Re: Winterproject

#26
930086 schreef:Aken is nog dichterbij Roermond denk ik en daar zit een grotere Limora vestiging, en spreekt men zelfs Nederlands
...en Frans en Vlaams... ;-)
Houd er wel rekening mee dat ze slechts een beperkte voorraad in de winkels hebben; de meeste onderdelen moeten uit hun centraal magazijn of van bij toeleveranciers komen.
Tip; spreek goed af welke spullen je wanneer kunt halen, anders is je rit voor niks, noppes, nada.

Re: Winterproject

#27
110006 schreef:
930086 schreef:Aken is nog dichterbij Roermond denk ik en daar zit een grotere Limora vestiging, en spreekt men zelfs Nederlands
...en Frans en Vlaams... ;-)
Houd er wel rekening mee dat ze slechts een beperkte voorraad in de winkels hebben; de meeste onderdelen moeten uit hun centraal magazijn of van bij toeleveranciers komen.
Tip; spreek goed af welke spullen je wanneer kunt halen, anders is je rit voor niks, noppes, nada.
Mijn contactpersoon bij Limora vindt het niet alleen leuk dat ik mijn Duits op hem probeer, maar heeft aangeboden de juiste fan naar Aken te sturen. Gezien de rittijden van en naar Roermond (48 minuten heen en idem terug) en onze drukke agenda met een verjaardag in Mierlo erna zal ik van dat aanbod echter geen gebruik maken... :?

Dat is het effect van al die E-commerce met Webwinkels: de voorraad ligt steeds meer centraal, al het andere wordt afhaal- of distributiepunt tegenwoordig :!:
( Een theorie is dat uiteindelijk winkels alleen nog maar showroom met een Web-toegang tot de eigen store zijn en zelf geen enkele voorraad meer voeren)

Re: Winterproject

#28
Limora Duitsland is een "verkoopluik" van SC Parts Group, Ltd in Engeland, zelfs daar is vaak wat je nodig hebt niet in voorraad c.q. ueberhaupt kan men soms iets niet leveren ondanks herhaalde toezeggingen hiertoe en het assortiment is dezelfde china quality als andere "suppliers', onderlinge prijzen verschillen alleen door hun kortingspercentage.
Met het engelse bedrijf heb ik mindere vervaringen, het personeel heeft wellicht nog nimmer originele onderdelen gezien en babbelt of men ervaring heeft.
Wel hebben ze een sublieme catalogus voor de MGB waar zelfs de specifieke onderdelen voor de amerikaanse markt auto's in zijn opgenomen.
Ik heb ruim 15 maanden op verlaagde achterveren gewacht en kreeg standard hoogte veren geleverd.
Succes en wijsheid
m vr gr
Rob

Re: Winterproject/die leveranciers weten wat!

#29
920143 schreef:Limora Duitsland is een "verkoopluik" van SC Parts Group, Ltd in Engeland, zelfs daar is vaak wat je nodig hebt niet in voorraad c.q. ueberhaupt kan men soms iets niet leveren ondanks herhaalde toezeggingen hiertoe en het assortiment is dezelfde china quality als andere "suppliers', onderlinge prijzen verschillen alleen door hun kortingspercentage.
Met het engelse bedrijf heb ik mindere vervaringen, het personeel heeft wellicht nog nimmer originele onderdelen gezien en babbelt of men ervaring heeft.
Wel hebben ze een sublieme catalogus voor de MGB waar zelfs de specifieke onderdelen voor de amerikaanse markt auto's in zijn opgenomen.
Ik heb ruim 15 maanden op verlaagde achterveren gewacht en kreeg standard hoogte veren geleverd.
Succes en wijsheid
m vr gr
Rob
Rob, bedankt voor deze tip, Limora is bijna nieuw voor me.

