Beste MG leden,
Voor het bijvullen van de Clutch master cylinder zou ik graag het juiste type hydro fluid willen weten. Het gaat hierbij om een MGB van 1977.
Moet de vulbuis van het reservoir geheel gevuld worden? Het instructieboekje is hier niet duidelijk over.
Met vriendelijke groet,
Re: clutch fluid
#2Beste Erik,
Voorgeschreven is normale (amberkleurige) dot 4 remvloeistof. Behalve als er lichtpaarse vloeistof, dot 5 inzit.
Dot 5 (siliconenbasiss) mag niet gemengd worden met dot 4.
Het merk maakt niets uit.
Succces, Henny
Voorgeschreven is normale (amberkleurige) dot 4 remvloeistof. Behalve als er lichtpaarse vloeistof, dot 5 inzit.
Dot 5 (siliconenbasiss) mag niet gemengd worden met dot 4.
Het merk maakt niets uit.
Succces, Henny
Re: clutch fluid
#3Beste Henny,
Bedankt voor je reactie. Dus gewoon maximaal het reservoir bijvullen.? Er is dus geen onderscheid tussen rem en koppelings vloeistof?
Bedankt voor je reactie. Dus gewoon maximaal het reservoir bijvullen.? Er is dus geen onderscheid tussen rem en koppelings vloeistof?
Met vriendelijke groet
Erik Uijttenboogaart
Erik Uijttenboogaart
Re: clutch fluid
#4Beste Erik,
Inderdaad geen verschil beide standaard gevuld met dot4. Even opletten of er geen dot5 inzit dus.
Koppelingspotje mag bijna vol. Houd wel in de gaten of deze op niveau blijft! Sleeve cilinders willen (met name door) stilstand vaak lekken. Vervangen is simpel.
Groet, Henny
Inderdaad geen verschil beide standaard gevuld met dot4. Even opletten of er geen dot5 inzit dus.
Koppelingspotje mag bijna vol. Houd wel in de gaten of deze op niveau blijft! Sleeve cilinders willen (met name door) stilstand vaak lekken. Vervangen is simpel.
Groet, Henny