panne

#1
Het is toch altijd wat met die Engelse auto,s dan weer dit en dan weer dat.
Proberen te verkopen (zal niet makkelijk zijn) en een MX5 aanschaffen dat is pas cabrio rijden!!!!

Re: panne

#3
940057 schreef:Het is toch altijd wat met die Engelse auto,s dan weer dit en dan weer dat.
Proberen te verkopen (zal niet makkelijk zijn) en een MX5 aanschaffen dat is pas cabrio rijden!!!!

Wat bedoel je nu eigenlijk met deze opmerking. Een oltimer blijft een oltimer ,of je
nu een MG of een MX5 rijd.

Re: panne

#4
070179 schreef:Wat bedoel je nu eigenlijk met deze opmerking. Een oltimer blijft een oltimer ,of je
nu een MG of een MX5 rijd.
Een MX5 (geïntroduceerd in 1990) is per definitie nog geen oldtimer natuurlijk :mrgreen:
Care-taker van "de rode barones" ('74 MGB roadster)

Re: panne

#5
130046 schreef:
070179 schreef:Wat bedoel je nu eigenlijk met deze opmerking. Een oltimer blijft een oltimer ,of je
nu een MG of een MX5 rijd.
Een MX5 (geïntroduceerd in 1990) is per definitie nog geen oldtimer natuurlijk :mrgreen:
Dan snijd de aller eerste opmerking al helemaal geen hout of hoe moet ik het anders zien?

Re: panne

#6
070179 schreef:Dan snijd de aller eerste opmerking al helemaal geen hout of hoe moet ik het anders zien?
Nou ja, het gaat de topic-starter blijkbaar om het cabrio-rijden en niet zozeer om de oldtimerervaring? Gok ik maar hoor, ik weet het anders ook niet :lol: . Een "Engelse auto" is natuurlijk niet per definitie een oldtimer, dat bedoelde ik maar met mijn opmerking; we weten niet wat het referentiekader van topic-starter is.
Care-taker van "de rode barones" ('74 MGB roadster)

Re: panne

#7
De topic starter is iemand die heel graag anonym wil blijven daar hij zich verbergt achter zijn (voormalig ?) lidmaatschapsnummer uit de regio Zeeland.
Eerdere geplaatse berichten door deze persoon zijn slechts oneliners, vaak met een negatieve positieneming.
Deze persoon heeft volgens mij lange tijd een blauwe MGC in bezit gehad, deze verkocht en is thans de trotse bezitter van een Mazda Mx5.
Ik had trouwens ook begrepen dat het lidmaatschap per 1 januari jongstleden beeindigd zou zijn, indien dat zo is vraag ik mij toch wel af
of bij beeindiging van het lidmaatschap ook de toegang tot dit forum beeindigd wordt, dat lijkt mij wel een logisch gevolg.

Over de Mazda Mx5 Miata welke in 1989 op de amerikaanse markt is geintroduceerd kan ik alleen maar zeggen dat het een heel fijn
sturende en rijdende auto is.
Of dat thans ook nog opgaat voor de afgeleefde exemplaren van de eerste serie welke thans goedkoop op de markt worden aangeboden
weet ik niet, elke auto behoeft onderhoud.

Re: panne

#8
920143 schreef: Over de Mazda Mx5 Miata welke in 1989 op de amerikaanse markt is geintroduceerd kan ik alleen maar zeggen dat het een heel fijn sturende en rijdende auto is.
Of dat thans ook nog opgaat voor de afgeleefde exemplaren van de eerste serie welke thans goedkoop op de markt worden aangeboden weet ik niet, elke auto behoeft onderhoud.
De vroegere CEO van Mazda heeft zijn ontwerpers ooit de opdracht gegeven om de Engelse sportwagen maximaal te imiteren, vandaar ook de achterwielaandrijving en het wegkarakter. Vergeleken met de MG's en Triumph's (uit een door mismanagement in de volle breedte afstervende Britse autotraditie), kon en kan Mazda putten uit een breed palet aan technieken. Technieken die steeds doorontwikkeld worden en dus beperkingen op motorgebied vanuit milieu-overwegingen zijn er bij deze leverancier niet. Bovendien kennen Japanse auto's door strenge kwaliteitseisen weinig defecten.

Maar als een wagen vele malen ouder wordt dan de leeftijd waar hij op ontworpen is, gaan heel andere zaken spelen. Het is helemaal niet gezegd dat oudere Mazda's het op langere termijn beter blijven doen dan de oudere MG's. Al zeker niet op zaken die aan mechanische slijtage onderhevig zijn. Slijtage en roestvorming zijn immers geen schande.. :!:

Ik heb jarenlang iemand gekend die stokoude Volvo's aan het rijden hield en die moest ook vaker sleutelen dan je zou verwachten. Om over de ook daar uiteindelijk nooit helemaal te stoppen roest maar te zwijgen. MGB's zijn zoals bekend mechanisch overgedimensioneerd, omdat hoofdontwerper John Thorton dat zo wilde: er zit veel dikker plaatstaal in dan gebruikelijk en bouten onder een bepaalde maat mochten er niet in komen. Vandaar dat ik niet verbaasd ben dat mijn 41 jaar oude B ook zonder laswerk structureel nog zo sterk is :D

Dat een vroeger lid op deze site zonder huidig lidmaatschap mag blijven "azijn pissen" verbaast me wel. Een site voor leden is precies zoals de naam al aangeeft alleen voor echte leden bedoeld. Actiepuntje voor het bestuur, dat dit niet helder is in statuten en/of reglement?

Of moet alleen operationeel de knop om :?:

NB O ja, die persoon met die Volvo's had ook een fraaie tweedehands Fiat Barchetta Cabrio gekocht, een opmerkelijk goede wagen, op het platform van de minder succesvolle standaard wagen (Tipo?). Deze perfecte presterende wagen had voorwielaandrijving, airco en een modern interieur. Voorbij de Mazda MX5 dus weer. Omdat hij niet meer leeft kan ik hem niet navragen over mogelijke defecten.

Re: panne

#9
De link tussen de actuele ledenlijst en de website database is nog niet 100%, daarom kan het voorkomen dat oud leden nog steeds op het Forum actief kunnen zijn. Bedankt voor de melding, is opgelost.
Gr.
Wim

Re: panne

#10
940057 schreef:Het is toch altijd wat met die Engelse auto,s dan weer dit en dan weer dat.
Proberen te verkopen (zal niet makkelijk zijn) en een MX5 aanschaffen dat is pas cabrio rijden!!!!
Hoe verbitterd kun je zijn...

Ger van W
cron