MOSS heeft net een 11% korting actie gestart en levert ook Kenlowe fans, zij het maar één type, inclusief bevestigingsmateriaal en zo te zien inclusef mijn bestaande model thermostaat voor CB wagens voor €169 (minus 11% €150 dus) ex 20% VAT en ex P&P (max €20) Totaal <€200 . Met MOSS heb ik alleen maar goede ervaringen :P

Limora zegt er meer types voor te kunnen leveren, één met de kale fan voor €179 incl BTW ex P&P en één met veel bevestigingsmateriaal èn een nieuwer model? thermostaat voor €199 ex P&P. Limora van wie ik pas op de British Cars & Lifestyle dag pas iets kleins heb gekocht is zeer vriendelijk geweest via mailcontact en zo voel ik wel enige morele verplichting .Maar is dat met levering ook zo? Jouw info doet me daaraan twijfelen :?

Hoewel ik eigenlijk alleen de fan nodig heb en dus bij Limora het goedkoopste uit ben, ga ik nog eens diep nadenken . Voorlopig heb ik ook weer eens een mail aan MOSS gestuurd met wat vragen over hun aanbod. Limora suggereert 13" fans op 330mm en ziet er anders uit, MOSS houdt het op 12" en lijkt vertrouwde apparatuur rara hoe zit dat :roll:

UPDATE 31/3: MOSS reageert volkomen correct op mijn mailvraag. De Limora Kenlowe versie kent een ander thermostaat type met voeler tussen de radiatorvinnen. De "MOSS"-fan, uitgaande van de oudere "capillary" thermostaat kan er zó in . Gezien mijn huidige thermostaat wel zo makkelijk, bedrading en overdriveswitch hoeven niet veranderd te worden :idea:


PS De vreemd werkende Engelse Kenlowe site is nu niet bepaald goed toegankelijk en ze reageren 0,0 op een mailvraag van me.
Je kan tegenwoordig van alles qua downloadbare documentatie op websites vinden, maar Kenlowe heeft dat nog lang niet op orde
Laatst gewijzigd door Don van Riet (860018) op 31 mar 2014, 18:36, 4 keer totaal gewijzigd.

Re: Winterproject

#30
Don,
Kijk eens op de MG Owners Club website in Engeland en eventueel bel hun eens, zelf houd ik me louter nog met MGB rubber bumper bezig en vind de revotec set goed.
MGOC levert Kenwlow, de bijnaam voor de MGOC is "MGB club' in Engeland, ze leveren al 40 jaar MGB parts van diverse leveranciers en ook voor moderne MGF/TF parts sinds enige jaren,
goede website, MGOC leden krijgen catalogi jaarlijks thuisgestuurd, ook het maandelijkse clubblad is informatief
.
Moss, SC, Limora en alle anderen leveren onderdelen voor meerdere merken auto's (Thriumph, Mazda MX5, Jaguar, Mini & MINI etc.) incl. MG, dus wie is dan een specialist ?

Ik koop al jaren met tevredenheid regelmarig bij de MGOC UK (ben ook al reeds lang lid van de MGOC UK) en ook regelmarig bij Moss UK (en Victoria British in Amerika wanneer ik daar ben).
De connective tussen Limora Duitsland en SC UK werd me defintitief bevestigd doordat de laatste bestelling van SC UK door Limora aan mij werd toegezonden, juist ja die verkeerde achterveren.

m vr gr
Rob

Re: Winterproject/MOSS stelt mij niet teleur

#31
920143 schreef:Don,
, zelf houd ik me louter nog met MGB rubber bumper bezig en vind de revotec set goed.
m vr gr
Rob
Rob, bij de rubber bumper B kan je een Revotec achter de radiator plaatsen en dat schijnt best aardig te werken. Die fan van Tom Blok voor een chrome bumper zit echter bij mijn CB-wagen vóór de radiator en maakt een gierend bijgeluid. Als je open rijdt niet om aan te horen. De vraag is of dit exemplarisch voor Revotec is of altijd zo op CB (MOSS als Revotec reseller zegt er ook niets over)

Kenlowe claimt dat hun fans "fluisterstil" zijn door die S-vormige bladen en dat de "stator fan" erachter er voor zorgt dat de richting van de luchtstroom naar de radiator optimaal is. Alleen is het uiterst lastig Kenlowe documentatie op hun eigen site te vinden, ik krijg de indruk dat er inmiddels andere thermostaatversies dan de mijne zijn bijgekomen :?

