Winterproject

#1
We zijn weer druk met de MGB bezig. Nu druk met het uit en in laatspruitstuk en het terugplaatsen van de SU HIF4 carbs.
Uitlaat is een Freeflow Mild steel manifold met Peco cherry bomb.
Inlaat is SU met K&N.
Daarna onderstel aanpakken en als laatste de nieuwe kap (Rob ik spreek je voor die tijd!)
Inlaatweb.jpg
Inlaatweb.jpg (62.61 KiB) 8155 keer bekeken
Inlaat2web.jpg
Inlaat2web.jpg (63.99 KiB) 8155 keer bekeken
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"

Re: Winterproject

#2
Pascal ik herken die K&N's van een eerdere discussie rond de RAM-pipes die er in de oude Coopershuizen zitten. Mooie oplossing zo!

Welk type fan gebruik je op de radiator en hoe zit die vastgemaakt? En ook het type voeler zie ik niet. Zit die met een voeler onder de bovenste slang door, zoals Kenlowe (en ondergetekende) dat doen of met een ergens anders ingebrachte oplossing? Durf je het nu aan om zonder mechanische fan te werken? Zo ja dan heb je minstens 6+3 pK topvermogenswinst op alleen al die twee maatregelen: 6 door die fan en 3 door die RAM-pipes. Daar komen natuurlijk nog wat extra pK's uit de betere spruitstukken bij...

M.v.g. Don

Re: Winterproject

#3
Hoi Don,
Bedankt!
De fan is een Kenlowe met staafvoeler in de radiator. We hebben deze getest met een infrarood meter en hebben hem nu goed ingesteld. De fan zit met een soort tie wraps vast op de radiateur. Tussen radiateur en fan zit vilt. De mechanische fan kan er nu af en staat op mijn todo lijst samen met cold air intake.

Wat betreft de carbs. We hebben inderdaad de Cooper rampipes gebruikt. De grote alu " schijven". De K&N's passen hier perfect op.
Ik denk dat het top vermogen is gezakt met de SU's maar de betere uitlaat en verdwijnen van mechanische fan compenseren dat ruim. Ik denk dat er meer NM's inzit nu. Ik hoop uit te komen rond de 120PK en 165NM. (Was 113 en 158). Alles meer is meegenomen alles minder zou jammer zijn.
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"

Re: Winterproject/Welke Kenlowe zit erin?

#6
090086 schreef:Hoi Don,
Bedankt!
De fan is een Kenlowe met staafvoeler in de radiator. We hebben deze getest met een infrarood meter en hebben hem nu goed ingesteld. De fan zit met een soort tie wraps vast op de radiateur. Tussen radiateur en fan zit vilt. De mechanische fan kan er nu af en staat op mijn todo lijst samen met cold air intake.

Wat betreft de carbs. We hebben inderdaad de Cooper rampipes gebruikt. De grote alu " schijven". De K&N's passen hier perfect op.
Ik denk dat het top vermogen is gezakt met de SU's maar de betere uitlaat en verdwijnen van mechanische fan compenseren dat ruim. Ik denk dat er meer NM's inzit nu. Ik hoop uit te komen rond de 120PK en 165NM. (Was 113 en 158). Alles meer is meegenomen alles minder zou jammer zijn.
Pascal, in Rosmalen heb ik wat lopen rondkijken voor een nieuwe fan op mijn CB-wagen (een blower). Men verkocht er een Engelse (voor mij No-Name), Revotec en Kenlowe. Allemaal aardig aan de prijs moet ik zeggen. Maar jouw type heb ik daar niet gezien. Bij de Kenlowe beval een standhouder de 10" aan gezien de toelaatbare hoogte voor de radiator. Maar volgens de Website van Kenlowe is de koelcapaciteit van een 10"uitvoering maar nèt voldoende met zo'n 1200 cfm (cubic feet/minuut) luchtverplaatsing. Daar komen wij deze zomer de Franse, Zwitserse of Italiaanse passen niet mee over :o

Volgens diverse YouTube filmpjes en andere sites moet een blower fan aangezien de motor ervan zichzelf in de weg zit sowieso een wat hogere capaciteit bezitten en grofweg zo'n 70% van de oppervlak afdekken en goed aansluiten. De lucht verdwijnt snel zijwaarts, daar is ook een YouTube filmpje over met een Revotec die zijwaarts lekt. Diverse Amerikanen gebruiken de Kenlowes daarom alleen als een extra op de mechanische, zoals ik nu ook nog doe met mijn stokoude Kenlowe fan :?

