Vacuümmeter in MGB

#1
Beste MG-liefhebbers,
sinds kort heb ik de reeds bij aankoop aanwezige vacuümmeter in mijn 1974 MGB Roadster geactiveerd. De meter is eerst door de vakmensen van Put & Zn in Vlaardingen gecontroleerd en moet dus in orde zijn.
Echter, tot ca. 100 km/u beweegt de naald zoals verwacht mag worden en staat de naald nèt in het blauwe veld 'drive' en blijft daarin hangen. Ik krijg de naald niet in het groene vak 'idle'.
Bij snelheden boven 100 km/u zakt de naald helemaal terug naar het rode veld 'poor'.
Ik neem aan dat de meter hiermee aangeeft dat er iets niet in orde is. Maar wat? Is er iets fout met de mengverhouding van benzine/zuurstof of met de met de vervroeging?
Wie kan mij helpen?
Vriendelijke octagonale groet van
Gert Stolk

Re: Vacuümmeter in MGB

#3
Gert,

Op welke positie is de vacuummeter aangesloten?
Afhankelijk van het soort meter is mogelijk;
1. aansluiten rechtstreeks op het inlaatspruitstuk,
2. met een T-stuk op de vacuumslang van inlaatspruitstuk naar vacuumvervroeger,
3. achter de gasklep (vaak middels een T-stuk op de vacuumslang naar de vacuumvervroeger)
4. of middels een T-stuk op de vacuumslang naar een rembekrachtiger

Het zal je duidelijk zijn dat deze mogelijkheden in combinatie met type meter verwarrende uitslagen geven.
Je bent overigens altijd welkom in Nijkerk zodat ik de tuning settings van jouw MG eens na kan lopen.
Dit is wat vingerspitzen gevoel door de ouderdom van de onderdelen en de tegenwoordige brandstof.

Succes en groet,

Henny
cron