Zelf heb ik met MOSS Europe alleen maar goede ervaringen, de twee keren (van vele) dat er onderdeeltjes in een zending ontbraken kreeg ik ze zonder discussie per post nagestuurd. Ze hebben het wel druk met beantwoorden van mails, maar dat kom je bij héél wat Webwinkels tegen, daar bezuinigt men op.

Ik tendeer inmiddels toch naar MOSS, "never change a winning team".... 8-)

Update 2/4: op MG Experience vermeldt een Kenlowe fan gebruiker op een CB wagen dat toen zijn Kenlowe defect raakte een vervangende Revotec niet alleen slechter koelde maar ook fors meer lawaai maakte. Hij is nu in afwachting van een al bestelde, nieuwe Kenlowe. Deze doen het z.i. véél beter, ik ben dus de enige niet. Het is maar een weet, ik had zelf ook nooit van leverancier moeten wisselen :cry:
Laatst gewijzigd door Don van Riet (860018) op 02 apr 2014, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Winterproject

#33
090086 schreef:Cold air intake is ook geplaatst.
Vandaag even een stukje gereden en de MGB is bloed snel. Hier een filmpje om het geluid te laten horen.
Achter het stuur de enige echte Paul Gillisse die zo te zien bijna liever in de B rijdt dan in zijn TF 160 haha

http://youtu.be/ezX2iLFa62w
Gefeliciteerd Pascal, het lijkt wel op het geluid vanuit de pits op Zandvoort of Francorchamps... :lol:

Re: Winterproject

#38
Vandaag de Kenlowe ontvangen en gemonteerd. Ik heb de update met twee foto's op MG Experience geplaatst. http://www.mgexp.com/phorum/read.php?1, ... sg-2655766 Anders dan Pascal heb ik hem in de "rechtop"-positie alleen aan de onderkant op straps geplaatst, de bovenste gaten vallen achter het dichte bovendeel van de radiator. Pascal heeft hem een kwartslag gedraaid vastgezet, zodat de gaten wèl juist vallen. Vreemd dat de fabrikant je met die straps dwingt tot een andere stand dan met die aluminium supports, waar ik zelf de voorkeur aan geef. Hun montagevoorbeelden met supports en de bedrading "on 6 o'clock" tonen ook mijn "rechtop" positie :o

Met twee fabrieks- en één zelfgemaakte extra support zit mijn fan alsnog op 3 van de 4 plaatsen extra strak aangedrukt en is rondom van afdichting voorzien: héél veel lucht door het systeem nu, véél meer dan met de Revotec. Eén dag later ook de vierde positie rechtsonder van een steun voorzien, die straps zijn nu overbodig geworden. Misschien krijg ik er ze alsnog weer uit, zoals ik dat ook met de straps van de eerdere Revotec heb kunnen doen :?:

Geluid is ook iets minder, maar niet weer zo veel minder als ik had gehoopt uit reacties van anderen op die Kenlowes af te kunen leiden. In de file op de grote weg hoor je hem overigens nauwelijks. Voor het eerst sinds jaren "vrijwillig" een filesituatie bij mij in de buurt opgezocht voor een stresstest identiek aan de te verwachten vakantiesituaties :idea:

Laat de zomer maar (weer) komen 8-)

PS Kenlowe adviseert om de fan aan de achterzijde op de plek van de richel op de radiator van inkepingen van +/- 3 mm diepte te voorzien om een zo vlak mogelijke afdichting op zowel die bovenkant als het middenstuk te krijgen, zonder de noodzaak van afdichtingsstrips. Ik probeer nu eerst die eigen helemaal rondlopende strip; mocht die (te) snel verteren, kan het altijd nog anders. Heb je eenmaal gevijld, kan je immers niet meer terug :idea:
Laatst gewijzigd door Don van Riet (860018) op 16 apr 2014, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Winterproject/welke naalden nu

