[quote="130046"John Twist vouwt de kap er overheen. De documentatie op mgexp (
http://www.mgexp.com/article/folding-top.html) volgt Twist's methode (of andersom
).
[/quote]
Deze officieel voorgeschreven methode vermeldt uitdrukkelijk dat je het naar binnen vouwen van de zijvlakken exact op de stroken tussen de ruitjes moet doen. Wat je met de dan nog uitstekende kleine stukken moet doen is een smaken kwestie, ik frummel ze naast het schaarmechanisme, je kan ook proberen ze netter weg te werken. Overigens: wat bij mij ooit een beschadiging in de ruit opleverde was dat één van de kaphaken per ongeluk open was blijven staan. Altijd dichtklappen is het devies
Het nadeel van het alternatief is dat de opgevouwen kap dan niet in de straps kan worden verankerd en dat je daarmee ook wat ruimte weghaalt onder die kap. Er zit met gemonteerde steunrail +tonneau niet voor niets een kleine bergruimte onder (voor bv een jack of trui), die tegen nieuwsgierige blikken of gelegenheidsdieven enigszins is beschermd