Vandaag was de accu helemaal leeg. Omdat er een aantal dagen aan de B gewerkt was, ga je eerst de bedrading checken waar je zaken hebt uit- en ingebouwd (nieuwe km teller kabel, dus achter dashboard). Ook al omdat één van die special ronde moertjes op de milesteller ergens achter viel (ik heb zelf een vervanger gemaakt, want hij is spoorloos verdwenen). Maar geen sluiting door dat moertje en ook niet rond de andere stroomtrekkers bij afgezet contact in de buurt. Pas bij het vanuit de accu naar binnen werken bleek al snel dat de start spoel (die de bendix naar binnen brengt) ook bij niet geactiveerd startsignaal stroom trekt en wel vrij veel (3-4 Ampere). Dat gaat dus hard
Het kan een bij-effect zijn van het aftappen van het koelsysteem, maar ik had speciaal een plaatje hardboard tussen uitstroomgat en startmotor geplaatst en er was dus alleen bij het naspoelen wat zuiver water op de startmotor gekomen. Met die 2M100 is me dat nog nooit overkomen, maar die zet ik toch niet terug: die nieuwere types kan je zonder problemen van onder af plaatsen, terwijl die vroegere 2M100 demontage van de ontsteking en het licht optillen van het motorblok vergde.
Helaas wel een gat in de kas
Heeft iemand soortgelijke ervaringen?
NB Dat aanbod voor het ophalen van mijn oude 2M100 heb ik ingetrokken, géén interesse voor...
opeens sluiting in de startmotor
#1
Laatst gewijzigd door Don van Riet (860018) op 21 apr 2013, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.