geluiddemping onder de motorkap

#1
Gisteren me met het nalopen van mijn nieuwe fansituatie (zie elders) mijzelf opeens gerealiseerd dat het oude dempingsmateriaal op de B als een gordijn op diverse plekken naar beneden hing. Zoiets komt de koeling en missschien ook de aanzuiging van verse lucht door de carbs zeker niet ten goede :o Met een aantal dunne aluminium strippen heb ik meteen op alle plaatsen waar het materiaal naar beneden kwam, de zaak op netjes zijn plek terug gekregen. En die strippen wegen haast niets en hun 16€ valt wel mee....

Later, nèt enige dagen dat ik een uitlaatpot bij MOSS had besteld (vandaag aangekomen en meteen geplaatst) zag ik hun boekwerk de dempingsplaten en de hittebestendige lijm voor het bevestigen ervan aan de motorkap tegen een schappelijke prijs staan. Heeft iemand ervaring met het verwijderen van het oude spul en het lijmen van nieuwe? Ik bedoel natuurlijk niet in het kader van een totale restauratie waarbij de motorkap helemaal kaal wordt gemaakt. De oude yellow brown lak laat ik waar ze niet zichtbaar is gewoon zitten :idea:

PS Het duurde vrij lang voor ik van mijn Falcon bomb RVS uitlaat alleen de achterpot te pakken kreeg, bijna iedereen wilde me de hele uitlaat verkopen. En bij MOSS eerst de bombpot- en toen maar beide potten tegelijk. Indirect werd het me toen duidelijk dat alleen die achterpot óók kon. MOSS levert prima spullen, maar ze hebben het soms te druk bij de klantenservice om even over zelfs simpele klantenvragen rustig te kunnen nadenken...

Re: geluiddemping onder de motorkap

#2
Hoi Don,
Het dempings matriaal was bij mij ook zo goed als verdwenen, hing er als flarden nog aan.
Ik heb 2 jaar geleden mijn motorkap helemaal kaal gemaakt van onderen en in de primer gespoten
althans het gedeelte waar het dempingsmatriaal tegen gemonteerd word. Deze 2 platen bij een MG
garage in Boxtel gekocht en met behulp van een bison spuitlijm bevestigd .Aanvankelijk leek dat goed
te gaan, maar na een lange zomerrit thuis tot de ontdekking gekomen dat deze lijm door de motor-
hitte los liet .Daarop alles weer verwijderd , de kap weer schoon gemaakt en opnieuw met een spatel overal dotten kit aan gebracht.(ook Bison lijm) Hiervoor had ik wel de kap gedemonteerd en de platen met enig gewicht er op een paar dagen laten drogen . De kap weer gemonteerd en geen last meer van los laten gehad. Moet er wel bij vermelden dat het een aluminium motorkap betrefd. Weet echter niet meer wat de platen kosten. Dit was mijn beleving Don, rest mij nog de vraag hoe heb jij de strippen bevestigd?
Groetjes Noud.

Re: geluiddemping onder de motorkap

#3
070179 schreef:Hoi Don,
Het dempings matriaal was bij mij ook zo goed als verdwenen, hing er als flarden nog aan.
Ik heb 2 jaar geleden mijn motorkap helemaal kaal gemaakt van onderen en in de primer gespoten
althans het gedeelte waar het dempingsmatriaal tegen gemonteerd word. Deze 2 platen bij een MG
garage in Boxtel gekocht en met behulp van een bison spuitlijm bevestigd .Aanvankelijk leek dat goed
te gaan, maar na een lange zomerrit thuis tot de ontdekking gekomen dat deze lijm door de motor-
hitte los liet .Daarop alles weer verwijderd , de kap weer schoon gemaakt en opnieuw met een spatel overal dotten kit aan gebracht.(ook Bison lijm) Hiervoor had ik wel de kap gedemonteerd en de platen met enig gewicht er op een paar dagen laten drogen . De kap weer gemonteerd en geen last meer van los laten gehad. Moet er wel bij vermelden dat het een aluminium motorkap betrefd. Weet echter niet meer wat de platen kosten. Dit was mijn beleving Don, rest mij nog de vraag hoe heb jij de strippen bevestigd?
Groetjes Noud.
Heel simpel Noud en bedankt voor je snelle reactie: bij de stalen kap zit er een ruimte van enige mm's tussen het omgezette deel en de bovenkant. En vanuit de motorruimte gezien is er een insteekruimte van enige centimeters. Lengte van die strippen varieert natuurlijk van zo'n 80 cm naar zo ongeveer een meter. Elke strip heb ik in één zijde gestoken en iets ingedrukt afgetekend op de buitenkant van die omgezette constructie. Schuif je nu die strippen er schuin in en druk je ook tegelijkertijd het midden ervan tegen het dempingsmateriaal, dan staat de alu strip onder spanning tussen de beide buitenkanten (die ruim binnen de marges op de rest van de body blijft vallen en dat blijft ook zo).