#39
090086 schreef:We zijn weer druk met de MGB bezig. Nu druk met het uit en in laatspruitstuk en het terugplaatsen van de SU HIF4 carbs.
Uitlaat is een Freeflow Mild steel manifold met Peco cherry bomb.
Inlaat is SU met K&N.
Daarna onderstel aanpakken en als laatste de nieuwe kap (Rob ik spreek je voor die tijd!)
Inlaatweb.jpg
Inlaat2web.jpg
Pascal nu we qua wagenopzet (K&N , Kenlowe fan) inmiddels wat dichter bij elkaar zitten (opvoeren van het blok daargelaten) nog een tweede vraag in relatie tot die K&N RU 4410 filters. Het gaat om welke naalden je daarbij in je HIF's toepast, een onderwerp waar wij met Hans Geertse al op de oude site van gedachten gewisseld hebben.

Ik heb sterk de indruk dat deze filters het véél beter qua ademhaling doen dan mijn eerdere Pancakes, waarvan ik altijd de indruk had dat ze me het vernieuwen van papieren filters bespaarden, maar weinig of geen extra vermogen opleverden. Dat de pancakes geen RAM-pipes hadden en juist die 4410 types een RAM-pipe opzet met ruime inlaat toelaten speelt mee. RAM-pipes in de pancakes zetten zag ik gezien de te korte luchtinlaat niet zitten en ze correct erachter plaatsen vind ik nog steeds een vervelende klus, niet gedaan dus.

Ooit ben ik met de pancakes op advies van Gerard de Groot nog met AAA-naalden begonnen: makkelijk af te stellen, maar wel behoorlijk rijk en een grote stap weg van mijn allerzuinigste ACD-naalden. Een paar jaar later heb ik op advies van Coen Kymmel, zijn opvolger bij Octagon spares, AAL naalden gemonteerd en die zitten er nog steeds in. Geven iets rijker mengsel dan de "standaard" AAU op cruising speed, maar worden bij hogere gasstand juist weer zuiniger dan die AAU. Ik merk prima acceleratie van onderuit, maar een lichte aarzeling als ik vanaf 75-80 mph (120-130 kmu) plankgas geef. Ietsje gas terugnemen levert dan betere acceleratie op. Dit suggereert een iets te arm mengsel bij de hoogste pistonstand :idea:

Nu komt het: er bestaat een ABD-naald die dezelfde lichte verrijking onderin heeft als de AAL, maar juist niet die lichte verarming bovenin. Daar volgt hij juist de AAU-curve. Deze naald zit dus overall het dichtste op de vroeger als standaard geleverde AAU en past bij mijn motortype uit de jaren 1973/1974, toen de ABD ook vanaf fabriek inmiddels de standaard was geworden.

Tenslotte de AAA-naald: die begint al meteen vanaf stationair fors te verrijken en vlakt dat pas aan het einde van het trajekt wat af. MOSS adviseert hem nog steeds als het enigste bij K&N filters toe te passen type. Zij leveren overigens voor bij papieren filters de ABD-naald op de HIF zelf niet, alleen de standaard AAU en de ultrazuinige ACD.

Via MG Experience heb ik van al die naalden al eens de info te pakken gekregen. Helaas is dit piepkleine document hier niet op deze site te plaatsen (ondanks <100kbyte grootte :oops: )

Nu de simpele vraag: zet jij toch de AAA in of wat anders? En zo ja wat is daarbij de ervaring op de rollenbank geweest?