Jouw fan is volgens mij toch 12" en heeft ook een wat dikkere rand, die ik op de site van Kenlowe niet teruggevonden heb. Welk typenummer is het :?:

PS Die K&N filters van je wisselen sterk in prijs: vanuit de States zijn vanaf zo'n $29 per stuk te bestellen (K&N opdruk, geen MG), P&P en tax komen daar nog bij
Update: net 2 stukes besteld bij Amazon in de States voor alles inbegrepen €62,71 Tientallen Euro's lager dan hier in Nederland 8-)

De types voor in de Coopershuizen zijn inmiddels in Nederland vanuit lococarpartsclassic Waalwijk €46/stuk EX BTW! (8€ bezorgkosten komen daar nog bij)... Op de diverse K&N filters aanbiedende sites in de USA kon ik geen enkel filter vinden dat er qua afmeting mee overeen kwam. Kennelijk is er weinig tot geen vraag meer naar en vandaar die hoge prijs :(
Laatst gewijzigd door Don van Riet (860018) op 12 mar 2014, 17:17, 2 keer totaal gewijzigd.

Re: Winterproject

#7
Hallo Don,
Ik heb een 12" Revotec fan tussen de radiateur en het motorblok geplaatst, dus een zuigende.
het voor deel is dat deze ten eerste beter werkt (bij een blazende krijg je draaiende lucht, die vervolgens horizontaal door je radiateur moet en bij een zuigende heb je deze werveling niet) en ten tweede zie je er haast niks van. Bovenin de radiateur heb ik een koperen adapter gesoldeerd ( M22 ), waar de thermostaat in geschroefd zit.
De radiateur heb ik met extra standaard rubberen strips een paar mm. naar voren geplaatst en de standaard mechanische fan heb ik verwijderd. De elektrische fan slaat haast nooit aan. Afgelopen jaar bij 30 gr. C met 130 Km/u naar de Nürburgring gereden en hij sloeg nog niet aan, alleen in de file of bij thuiskomst in de garage.

met vriendelijke groeten,
Tom Blok

Re: Winterproject

#8
sportcommissaris schreef:Hallo Don,
Ik heb een 12" Revotec fan tussen de radiateur en het motorblok geplaatst, dus een zuigende.
het voor deel is dat deze ten eerste beter werkt (bij een blazende krijg je draaiende lucht, die vervolgens horizontaal door je radiateur moet en bij een zuigende heb je deze werveling niet) en ten tweede zie je er haast niks van. Bovenin de radiateur heb ik een koperen adapter gesoldeerd ( M22 ), waar de thermostaat in geschroefd zit.
De radiateur heb ik met extra standaard rubberen strips een paar mm. naar voren geplaatst en de standaard mechanische fan heb ik verwijderd. De elektrische fan slaat haast nooit aan. Afgelopen jaar bij 30 gr. C met 130 Km/u naar de Nürburgring gereden en hij sloeg nog niet aan, alleen in de file of bij thuiskomst in de garage.

met vriendelijke groeten,
Tom Blok
Bedankt voor deze info, Tom je bevestigt dus dat 10" versus 12" verhaal. Helaas heb ik een 1972 met oorspronkelijk ooit smoke control apparatuur erin, hetgeen betekent dat er zowel een dubbele poelie op de waterpomp zit als ook een afstandstuk tussen fan en deze pully. Dat afstandstuk is makkelijk verwijderbaar, maar een enkele pully en die speciale, kortere schroeven heb ik (nog) niet in voorraad. Op MG Experience staat iemand die iets soortgelijks met een verplaatste luxe, aluminium radiator heeft gedaan, maar dan met twee fans erachter http://www.mgexp.com/phorum/read.php?1, ... sg-2610428

Wordt vervolgd, :-D on

Re: Winterproject

#10
Hoi


Ik ben niet zo'n fan van lococarparts. Dus die had ik sowieso niet gekocht.
Ik heb een foto bijgeplaatst van de Kenlow die ik heb.
Filters heb je voor een mooie prijs!