Ik heb zowel een 2 mm dikke en 2,5 cm brede strip voor het midden boven de HIF's gezet als overal elders van die dekstrippen van dunner materiaal, maar met een omgezette rand (ook niet breder dan 2,5 cm en van 1,5 mm dikte met groefprofiel naar 2-2,5 mm op de omgezette rand oplopend). Die eerste, dikkere en vlakke strip mòet onder spanning staan, die andere hebben ook een stijfheid vanuit zichzelf. Maar alle strippen heb ik toch iets naar boven spannend aangebracht en ze houden het dempingsmateriaal of wat er nog van rest zo continue tegen de kap aangedrukt. Door die mooie vloeiende kromme zie je er met dichte motorkap helemaal niets van :idea:

Jouw verhaal over die loslatende lijm ondanks een opnieuw gespoten kap is precies waar ik bang voor ben. Laat staan als die een over de jaren alsmaar viezere kap zonder kaalmaken moet worden gebruikt. Voorlopig laat ik die strippen even zitten en kijk vooral wat dat vlakke exemplaar doet (één extra omgezet exemplaar is in voorraad gehouden)..

PS MOSS noemt alleen "hittebestendige" lijm zonder merk of type aan te geven. Aangezien die in een spuitbus wordt geleverd krijg ik die ook de grens niet over, een eerdere spuitbus Gunk werd óók niet vanuit Engeland verzonden :(

Re: geluiddemping onder de motorkap

#5
Hoi Pascal,

Het is natuurlijk ieder zijn mening hier over. Maar af fabriek werden ze wel zo afgeleverd met bekleding
Bijkomend voordeel behalve de geluiddemping is dat de kap veel stabieler word en zeker een aluminium motorkap. De overtollige ballast die je benoemt is van minimaal gewicht maar daar heb jij met je stage 2 cilinderkop en snellere nokkenas toch geen hinder van of vergis ik me hier in? Brengt me meteen bij de vraag, mijn cilinderkop moet nog lood vrij gemaakt worden en ben nu aan het twijfelen of ik een stage2 kop of een standaard kop zal nemen. Er is me gisteren op de sleutel dag in Engelen verteld dat wil je enig effect van de stage 2 kop hebben, er veel meer aangepast moet worden bovendien zou je er een onrustige motor en meer benzine gebruik aan over houden. Kortom zonde van je geld ten zij je gaat racen, wat uiteraard niet de bedoeling is. Mij gaat het voornamelijk om het snellere accelereren. Daarom Pascal wat is je ervaring hier in? Met MG groet Noud.

Re: geluiddemping onder de motorkap

#6
070179 schreef:Hoi Pascal,

Het is natuurlijk ieder zijn mening hier over. Maar af fabriek werden ze wel zo afgeleverd met bekleding
Bijkomend voordeel behalve de geluiddemping is dat de kap veel stabieler word en zeker een aluminium motorkap. De overtollige ballast die je benoemt is van minimaal gewicht maar daar heb jij met je stage 2 cilinderkop en snellere nokkenas toch geen hinder van of vergis ik me hier in? Brengt me meteen bij de vraag, mijn cilinderkop moet nog lood vrij gemaakt worden en ben nu aan het twijfelen of ik een stage2 kop of een standaard kop zal nemen. Er is me gisteren op de sleutel dag in Engelen verteld dat wil je enig effect van de stage 2 kop hebben, er veel meer aangepast moet worden bovendien zou je er een onrustige motor en meer benzine gebruik aan over houden. Kortom zonde van je geld ten zij je gaat racen, wat uiteraard niet de bedoeling is. Mij gaat het voornamelijk om het snellere accelereren. Daarom Pascal wat is je ervaring hier in? Met MG groet Noud.
Misschien staat daar in Porter nog wat over Noud, dan zoek ik dat wel voor je op. Peter Burgess zijn boek heb ik niet in bezit.
Alsnog Porter geraadpleegd (staat maar weinig in) Stage 2 kan volgens hem zelfs een betere motorloop opleveren, zeker als gecombineerd met het dynamisch balanceren van krukas, vliegwiel en koppelingsysteem. Dat laatste lijkt me een prijzige zaak. De rest van Porter gaat over het optimaal uitslijpen van poorten en spruitstuk

