Goedendag,
Heb het probleem dat mijn mgb roadster uit 1968 te rijk loop zelfs als he de sproeiers helemaal dicht draait
carburateurs dubbel su hs4 zijn gereviseerd even als het motor blok
weet iemand hier een oplossing voor
mvg Wesley de Ruig
Re: hulp gezocht
#2Ik zie drie mogelijke oorzaken
1) Verkeerde naalden of naalden niet goed gemonteerd, check de specificaties voor je naalden, dit is afhankelijk van bouwjaar en het soort luchtfilter dat is gemonteerd
2) sproeierhuis niet goed gemonteerd
Controle: Luchtfilter en klok verwijderen, sproeier helemaal indraaien, hij moet nu precies gelijk liggen met de zogenaamde brug, zie foto
3) het choke mechanisme werkt niet goed
Als je de choke uitrekt, wordt het hele sproeiermechanisme naar beneden getrokken. Duw je de choke weer in dan moet het hele zaakje weer terugkomen. Als er te veel weerstand is tussen de buis die naar beneden wordt getrokken en het carburateurhuis, komt hij niet terug naar de nulstand, maar blijft ergens hangen en staat vervolgens natuurlijk te rijk.
1) Verkeerde naalden of naalden niet goed gemonteerd, check de specificaties voor je naalden, dit is afhankelijk van bouwjaar en het soort luchtfilter dat is gemonteerd
2) sproeierhuis niet goed gemonteerd
Controle: Luchtfilter en klok verwijderen, sproeier helemaal indraaien, hij moet nu precies gelijk liggen met de zogenaamde brug, zie foto
3) het choke mechanisme werkt niet goed
Als je de choke uitrekt, wordt het hele sproeiermechanisme naar beneden getrokken. Duw je de choke weer in dan moet het hele zaakje weer terugkomen. Als er te veel weerstand is tussen de buis die naar beneden wordt getrokken en het carburateurhuis, komt hij niet terug naar de nulstand, maar blijft ergens hangen en staat vervolgens natuurlijk te rijk.
- Bijlagen
-
- 11- sproeier gelijk zetten LR.jpg (65.97 KiB) 1842 keer bekeken