Vandaag heeft de boel voor het eerst gelopen en ik moet zeggen dat het niet tegen valt. Heb stiekem het idee dat ie sneller is als met de Weber en de oude uitlaat. Binnenkort maar eens een rollenbank testje doen.
2014-03-13 14.14.57.jpg
2014-03-13 14.14.57.jpg (73.36 KiB) 8045 keer bekeken
Groetjes Pascal
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"

Re: Winterproject

#11
090086 schreef:Hoi


Ik ben niet zo'n fan van lococarparts. Dus die had ik sowieso niet gekocht.
Ik heb een foto bijgeplaatst van de Kenlow die ik heb.
Filters heb je voor een mooie prijs!

Vandaag heeft de boel voor het eerst gelopen en ik moet zeggen dat het niet tegen valt. Heb stiekem het idee dat ie sneller is als met de Weber en de oude uitlaat. Binnenkort maar eens een rollenbank testje doen.
2014-03-13 14.14.57.jpg
Groetjes Pascal
Helaas geen typenummer oid, wel denk ik zo te zien een 12" versie met S-vormige bladen en een wat dikkere rand dan ik in Rosmalen zag.
De Kenlowe site is ook niet altijd even duidelijk over de specificaties en is sinds enige dagen zelfs van slag af (uitklap menu is opeens defect)

Wat betaal jij voor een rollenbanktest zo ongeveer ?

Re: Winterproject

#12
Typenummer staat wel op de foto namelijk kenlowe sl6 6qu
komt bij http://www.mgbhive.co.uk/ vandaan.

Ik was voor de rollenbanktest 200 euro kwijt. 7 runs incl afstellen van de Weber. Mijnn carbs worden gedaan door Dick van Loon. Hij stelt ook de midget racers af in de europese fia races.
Was wel een vrienden prijsje volgens mij. Ik zal hem binnenkort weer eens bellen.
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"

Re: Winterproject

#13
De MG logo's op de filters zijn trouwens center caps die normaal op je velg zitten.
Heb ik er zelf opgeplakt. Is dus niet standaard. (lees net berichten terug en las je opmerking nu pas)
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"

Re: Winterproject

#14
090086 schreef:De MG logo's op de filters zijn trouwens center caps die normaal op je velg zitten.
Heb ik er zelf opgeplakt. Is dus niet standaard. (lees net berichten terug en las je opmerking nu pas)
Nice to know!
Tzt eens kijken of ik twee van te pakken kan krijgen, die op mijn wielen zijn al van vele jaren terug... :-D on

Re: Winterproject

#15
090086 schreef:Typenummer staat wel op de foto namelijk kenlowe sl6 6qu
komt bij http://www.mgbhive.co.uk/ vandaan.

Ik was voor de rollenbanktest 200 euro kwijt. 7 runs incl afstellen van de Weber. Mijnn carbs worden gedaan door Dick van Loon. Hij stelt ook de midget racers af in de europese fia races.
Was wel een vrienden prijsje volgens mij. Ik zal hem binnenkort weer eens bellen.
Via Google blijkt die code een Maidenhead postcode in Berkshire te zijn (van Kenlowe accessories zelf).
De Kenlowe site zelf ligt er nog steeds half uit, dus wordt iets voor later.. :-D on

Re: Winterproject

#16
090086 schreef:Hoi Don,
Bedankt!
De fan is een Kenlowe met staafvoeler in de radiator. We hebben deze getest met een infrarood meter en hebben hem nu goed ingesteld. De fan zit met een soort tie wraps vast op de radiateur. Tussen radiateur en fan zit vilt. De mechanische fan kan er nu af en staat op mijn todo lijst samen met cold air intake.

Wat betreft de carbs. We hebben inderdaad de Cooper rampipes gebruikt. De grote alu " schijven". De K&N's passen hier perfect op.
Ik denk dat het top vermogen is gezakt met de SU's maar de betere uitlaat en verdwijnen van mechanische fan compenseren dat ruim. Ik denk dat er meer NM's inzit nu. Ik hoop uit te komen rond de 120PK en 165NM. (Was 113 en 158). Alles meer is meegenomen alles minder zou jammer zijn.
Hoe kom je aan vilt dat tegen de hitte kan, Pascal? Van Tom Blok neem ik zijn 12" Revotec fan over, die ziet er voor de radiator geplaatst net zo uit als die Kenlowe van je, vandaar 8-)

Tweede vraag, nu we toch bezig zijn: wat is je reden om de fan niet op zijn gebruikelijke plek in het midden te zetten, maar uiterst rechts?
Koeling richting carbs zo, of ga je een aparte luchtkoker fabriceren richting "onze" K&N's? :idea:

Re: Winterproject

#17
Dat vilt zat er bij.
De fan zit rechts om het water zo veel mogelijk te koelen vlak voor het weer richting blok gaat en omdat de uitlaat daar zit. De meeste warmte zit aan die kant van het blok.