Na gisteren de motorkapstrippen, een nieuwe uitlaatpot en het relais voor de Revotec fan en de koplampen te hebben geplaatst zijn vandaag de K&N's "van Pascal" erin gegaan, morgen af te maken met een proefrit en verbinden van de koplampen via zwevende zekeringen naar de twee relais. Dus het kan even duren tot ik reageer... :o

Wat ik me nu al zo herinner geeft een snellere nokkenas verlies van koppel onderin tegenover hoger topvermogen. En dan is een hoger benzindeverbruik wel zo logisch, want je gaat anders rijden. Maak je het vliegwiel ook nog lichter wordt de wagen wel héél nerveus. Het laatste zie je overigens vooral bij racers, Tom Blok heeft ook een wagen op die manier geprepareerd.
Laatst gewijzigd door Don van Riet (860018) op 25 mar 2014, 18:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Re: geluiddemping onder de motorkap

#7
Aangezien Don mij in de discussie betrokken heeft geef ik hierbij even mijn ervaringen.
Ik ben met mijn GT aan de andere kant begonnen, dwz. blok reviseren en tegelijkertijd balanceren, compressie verhogen, nokkenas met standaard timing, maar grotere lichthoogte,vliegwiel afdraaien, K&N filters en sportuitlaat. Ik zat toen bij de rollenbanktest van Speedcenter op 99 pk, terwijl de meeste standaard B's tussen de 85 en 90 Pk. zaten
Het gevolg was wel en ik denk hoofdzakelijk door het afdraaien van het vliegwiel, dat de auto erg zenuwachtig reageert, bij snel rijden is dat geen punt. maar bij een toerritje rijdt dat niet lekker.
Mijn raodster( bijgenaamd stoffel), die dik 20 jaar geleden gerestaureerd is en een standaard blok heeft rijdt tijdens toerritjes een stuk prettiger.
Daarna heb ik in mijn GT een Stage 2 kop van Peter Burgess gemonteerd en kwam het vermogen op 111 Pk.
Van deze ingreep kon ik niet zeggen dat de GT nerveuzer geworden was. Het effect van de Stage 2 kop begint eigenlijk pas boven de 4000 toeren, dus ik denk niet dat je dat zoekt.
Als je aan de inlaatkant zorgt voor een goede luchtstroom is er nog wel wat te winnen en is het standaard blok heel fijn om mee te rijden. :idea:
Veel succes
Tom Blok

Re: geluiddemping onder de motorkap

#8
Hallo Tom,
Ik ben met Hans hier over nog in discussie en hij heeft me ook al wat hier over verteld. Maar op een sleuteldag hoor je zo van alles en als leek in deze materie probeer je toch zo veel mogelijk je horizon te verbreden dus al het advies is mooi mee genomen .Voor de goede orde; het toer ritten rijden met een motor die goed reageerd is voor mij het belangrijkste wat sneller accelereren is dan mooi mee genomen. Groet Noud.

