Nieuwe tank onder mijn MG b

#1
Sinds een maand of 3 heb ik een mg b uit 1968 in mijn bezit. Toen ik de auto kocht, liep deze niet. Inmiddels heb ik al de nodige zaken vervangen en rij ik met veel plezier rond. Doordat de auto ruim 10 jaar heeft stilgestaan is de tank verroest met als gevolg veel vervuiling in de benzine. Door regelmatig het benzinefilter te vervangen kan ik blijven rijden, maar ideaal is dat niet.

Om het een en ander goed op te lossen dient de tank te worden vernieuwd. Heeft iemand tips / adviezen over waar een nieuwe te kopen en hoe de tank te vervangen?

Met vriendelijke groet,

Sjos Frissen

Re: Nieuwe tank onder mijn MG b

#2
Sjos,

Alle MG leveranciers kunnen deze tank leveren.
Ik ga altijd naar MG-cap in Austerlitz. Dit heeft hem wel op voorraad
Reken voor een aftermarket tank rond de 100 euro. Deze passen prima.
Daar komt nog wat montage materiaal bij. Dit zijn de bouten en moeren, pakkingstrips en pakkingringen voor de tankzender.
Er zit verschil in de UK en USA versie.
Bel me ander even voor tips en tricks op 06-28481504.

Henny

Re: Nieuwe tank onder mijn MG b

#3
Als je niet de allereerste versie tank hebt met van die banden er om heen is het geen moeilijke klus. De moeren zitten bij het definiteive model om die rand van de tank aan de bovenkant heen en normaliter lossen die vanzelf als je de boutjes vanuit de bagageruimte losdraait. Ik zou wel die bouten en speciale moeren tegelijk met die tank vervangen. En voor het overzetten van de benzinetank "sender" moet je die speciale locking ring lossen. Erachter zit een rubber ring voor de afsluiting: ook die vernieuwen :!:

Nog twee zaken: goed opletten dat je tank goed is, ik heb ooit een slechter aftermarket exemplaar uit Canada ontvangen die lekte op de aansluiting en een tweede exemplaar lekte daar ook, maar dan op de wartel (dus dat laatste zelf maar opgelost). Als je eerst lak op de nieuw tank spuit, zoals ik deed, kan je dan opnieuw beginnen :o
Tweede punt, maar misschien speelt dat niet voor wagens uit 1968: de metalen pijp tussen de tankaansluiting en de benzinepomp was bij mij een stalen versie die zich slecht liet buigen met ditto slechte wartels. De goede versie is in goed buigbaar koper uitgevoerd, dus zit er een stalen in (magneetje test dat snel genoeg): vervangen dat ding :idea:

Verder de bekende zaken: aan de bovenkant liggen rubber strips voor tussen tank en onderkant van de bagageruimte en algemeen adviseert men om de bovenplaat van de tank vooraf in de anitiroest te zetten (ik neem daar Waxoil voor). Het intern spoelen met een middel om de roest van binnuit te voorkomen heb ik niet gedaan, ik vind dat tricky :o

Veel succes en voor €100 ben je spekkoper, ik was veel meer kwijt :-D on
cron