PS Over carb- versus spruitstuk-vacuum en de overrun valves in de gaskleppen van de HIF staat elders al het nodige. Ik ga ervan uit dat op topvermogen beide zaken niet of nauwelijks meespelen. Maximale ontstekingsvervroeging (vac los) daarentegen weer wel; ik volg daarin John Twist. 32 graden op beide units die ik nu uittest (41610 en 41427)

Re: Winterproject

#40
Helaas heb ik nog geen tijd gehad om de auto op de rollenbank te zetten. (Nieuwe opdracht detachering en aanstaande gezinsuitbreiding)
Ik vrees dat de naald iets rijker moet. Ik zou zeker wel de standaard cooper rampipes gebruiken omdat je dan een versnellingseffect krijgt in de lucht die ook een verkoelend effect heeft. Daardoor kan er dus meer benzine in.
Samen met de deze mods is de onsteking ook belangrijk geworden. Pingelen en backfires liggen op de loer. Dus goede benzine en goede ontsteking.
Als ik ga rollen dan laat ik dat even weten.
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"

Re: Winterproject

#41
090086 schreef:Helaas heb ik nog geen tijd gehad om de auto op de rollenbank te zetten. (Nieuwe opdracht detachering en aanstaande gezinsuitbreiding)
Ik vrees dat de naald iets rijker moet. Ik zou zeker wel de standaard cooper rampipes gebruiken omdat je dan een versnellingseffect krijgt in de lucht die ook een verkoelend effect heeft. Daardoor kan er dus meer benzine in.
Samen met de deze mods is de onsteking ook belangrijk geworden. Pingelen en backfires liggen op de loer. Dus goede benzine en goede ontsteking.
Als ik ga rollen dan laat ik dat even weten.
Vandaag de Coopers met de E-2400 K&N filters erin geplaatst en de AAL naalden door mijn jaren geleden al eens kort gebruikte AAA-naalden vervangen. I.s.m. de agressievere en speciaal op carb vacuum gerichte 41427 verdeler een wel zéér soepel optrekkende wagen. Vanaf 100 of 130 kmu plankgas geven levert ook geen aarzeling meer op. En door die Coopers huizen is het effect dat bij aanslaande Kenlowe fan het stationaire toerental meteen inzakt door het aanzuigen van de warme lucht inderdaad verdwenen :lol: Ik kan nu beide K&N filtersets (zowel de trouwe pancakes als de splinternieuwe RU4410 types) net zo goed gaan verkopen.... :shock:

Maar herkenbaar is ook het gevoel dat het benzinegebruik nu fors gestegen zal zijn. E.e.a. kan me een fors duurdere vakantie op de Franse autoroutes opleveren :o Alternatief kan zijn de oude AAL-naalden en de tammere 41610 verdeler terug te zetten: die combinatie is even soepel maar wel minder agressief qua motorkarakter. Daar denk ik nog eens over na, wie weet kan Coen Kymmel me nog de ABD-naald leveren: ietsje rijker dan de AAL, vooral daar waar die reactie op plankgas bij hogere snelheid een rol speelt :idea:

Het vervangen van de naalden door een ander type kost me maar een kwartiertje en het uitwisselen van de altijd vóóringesteld verdeler nauwelijks langer. :!: Zo besparen we een rollenbank, met die testruns op secundaire wegen naar Delft en vervolgens op A13 en A4 naar afslag Zoetermeer heen en terug. Onhoorbaar voor Pascal door mijn nieuwe uitlaat :roll:

PS Nog een dikke, die spleet tussen "rad & shroud" afdichtende schuimrubber rand om de radiator geplaatst, zoals dat af fabriek altijd gebeurde. De gaskleppen met de overrun valves er nog even erin gelaten: door dichte uitwisselen kost als precies justeer/centreerkarweitje gewoon véél meer tijd dan die naalden (zelfs incl Car balancer en Colortune testen)