Re: geluiddemping onder de motorkap

#9
070179 schreef:Hoi Pascal,

Het is natuurlijk ieder zijn mening hier over. Maar af fabriek werden ze wel zo afgeleverd met bekleding
Bijkomend voordeel behalve de geluiddemping is dat de kap veel stabieler word en zeker een aluminium motorkap. De overtollige ballast die je benoemt is van minimaal gewicht maar daar heb jij met je stage 2 cilinderkop en snellere nokkenas toch geen hinder van of vergis ik me hier in? Brengt me meteen bij de vraag, mijn cilinderkop moet nog lood vrij gemaakt worden en ben nu aan het twijfelen of ik een stage2 kop of een standaard kop zal nemen. Er is me gisteren op de sleutel dag in Engelen verteld dat wil je enig effect van de stage 2 kop hebben, er veel meer aangepast moet worden bovendien zou je er een onrustige motor en meer benzine gebruik aan over houden. Kortom zonde van je geld ten zij je gaat racen, wat uiteraard niet de bedoeling is. Mij gaat het voornamelijk om het snellere accelereren. Daarom Pascal wat is je ervaring hier in? Met MG groet Noud.
Wat een onzin is mijn eerste reactie. Een duidelijk geval van de klok horen luiden. Alhoewel dat wel een heftige reactie is natuurlijk ;-)
Ik zal uitleggen waarom ik deze 1e reactie heb.
1 Een MGB neem je niet om zijn zuinige verbruik. Of de MG nou 1 op 12 of 1 op 10 rijd dat scheelt per jaar misschien 1 tank extra op de km's die we er mee rijden.
2 Een stage 2 kop is niet heel veel duurder en als je het later toch wil dan moet je de hele investering opnieuw doen.
3 Een stage 2 kop betekend evt. grote kleppen, een betere flow doordat alles is gepolijst en een optimalisatie van de verbrandingskamer. Deze optimalisatie levert ook een verbetering op in benzine verbruik.
4 De motor wordt hier absoluut niet nerveus van.
5 Als je dan toch bezig bent en je wil die kant op neem dan gelijk een stage 2 kop.
De motor wordt pas nerveus als je het vliegwiel aanpast en er een andere nokkenas in gaat zetten en ook dat is maar marginaal. Ik had veel meer last van de Weber qua nerveus zijn van de motor.
Maar goed iedere aanpassing veranderd de karakteristieken van de auto. Of dat nou een ander stuur is of een andere motor.
De kop waar de auto pas echt nerveus van wordt is een Xflow kop. Hiermee verplaatst de intake ook naar de andere kant. Dan ga je het echt over race spullen hebben en dat is andere koek.
Mijn mening is dan ook gewoon doen en er eventueel een fast road cam inzetten. De auto gaat een stuk fijner rijden en je kan makkelijker mee met het overige verkeer.
Groetjes Pascal
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"

Re: geluiddemping onder de motorkap

#10
Wat betreft de demping onder de motorkap.
Ik snap dat de meeste mensen dit terug plaatsen. Echter in mijn hele auto is de geluidsdemping er uit.
Onder de motorkap is het ook weg vanwege brandgevaar. Door de (inmiddels verwijderde) Weber was de kans op een backfire groot en die kan in het ergste geval een brandje veroorzaken.
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"

Re: geluiddemping onder de motorkap

#11
090086 schreef:Wat betreft de demping onder de motorkap.
Ik snap dat de meeste mensen dit terug plaatsen. Echter in mijn hele auto is de geluidsdemping er uit.
Onder de motorkap is het ook weg vanwege brandgevaar. Door de (inmiddels verwijderde) Weber was de kans op een backfire groot en die kan in het ergste geval een brandje veroorzaken.
Twee extremen Pascal, er zijn ook mensen (bv in de USA) te vinden die de standaard geluidsdemping te weinig vinden en extra maatregelen nemen. Ook de MGB LE50 heeft af fabriek aanmerkelijk meer demping meegekregen en dat mag ook wel met die nieuwprijs van die jongens:o

Zelf heb ik met die alu strippen en vanochtend wat gespoten Bisonkit de stokoude motorkapdemping weer aardig op orde gekregen (vies karweitje overigens). De losse rafels heb ik afgeknipt, meer niet. Ik ben een "sleutelaar", géén "poetser" of concoursdeelnemer in MG-termen. Maar inderdaad zijn die oude matten van brandgevaarlijk spul gemaakt, dus ga je racen en met risico van "backfire" uit de carbs aan de slag kan je beter zonder. Zo vraag ik me wel eens af waarom de omwikkeling van het uitlaatspruitstuk met hittebestendig materiaal alleen gepromoot wordt vanuit hitte-ontwikkeling onder de motorkap, niet vanuit een hogere bescherming tegen brand in de motorruimte :roll:

Overigens: de lastigste delen om terug te plakken gingen met de Bisonkit in sprayvorm minder goed, met de tube echter alsnog vast gekregen. Jouw ervaring kan ik dus bevestigen...
Laatst gewijzigd door Don van Riet (860018) op 25 mar 2014, 17:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Re: geluiddemping onder de motorkap

#12
Die hitte omwikkeling heb ik nog liggen. Voor een zachte prijs mag je het hebben.(terwijl het heel duur spul is)
Het zorgt er namelijk voor dat de hitte niet meer weg kan uit het spruitstuk die daarop vrolijk scheurt.
Wat betreft de rest: Zoveel hoofden zoveel zinnen. Zolang ze maar op feiten berusten en niet op horen zeggen.
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"