De air intake voor de carbs ligt al in de schuur. Moet er nog ingezet worden.
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"

Re: Winterproject

#18
Bij deze de link voor de Engelse tekst + mijn foto's van de Revotec op zijn plaats vandaag. Het onderwerp electrische fan krijgt onverwachts weer grote aandacht. Tom, Pascal en ondergetekende zijn de enigen niet :lol: http://www.mgexp.com/phorum/read.php?1, ... sg-2635520
Nummer 2 in de hitparade daar is de thread over iemand die MG koppelingen vervangt zonder de motor uit te nemen :o http://www.mgexp.com/phorum/read.php?1,2632899

Het enige dat me bij de huidige fanophanging -op termijn- zorgen baarde zijn die dunne, plastic tie-raps waarmee deze Revotec fan tegen de radiator en de door mij aangebrachte rubber strips aangedrukt wordt. Kunstof dat warm wordt zal op den duur bros worden en aangezien deze fan blaast wil hij zich van de radiator drukken en trekt hij aan die tie-raps... :?

Door het terugplaatsen van de steunen voor mijn oude Kenlowe heb ik fan inmiddels sterker tegen de radiator aan gedrukt weten te houden. Op proef ook de linkerkant (boog) van de rubber strip (tijdelijk?) verwijderd. Rechts zit geen koelend oppervlak meer, maar links wel, dus er langs strijkende lucht vanuit deze kier kan nog steeds koelend werken.

Dat is weer het voordeel van een puller (zuiger), die trekt zich immers naar de radiator toe. Met overigens weer het risico dat tzt de bladen de radiator gaan raken als de axiale lagerspeling ervan toeneemt. Daar heb ìk dan weer geen last van.... (Mijn oude Kenlowe fan had na 35 jaar trouwe dienst géén radiale, maar wel een forse axiale speling gekregen)

Een alternatief is m.i. een constructie met metalen onderdelen, die ook door de radiator core héén kunnen. Volgens mij zijn rijwielspaken nog dunner dan die tie-raps en vele malen sterker. Met vier ingekorte rijwielspaken (of kleine spaakjes uit een step oid) en twee dunne aluminium strippen die ook van rubber tape zijn voorzien is gemakkelijk iets sterkers te maken :idea: Voorlopig eerst maar eens kijken of de Kenlowe versterking voldoende is. Het lijkt vandaag 20/3 wel zomer, maar dat is het nog lang niet 8-)

PS Op een YouTube video was een Amerikaan te zien die zowel een dikke pusher als een dunnere puller fan op de radiator van zijn CB-MGB wist te plaatsen. Door ze precies achter elakar te plaatsen heeft hij maximale lucht verplaatsing (maar ook een fors stroomverbruik omdat die beide altijd tegelijk draaien: minstens 20A, in pieken zelfs méér :? )

Re: Winterproject

#19
sportcommissaris schreef:Hallo Don,
Ik heb een 12" Revotec fan tussen de radiateur en het motorblok geplaatst, dus een zuigende.
het voor deel is dat deze ten eerste beter werkt (bij een blazende krijg je draaiende lucht, die vervolgens horizontaal door je radiateur moet en bij een zuigende heb je deze werveling niet) en ten tweede zie je er haast niks van. Bovenin de radiateur heb ik een koperen adapter gesoldeerd ( M22 ), waar de thermostaat in geschroefd zit.
De radiateur heb ik met extra standaard rubberen strips een paar mm. naar voren geplaatst en de standaard mechanische fan heb ik verwijderd. De elektrische fan slaat haast nooit aan. Afgelopen jaar bij 30 gr. C met 130 Km/u naar de Nürburgring gereden en hij sloeg nog niet aan, alleen in de file of bij thuiskomst in de garage.

