren?

Graag reacties, met vriendelijke groet van Jos

Re: Aanbrengen hazzard light op 'B' van 1972

#2
Hallo Jos,
Je hebt nog geen reactie op jouw vraag. Dit komt waarschijnlijk omdat het nogal moeilijk te omschrijven is, wat je allemaal moet wijzigen in je auto.
Op de webside 'www.advanceautowire.com' kun je, door in het menu op de homepage 'stock schematics' te kiezen, via 'MGB' alle MGB schema's te zien krijgen.
Als je nu schema 11 vergelijkt met schema 12, zie je rechtsonder bij de 'turn signal flasher' wat je aan onderdelen en bedrading moet toevoegen.
Je hebt nodig een 'hazard warning switch', een 'hazard warning flasher', een zwevende zekeringhouder en wat bedrading in verschillende kleuren.Tevens een gat in je dashboard waar de schakelaar in past. Het dashboardlampje is meestal in de schakelaar verwerkt. Ook zitten aan de schakelaar nog twee zijaansluitingen voor het lampje van de dashboardverlichting, deze moeten aan de dimmer en aan massa worden aan gesloten.
Als je elektrisch bekwaam bent is de aansluiting volgens schema 12 niet moeilijk, maar anders...?
Veel succes, groeten, Steef.

Re: Aanbrengen hazzard light op 'B' van 1972

#3
Dag Steef,

Bedankt voor je duidelijke uitleg.
Het is inderdaad meer dan even een flasher met schakelaar bijplaatsen.
De originele schakelaar had ik al gekocht.
Ik zal binnen onze regio op zoek gaan naar een 'electrische techneut' die mij kan assisteren, of ik hem ;)

De website die je noemde 'www.advanceautowire.com' is wel een aanrader, alles keurig in PFF-bestanden én in kleur opgeslagen.
Daar kan mijn Haynes niet tegen op.

Met groet van Jos