Re: geluiddemping onder de motorkap

#13
090086 schreef:Die hitte omwikkeling heb ik nog liggen. Voor een zachte prijs mag je het hebben.(terwijl het heel duur spul is)
Het zorgt er namelijk voor dat de hitte niet meer weg kan uit het spruitstuk die daarop vrolijk scheurt.
Wat betreft de rest: Zoveel hoofden zoveel zinnen. Zolang ze maar op feiten berusten en niet op horen zeggen.
Klopt, Pascal het is aardig prijzig. Maar als je gelijk hebt met die analyse heb ik er vermoedelijk óók niets aan :o

Zelf vroeg ik me al af wat er met de achterliggende RVS uitlaatpijp (downpipe) van me gaat gebeuren als de uitlaatgassen even heet erin komen als aan de uitgang van het blok. Immers roestvrij staal kan onder grote hitte langzaam maar zeker van eigenschap veranderen. Eén van de redenen waarom het lassen van RVS ook altijd een uitdaging is gebleven.

Omdat die Revotec fan die ik van Tom Blok heb overgenomen een klereherrie maakt, is enige geluiddemping aan mijn kant harde noodzaak geworden. Ik zag dat jouw Kenlowe S-vormige bladen heeft, die zouden vele malen stiller opereren als ik de reclame van deze firma mag geloven. Is dat ook jouw ervaring met die 12" Kenlowe in jouw wagen :?:

PS Met de nieuwe achterpot van mijn Falcon RVS uitlaat zijn andere geluiden sowieso veel duidelijker hoorbaar geworden. Ik heb 200€ bespaard door die deelvervanging, misschien moet dat bedrag maar richting meneer Kenlowe gaan :lol:

Re: geluiddemping onder de motorkap

#14
930023 schreef:Aangezien Don mij in de discussie betrokken heeft geef ik hierbij even mijn ervaringen.
Ik ben met mijn GT aan de andere kant begonnen, dwz. blok reviseren en tegelijkertijd balanceren, compressie verhogen, nokkenas met standaard timing, maar grotere lichthoogte,vliegwiel afdraaien, K&N filters en sportuitlaat. Ik zat toen bij de rollenbanktest van Speedcenter op 99 pk, terwijl de meeste standaard B's tussen de 85 en 90 Pk. zaten
Het gevolg was wel en ik denk hoofdzakelijk door het afdraaien van het vliegwiel, dat de auto erg zenuwachtig reageert, bij snel rijden is dat geen punt. maar bij een toerritje rijdt dat niet lekker.
Mijn raodster( bijgenaamd stoffel), die dik 20 jaar geleden gerestaureerd is en een standaard blok heeft rijdt tijdens toerritjes een stuk prettiger.
Daarna heb ik in mijn GT een Stage 2 kop van Peter Burgess gemonteerd en kwam het vermogen op 111 Pk.
Van deze ingreep kon ik niet zeggen dat de GT nerveuzer geworden was. Het effect van de Stage 2 kop begint eigenlijk pas boven de 4000 toeren, dus ik denk niet dat je dat zoekt.
Als je aan de inlaatkant zorgt voor een goede luchtstroom is er nog wel wat te winnen en is het standaard blok heel fijn om mee te rijden. :idea:
Veel succes
Tom Blok