met vriendelijke groeten,
Tom Blok


Surprise surprise, Tom ik blijk toch een waterpomp met korte hals te bezittten, dus na het wegnemen van het afstandstuk voor de metalen fan zou ik zonder het verplaatsen van de radiator tòch een zuigende 12" Revotec op brackets achterop de radiator kunnen plaatsen. Stond in de MOSS gids, op de British cars & Lifestyle beurs werd deze mogelijkheid op geen enkele stand genoemd :o Nu werkt jouw blazende fan prima, dus haast heeft het niet. UPDATE 24/3: koelt inderdaad prima, maar maakt een klereherrie met een gierend bijgeluid. Daarmee is een open ritje in de B voor mijn echtgenote een bezoeking geworden :(

Ook het werken met twee Revotecs, één blazend en één zuigend identiek aan een Texaan met zijn MGB CB behoort tot de mogelijkheden. :idea: De totale kosten blijven dan nog steeds onder die van één blazende Kenlowe 12" aan de voorkant (Kenlowe fans passen anders dan de Revotecs alleen op RB wagens achter de radiator).. Ditto: één stille Kenlowe is beter dan twee lawaaimakers achter elkaar

PS Vandaag ook de koplampen op twee (ISO-) relais gezet, de Revotec had ik al op een relais geschakeld om de Kenlowe thermostaat te sparen 8-)

Re: Winterproject

#20
Hallo Don,

Ik denk dat er iets anders mis is met de koeling van je motor.
Zoals eerder gemeld slaat mijn el.ventilator onder het rijden nooit aan, terwijl de mechanische fan toch ook verwijderd is. Uitsluitend bij file-rijden wil hij wel eens aanslaan.
Is je blok inwendig vervuild- is je radiator niet verstopt- is de waterpomp goed- wat voor thermostaat zit er in je blok- bij welke temperatuur slaat je fan aan. :?:

Tom Blok

PS.
Het is toch wel een blazende? :oops:

Re: Winterproject

#21
sportcommissaris schreef:Hallo Don,

Ik denk dat er iets anders mis is met de koeling van je motor.
Zoals eerder gemeld slaat mijn el.ventilator onder het rijden nooit aan, terwijl de mechanische fan toch ook verwijderd is. Uitsluitend bij file-rijden wil hij wel eens aanslaan.
Is je blok inwendig vervuild- is je radiator niet verstopt- is de waterpomp goed- wat voor thermostaat zit er in je blok- bij welke temperatuur slaat je fan aan. :?:

Tom Blok

PS.
Het is toch wel een blazende? :oops:
Puntsgewijze Tom (wel uitgebreid):
1) ik heb twee jaar geleden met een reinigingsmiddel het blok doorgespoeld: er kwam nauwelijks vuil uit. Over de jaren heen heb ik steeds gewisseld tussen water met antivries vóór de winter en in het voorjaar terug naar zuiver water. Dat uitstromende water/antivries of puur water was altijd relatief schoon. (Nu zit er nog een water/antivriesmiddel in).
2) de radiator is vorig jaar vernieuwd, via een ruilsysteem met het eigen exemplaar een ander met volledig nieuwe core bij Coen Kymmel gekocht. Slangen dus ook 100% nieuw
3) na het opengaan van de thermostaat loopt het water snel genoeg rond, dat kan je zien onder de radiatordop en aan het opkomen van de verwarming (ik heb nog zo'n klassieke waterpomp er in met de originele zware schoepen, geen dunnetjes uit de aftermarket)
4) thermostaat is 's winters de 82 graden standaard, komende zomer gaat de 74 er weer in. 4 jaar terug de thermovoeler nog vernieuwd en de stabilsator werkt OK, dus het bewegen rond de N op de meter is volgens mij correct.
5) Evenals het hierop afstellen van de regelbare thermostaat van de Kenlowe (2e exemplaar al weer, nu via een relais aangesloten). Laat ik iets boven de N inkomen
6) De fan blaast inderdaad en behoorlijk hard, dat is het probleem niet. Het tijdelijk verwijderen van de afdichting veranderde er weinig aan. Omdat Kenlowe expliciet reclame maakt voor hun afdichting op de radiator rondom heb ik de afdichting, op de linkerzijde na, weer teruggeplaatst.

De grote klacht is niet dat deze fan niet werkt, maar een hard gierend geluid maakt. Zeker bij het open rijden niet om aan te horen :(
De fan drukte zich zonder mijn oude Kenlowe hulpstukken iets op de tie-raps losser, nu niet meer. Door de rubber afdichtingsrand over het grootste deel, is er ook weinig mechanische en dus akoestische koppeling met de carosserie (was ook even een idee van me). Het geluid verandert heel weinig als ik een hoek van de fan met de hand indruk, het gieren blijft.

