Re: vouwdak

#2
Hallo lid ??

Ik heb afgelopen winter een nieuw cabrio dak laten plaatsen bij Cabrio-Partner in Leersum. Ik ben zeer tevreden over het afgeleverde werk.
Cap staat er mooi strak op met goede passing. Bedrijf doet ook binnen bekleding en ook dat mag gezien worden addres is Rijksstraatweg 22a
3956 CR te Leersum Graag volgende keer een naam er bij aub grt Noud.

Re: vouwdak

#5
Beste Jasper,
Noud heeft een cabriolet dak op zijn roadster laten monteren, niet op een GT. Een verwarrende reactie.
In Nederland zijn er voor zover mij bekend geen bedrijven die een soort van "Webasto" dak in een B-GT kunnen plaatsen, bezit zelf ook een GT en ben er ook lang naar op zoek (geweest).
Alleen in Engeland zijn er twee bedrijven mee bezig maar of ze alleen onderelen leveren of nog complete inbouw doen is mij niet bekend.
Zo'n 5 jaar geleden mijn verlangen naar zo'n dak opzij gezet, de GT blijft dicht want ik heb ook een roadster.
groeten
Rob

Re: vouwdak

#6
Beste Rob,

Ik heb zelf nog geen GT, maar ben op zoek. In de zoektocht blijkt het aanbod met vouwdaken veel kleiner te zijn dan zonder. Vandaar dat ik net zoals jij destijds zoek naar een los dak om te "retrofitten". Webasto of Britax moet je echt mazzel mee hebben. New old stock of uit een sloper. Verder zijn er in Amerika wel sliding ragtops verkrijgbaar (www.slidingragtops.com), maar geen idee wat de kwaliteit is.
MG Benelux in Nederland zegt ze ook te kunnen leveren, maar dat moet ik noguitzoeken. Tenslotte is er een bedrijfje in Sittart dat moderne vouwdaken van Webasto in oldtimers monteert. Ik meen dat dit daken van Renault Twingo zijn. Ziet er best wel aardig uit en de prijs is aantrekkelijk, maar de oplossing is niet origineel. (https://link.marktplaats.nl/m1187140017)

Ik heb inderdaad een bedrijf in Engeland gevonden dat reserve onderdelen heeft en de originele daken nog plaatst (http://www.thetrimmingcentre.co.uk/tudo ... t-sunroofs)

Samengevat: ik ben er ook nog niet uit ....

Jasper

Re: vouwdak

#7
Hoi Jasper,
Die amerikaanse sliding ragtops moet je direct vergeten, heb ik ook naar gekeken.
Dat zijn goedkoop afgewerkte daken, speciaal aan de binnenzijde, waar de "Webasto's een mooie handel hebben is bij die daken een tweetal (links en rechts) goedkope plastic draaibeugel gemonteerd. Niet erg in een hoge auto met veel binnenruimte, maar bij een B-GT is dat precies boven je hoofd ....... als je met het dak dicht rijdt !
Het plaatsen van een Twingo dak zoals dat in het zuiden van het land gedaan wordt is een prima oplossing...... maar niet voor de B-GT want dat dak is te lang, GT's hebben maar een klein/kort dakoppervlakte, zeker omdat er ook aan de binnenzijde van de auto ook nog de ruimte wordt wegggenomen voor de achterklep scharnieren, juiste dakmaat is 35" x 35".
Het plaatsen van een dak van een gebruikte auto is een oplossing of inderdaad het adres wat jij in de UK opgeeft.
Daar je nog geen GT in bezit is het gezien het kostenplaatje misschien verstandig om een GT te kopen welke al voorzien is van een Webasto-dak, terzijde linksgestuurde GT's zijn na medio 1976 niet meer geproduceert, terwijl in de UK de rechtsgestuurde GT's tot het einde van de productie in oktober 1980 werden geproduceerd.
Daar zijn in verhouding ook veel GT's met een "webasto" uitgevoerd, let wel mijn ervaring is dat GT's vaak buiten werden gestald en roadsters vaker binnen werden geparkeerd. GT's hebben ook zo'n mooie rand in de voorspatbordenbij de voorruit, blijft zo fijn water tegen staan wanneer de auto geparkeerd is.
Ook zijn er vele verhalen bekend over lekkende daken, of fluitende geluiden tijdens het rijden die aspecten moet je ook niet vergeten.
Succes en zie graag t.z.t. je oplossing tegemoet.
groeten vanuit een dichte GT
Rob

Re: vouwdak

#8
Rob,

Dank voor je uitgebreide reactie! De zoektocht is momenteel gericht op een GT met vouwdak, maar omdat het aanbod van dichte GT's groter is, keek ik naar alternatieven om deze van een vouwdak te voorzien. Jouw terugkoppeling helpt daarbij! We zetten de speurtocht hierbij voort naar GT met vouwdak. Wel eentje met EU spec geproduceerd tussen 67 en 74, maar da's persoonlijke voorkeur mbt de uitvoering.
Voor het open rijden heb ik nog een cabrio van een ander Engels merk, maar het open gevoel wil ik graag vasthouden in de GT. Als extra kunnen we in de GT onze hond meenemen. In de cabrio geeft de hond bij lange afstanden toch wel wat uitdagingen.....

Jasper

Re: vouwdak

#9
Beste Jasper

Wil je ook nog wat ervaringen doorgeven.
In 1975 kocht ik mijn MGBGT V8 in de U.K zonder vouwdak.
Was wel een wens van mij en heb een nieuw dak besteld in de U.K.
Dacht bij de MG Ownersclub.
Heb het in mijn toenmalige woonplaats laten inbouwen.
Is goed gedaan, alleen had het dak nog 1.5 cm verder naar achteren gekund.
Als ik nu de wind deflector naar binnen klap moet ik eerst de zonnekleppen wegklappen naar de zijkant
om ruimte te maken voor de deflector. Aanpassen van de deflector is ook mogelijk. De deflectors die ik eerder op GT.s
gezien heb waren iets kleiner en meer afgerond.
In de praktijk is het met open vouwdak rijden heel plezierig. Maar in dichte toestand ontstaat er aan de voorkant
doordat de rand boven het GT dak ligt een hinderlijk geluid. Niets voor mij dus .Na veel zoeken en allerlei oplossingen
uitproberen vond ik een mooi gevormde rubberen strip welke als een soort spoilertje kon fungeren.
En dat werkt geweldig. De strip heb ik met de allerbeste 2 zijdig klevende tape bevestigd.
Dus nu ben ik wel blij met mijn vouwdak.
Zeer recentelijk een Alfa Giulietta met schuifdak aangeschaft. Zit op heel veel andere merken ook gemonteerd.
In dichte toestand perfect, maar geopend in welke toestand dan ook een herrie maker.
En dat valt me dan anno 2017 vies tegen. Een mooi panorama dak met een zeer mooie prijs en nog herrie.
Hier ga ik dus ook nog mee aan de slag. Denk hier ook een rubber spoiler maken.

Mijn vouwdak is een Britax Sunway 2 [sunway medium 3030]
Heb de inbouw instructie ,stukje boormal en de service gids nog op de plank liggen.
De fabrikant zat toen in Sherlock Street ,Birmingham. A BSG International Company.
Enige jaren later werden ze al schaars.
In Houten heb ik wel eens een GT gezien met een Frans [Twingo ?] dak.
Stond beslist niet onaardig en had wel een mooie wind spoiler. Dus eigenlijk een betere uitvoering.

Succes met de zoektocht.
Hans Geertse