winddeflector mgb

#1
Vraag wie kan mij helpen aan een adres waar ik een polycarbonaat plaat 4mm dik kan kopen voor mijn winddeflector én deze kan bewerken,
winddeflector
winddeflector
de winddeflector heeft aan de zijkanten afgeronde hoeken.

Vriendelijke groet

Cees

C.P.F. Lok

Re: winddeflector mgb

#3
Dag Cees,
Een prima tip van Jonathan! Maar als je het durft en wil is het goed te doen om een nieuwe kunststofplaat zelf te vervaardigen. Je bespaart er veel geld mee. De kunststofplaten zijn in diverse diktes gewoon te koop bij de beter gesorteerde "Doe Het Zelf "zaak (b.v. Hornbach)
Als maat /mal kun je natuurlijk je huidige scherm gebruiken. Leg deze op de nieuwe plaat en teken deze globaal af af met een dikke viltstift. Haal het oude scherm er weer even af. Plak vervolgens over deze lijnen brede doorzichtige tape. Leg opnieuw je oude scherm op de plaat en teken nu zeer nauwkeurig over deze tape de vorm af. Zorg voor een goede decoupeer zaagmachine met pendelslag mogelijkheid en versnelbare snelheid.
Maak op een stukje van de nieuwe plaat -of je oude scherm ) (ook over tape) een proefzaagsnede. De keuze van het type zaagje (geschikt voor kunststof) en de snelheid van de pendelslag is even uit proberen. Als het goed werkt ( en niet veel trilt ) dan pas het nieuwe scherm uitzagen. Zorg er vooral voor dat de plaat niet kan gaan klapperen. Fixeer eventueel de plaat met een lat en lijmklemmen. Doe het desnoods stukje voor stukje, door steeds het geheel wat opschuiven. Het zagen door de tape is ter voorkoming van kleine beschadigingen direct naast de zaagsnede. Na het uitzagen kan de vers gesneden zaagsnede met een metaal vijl glad gemaakt worden. Ook de zijkanten (scherpe randen ) kunnen een beetje glad gevijld worden. Daarna het geheel met schuurpapier glad maken. Zorg er voor dat het schuurpapier niet de doorzichtigheid van de plaat beschadigd. Doe ook voor deze werkzaamheden eventueel een test. Afhankelijk hoe de plaat op de beugel is bevestigd ( de foto is hierin te onduidelijk) moeten er mogelijk ook nog gaatjes geboord worden. Doe dit ook met behulp van tape. Zorg dat de gaatjes zeker niet te klein zijn. Liever iets te ruim. Zorg dat het bevestigen met boutjes gebeurd met tussen - voeging van rubber ringetjes onder metaal ringen Succes Jan

Re: winddeflector mgb

#4
Beste Jonathan En Jan
,
Hartelijk dak voor de adviezen en raad.
Ben op de goede weg ik probeer een tekening op de computer te maken via kunststofplatenshop.
IIndien dit mij niet lukt dan ga ik met methode Jan verder,ik kom er in ieder geval wel uit .

Nognaals hartelijk dank
Groet Cees
cron