Re: Winterproject

#42
Hi,
Dat inzakken van het toerental herken ik helemaal niet. Ik kan me ook echt niet voorstellen dat het door warme lucht komt. Die heb je namelijk met rijden toch ook.
De auto heeft veel meer trekkracht met de K&N Ru-4410. De cooper can is als lucht ademen door een rietje.
Ik heb de fan wel meer naar links staan en een cold air intake geplaatst.
De hoeveelheid meer benzine zal erg mee vallen. Van 1 op 10 naar 1 op 9 is echt maximaal denk ik en dat ligt meer aan je rijstijl dan aan andere naalden. :D
Bij het plaatsen van andere carbs is die verandering veel groter (HS6 of Weber)
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"

Re: Winterproject

#43
090086 schreef:Hi,
Dat inzakken van het toerental herken ik helemaal niet. Ik kan me ook echt niet voorstellen dat het door warme lucht komt. Die heb je namelijk met rijden toch ook.
De auto heeft veel meer trekkracht met de K&N Ru-4410. De cooper can is als lucht ademen door een rietje.
Ik heb de fan wel meer naar links staan en een cold air intake geplaatst.
De hoeveelheid meer benzine zal erg mee vallen. Van 1 op 10 naar 1 op 9 is echt maximaal denk ik en dat ligt meer aan je rijstijl dan aan andere naalden. :D
Bij het plaatsen van andere carbs is die verandering veel groter (HS6 of Weber)

Pascal, ik heb net de pancakes te koop gezet, de RU 4410 set houd ik nog even aan. Maar dat inhouden op die hete fanlucht op die RU-jongens heb ik ècht niet verzonnen. :o Omdat mijn Kenlowe fan op exact dezelfde plek staat als bij jou (alleen een kwartslag gedraaid voor die steunen rondom) is er alleen verschil op onze airtake oplossingen

Met enige fantasie kan je stellen dat die Cooperhuizen als een soort cool air intake fungeren, zeker nu ik de andere luchtlekken aan de bovenkant van de radiatorshroud en tussen die shroud en de radiator zelf volledig heb afgedicht. Overigens kan je best gelijk hebben dat de RU's nog wat meer piekvermogen opleveren, Hans Geertse dacht hetzelfde 8-)

Ooit heb ik met Coopers en papieren filters en met de allerzuinigste ACD-naalden er nog in over de 110 miles/hour gereden... :lol:

PS 1 op 9 vind ik te hoog op vakantie, tijdelijk zuiniger naalden terugplaatsen verdien ik wel terug met de huidige super benzineprijzen in Frankrijk.
Ik ben met AAL-naalden al jarenlang 1 op 11/1 op 11,5 gewend.... Dus over die Webers: "over my dead body, overkill for most MG-owners" :P

Re: Winterproject

#44
Don .Heb even mee gelezen.
Je trekt een conclusie maar je hebt twee veranderingen tegelijk gedaan.
Zowel de coopers[minder lucht] en de AAA naalden.[meer brandstof]
Welke van de 2 heeft nu de meeste invloed op de door jou geconstateerde bevindingen?
Dat de coopers met hun restrictie m.b.t.de luchtflow ook koudere lucht zouden aanvoeren betwijfel ik.
P.B. heeft op de rollenbank aangetoond dat de vervanging van de coopers door andere filtersystemen
resulteerde in 3 tot 5 pk vermogens toename. Het belangrijkste doel van de fabrieks coopers was
het dempen van het aanzuig geluid.

Een motor die economisch beter presteert kan niet meer brandstof gebruiken.
Waarom onderdelen terug monteren die het rendement van de motor knijpen.
Je kan het ook bereiken met een iets andere stand van de rechtervoet.
Groet
Hans Geertse

Re: Winterproject

#45
850008 schreef:Don .Heb even mee gelezen.
Je trekt een conclusie maar je hebt twee veranderingen tegelijk gedaan.
Zowel de coopers[minder lucht] en de AAA naalden.[meer brandstof]
Welke van de 2 heeft nu de meeste invloed op de door jou geconstateerde bevindingen?
Dat de coopers met hun restrictie m.b.t.de luchtflow ook koudere lucht zouden aanvoeren betwijfel ik.
P.B. heeft op de rollenbank aangetoond dat de vervanging van de coopers door andere filtersystemen
resulteerde in 3 tot 5 pk vermogens toename. Het belangrijkste doel van de fabrieks coopers was
het dempen van het aanzuig geluid.