Re: geluiddemping onder de motorkap

#16
090086 schreef:
070179 schreef:Hoi Pascal,

Het is natuurlijk ieder zijn mening hier over. Maar af fabriek werden ze wel zo afgeleverd met bekleding
Bijkomend voordeel behalve de geluiddemping is dat de kap veel stabieler word en zeker een aluminium motorkap. De overtollige ballast die je benoemt is van minimaal gewicht maar daar heb jij met je stage 2 cilinderkop en snellere nokkenas toch geen hinder van of vergis ik me hier in? Brengt me meteen bij de vraag, mijn cilinderkop moet nog lood vrij gemaakt worden en ben nu aan het twijfelen of ik een stage2 kop of een standaard kop zal nemen. Er is me gisteren op de sleutel dag in Engelen verteld dat wil je enig effect van de stage 2 kop hebben, er veel meer aangepast moet worden bovendien zou je er een onrustige motor en meer benzine gebruik aan over houden. Kortom zonde van je geld ten zij je gaat racen, wat uiteraard niet de bedoeling is. Mij gaat het voornamelijk om het snellere accelereren. Daarom Pascal wat is je ervaring hier in? Met MG groet Noud.
Wat een onzin is mijn eerste reactie. Een duidelijk geval van de klok horen luiden. Alhoewel dat wel een heftige reactie is natuurlijk ;-)
Ik zal uitleggen waarom ik deze 1e reactie heb.
1 Een MGB neem je niet om zijn zuinige verbruik. Of de MG nou 1 op 12 of 1 op 10 rijd dat scheelt per jaar misschien 1 tank extra op de km's die we er mee rijden.
2 Een stage 2 kop is niet heel veel duurder en als je het later toch wil dan moet je de hele investering opnieuw doen.
3 Een stage 2 kop betekend evt. grote kleppen, een betere flow doordat alles is gepolijst en een optimalisatie van de verbrandingskamer. Deze optimalisatie levert ook een verbetering op in benzine verbruik.
4 De motor wordt hier absoluut niet nerveus van.
5 Als je dan toch bezig bent en je wil die kant op neem dan gelijk een stage 2 kop.
De motor wordt pas nerveus als je het vliegwiel aanpast en er een andere nokkenas in gaat zetten en ook dat is maar marginaal. Ik had veel meer last van de Weber qua nerveus zijn van de motor.
Maar goed iedere aanpassing veranderd de karakteristieken van de auto. Of dat nou een ander stuur is of een andere motor.
De kop waar de auto pas echt nerveus van wordt is een Xflow kop. Hiermee verplaatst de intake ook naar de andere kant. Dan ga je het echt over race spullen hebben en dat is andere koek.
Mijn mening is dan ook gewoon doen en er eventueel een fast road cam inzetten. De auto gaat een stuk fijner rijden en je kan makkelijker mee met het overige verkeer.
Groetjes Pascal
Oke Pascal,
bedankt voor je aanvullende info en ik neem je bevindingen mee in m,n besluit wat strakjes te gaan doen.
Groet Noud.

Re: geluiddemping onder de motorkap

#17
Bij mij in de laatste meting trouwens 113.5 PK en 158 NM Dit was nog met de Weber. Ben nu over op nieuwe uitlaat en HIF4 carbs.
Mijn aanpassingen:

Motor en versnellingsbak:
* 1868 cc 4 Cilinder (113.5 PK bij 5800 toeren en 158 NM vanaf 3000 toeren)
* Stage 2 opgebouwd en volledig geblue-print. (Ivor Searle)
* 275 Fast Road nokkenas en Nitride geharde kruk as
* Stage 2 gepolijste loodvrije cilinder kop (Vergrote in en uitlaat kleppen)
* Dubbel uitgevoerde verstelbare timing gear
* Weber DCOE 9-45 Double barrel met 39mm kelken en Piper X filtersok met cold air intake
* 123 Elektronische ontsteking met hoog voltage bobine en HT kabels
* Peco Big bore 3 in 1 uitlaat systeem met enkele einddemper
* Kenlowe elektrische ventilator
* Oliekoeler
* Gebalanceerde sportkoppeling
* 4 versnellingen met overdrive op 3 en 4
Handling:
* Geboorde, dubbel gegloeide en gebalanceerde rem schijven voor
* Verbeterde achter remcilinders
* Rembekrachtiging
* MG Motorsport veren voor en Spax gasvering achter
* Miniator 14 inch x 5.5 velgen met Dunlop SP High performance banden
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"

Re: geluiddemping onder de motorkap

#18
Op de MG Experience site heb ik vragen gesteld en een poll gestart over het isoleren van de uitlaatspruitstukken van onze B's met die tape die Pascal niet helemaal vertrouwt.
Zie http://www.mgexp.com/phorum/read.php?1, ... sg-2642615 Ben benieuwd naar de uitkomst 8-)

Update na één dag al: heleboel waarschuwingen tegen de toepassing van dit materiaal, inclusief de splijtende spruitstukken waar Pascal het over had. Spruitstuk aan de binnenzijde ceramisch laten coaten schijnt de enig goede methode te zijn. Of anders hittesschilden boven maar expres niet op het spruitstuk aanbrengen :idea: De uitkomst is helder: ongeveer 80% van de B bezitters ziet het met die tape niet zitten en van de andere 20% hebben er maar twee personen geen problemen mee gehad :!:

Overigens wordt het onder de motorkap inmiddels heel wat warmer, nu ik de mechanische fan verwijderd heb en alleen de Revotec de koeling bij stilstand moet verzorgen. Volgende week -dankzij een kortingactie van MOSS- eens overstappen naar een krachtiger Kenlowe fan. Toch blijf ik de mechanische fan op vakantie meenemen , je weet maar nooit :roll:

Met dit mooie weer en de nieuwe uitlaatdemper op zijn plek is het goed toeven in een open B 8-)
cron