Met de mechanische, 5-bladige fan erin sloeg de oude hulpfan van Kenlowe net zo weinig aan als jij beschrijft. Nu deze Revotec iets meer, maar toch alleen bij stilstand. Daarin verschilt mijn B niet van onze stadsauto de Citroën Saxo: ook die fan slaat vergelijkenderwijs m.i. in stadsritjes identiek aan. Wellicht heeft een wat andere stationaire ontstekingsinstelling iets te maken met het ietsje vaker aanslaan. Ik ben namelijk van spruitstuk- naar carburateur vacuum overgestapt en dat scheelt de nodige graden vervroeging (en een dus licht hogere warmte-ontwikkeling). Maar nogmaals: zo zacht als Kenlowe zijn fans claimt te werken, zo hard doet deze het.. :o

Op de British Cars & Lifestyle hingen Kenlowes, die opvallend stevig waren geconstrueerd en lagen elders de lichtere Revotecs en no-names. Door het prijsverschil van een factor 3 à 4 had ik wat lagere verwachtingen van de Revotecs (alle waar is immers naar zijn geld), maar nu heb ik toch spijt van Kenlowe te zijn afgestapt.. :oops:

Enige troost: mijn achterste Falcon uitlaatdeel doet het uitstekend en dat tegen zo'n €150 bij MOSS. Alle anderen wilden me voor over de €350 alleen een hele uitlaat leveren
Vandaar dat het verschil nu wel naar een betere fan mag. En o ja: die K&N RU 4410 filters doen het ook uitstekend, mooi spul voor die €62 8-)

PS Zowel bij Limora goede Kenlowes gezien als op de site van Kenlowe zelf (sinds kort alleen in Google Chrome browser te lezen). Orde €179 min to €229 max met forse luchtverplaatsing, die van €229 zelfs héél hoog en via twee fansnelheden bereikt. Ik schat in dat een €199 exemplaar zonder thermostaat een goed compromis kan zijn.
Per mail heb ik Kenlowe gevraagd hun advies te geven en gevraagd of zij via directe verkoop goedkoper zijn dan via Limora (dat weet je bij Duitse bedrijven immers nooit, die prijzen altijd verdomde scherp in hetr retailkanaal) MOSS levert ook Kenlowe, maar met maar één model en altijd inclusief de thermostaat die ik eigenlijk niet nodig heb. Hun Revotec voor achter mijn radiator kan Philips Classics in NL incl beugels voor €125 leveren.Maar gezien de huidige ervaringen zie ik Revotec niet meer zitten :(

Link naar Kenlowe op de Limora site: http://www.limora.com/en/warehouse/tuni ... or-mg.html

Re: Winterproject

#23
090086 schreef:http://www.mgbhive.co.uk/heating_cooling.html
nummertje 54 a 120 pond schoon aan de haak ;-)
Bedankt Pascal, ik neem aan dat dat plastic zakje de vilten strip die je eerder noemde bevat?! Thermostaat zit er voor die lage prijs notabene nog bij (een extra dat ik eigenlijk niet meer nodig heb) en die steunen werken beter dan alleen tie-raps. Ben ook benieuwd waar Kenlowe Engeland zelf mee komt, als je Ponden naar Euro's omrekent en de BTW en verzending meerekent komt er sowieso veel bij. 120 ponden worden er met BTW 144, Euro's dan is €187 en daarmee kom ik bij Limora's €199 (ook ex verzending) in de buurt... 8-)

PS Binnenkort gaan mijn echtgenote en ik in Roermond overnachten, Düsseldorf/Limora zijn dan dichtbij: is "zonder verzending" dus ook een berekening waard :idea:
Ik vraag me bv af wat die luxe Limora versie met de twee snelheden fan en over de 3000 cfm luchtverplaatsing me oplevert, die €229 ben ik over een jaar tòch vergeten. Dit type zou zowel vóór als achter de radiator geplaatst mogen worden! Of dat ook voor de CB-wagens tot aan 1976 geldt blijft helaas onvermeld) Inmiddels ook een mailtje waard geweest.... :roll:
Laatst gewijzigd door Don van Riet (860018) op 25 mar 2014, 19:43, 2 keer totaal gewijzigd.