Een motor die economisch beter presteert kan niet meer brandstof gebruiken.
Waarom onderdelen terug monteren die het rendement van de motor knijpen.
Je kan het ook bereiken met een iets andere stand van de rechtervoet.
Groet
Hans Geertse
Je kan gelijk hebben Hans, maar ik ga toch liever op vakantie met iets dat me geen slecht stationair lopende motor op gaat leveren. Kortom: met de Coopers erin gaan we naar Frankrijk en wellicht als ik terug ben gaan de RU 4410 er weer in. Alleen die naalden wil ik het liefste standaard houden, hetzij AAA, ABD (net besteld) of toch nog even AAL... :?:

Nogmaals: anders dan Pascal ga ik niet voor het maximum motorvermogen, maar zo veel mogelijk originaliteit en allereerst geen filters te hoeven wisselen. Met de pancakes was dat al het geval, maar daar had ik fors last van "lumpy idle" mee. Dat is nu weg. Nu net ook de 74 graden "zomer"-thermostaat thermostaat en water + anticorrosiemiddel erin gedaan ipv die 50/50 anti-vries oplossing. Op de check op de remblokjes, dan wel vervanging ervan, na is de wagen al gereed om te vertrekken naar zonnige streken 8-)

PS Nogmaals geprobeerd een foto hier te plaatsen (piepklein bestand dus minder fraai), dat lukte wéér niet dus gaat hij weer over MG Experience http://www.mgexp.com/phorum/read.php?1, ... sg-2669184
IMG_7092.JPG
IMG_7092.JPG (48.03 KiB) 7674 keer bekeken
Wat me ook zeer benieuwt is of ik met deze sterkere Kenlowe fan maar zonder de mechanische motorfan in de hitte de passen opkom.
Die metalen fan met spacer zijn ingepakt, die heb ik al eens eerder op vakantie teruggeplaatst. Safety fast.. :lol:

Re: Winterproject

#46
090086 schreef:Hoi


Ik ben niet zo'n fan van lococarparts. Dus die had ik sowieso niet gekocht.
Ik heb een foto bijgeplaatst van de Kenlow die ik heb.
Filters heb je voor een mooie prijs!

Vandaag heeft de boel voor het eerst gelopen en ik moet zeggen dat het niet tegen valt. Heb stiekem het idee dat ie sneller is als met de Weber en de oude uitlaat. Binnenkort maar eens een rollenbank testje doen.
2014-03-13 14.14.57.jpg
Groetjes Pascal
De Kenlowe fan doet het bij mij ook uitstekend. Heeft al wel die fraaie ronde sticker verloren, hij liet subiet door de warmte los (moest het van gewone sticker lijm hebben).
Terugzetten met twee componenten lijm zou kunnen, maar ga ik niet doen, wie weet geeft dat eens garantie discussies :?

Re: Winterproject

#47
Hallo Don,
Ik weet niet of dit de bewuste foto is, maar ik heb hem er even bijgezet om aan te geven dat het wel kan.
Misschien moeten we eens over de telefoon samen een foto plaatsen.
Als het de verkeerde foto is moet je hem maar even weghalen.
Ik hoor wel of je van mijn aanbod gebruik wilt maken.
Gr.
Wim

Re: Winterproject

#48
Wim schreef:Hallo Don,
Ik weet niet of dit de bewuste foto is, maar ik heb hem er even bijgezet om aan te geven dat het wel kan.
Misschien moeten we eens over de telefoon samen een foto plaatsen.
Als het de verkeerde foto is moet je hem maar even weghalen.
Ik hoor wel of je van mijn aanbod gebruik wilt maken.
Gr.
Wim
Nee Wim, het is de goede (met die sticker er toen nog op)..... M.h.d.

Dat samen proberen doen we tzt wel eens :-D on
cron