Waar bevind zich het sleepoog bij een Mga (of waar moet je de sleepkabel aan bevestigen)
Bij voorbaat dank.
Mvrgr
Joop
Re: Sleepoog mga
#2hallo,
bij de firma S&S in Haaksbergen leverd sleepogen voor de mga die kan je op de voorbalk monteren
groet henk
bij de firma S&S in Haaksbergen leverd sleepogen voor de mga die kan je op de voorbalk monteren
groet henk
Re: Sleepoog mga
#3Henk bedankt voor de info.
Maar het is toch vreemd dat er geen bevestiging zit waar de sleepkabel aan gekoppeld moet worden ?
Er zal toch wel eens een Mga afgesleept zijn?
Want wat je ook gaat monteren je moet uitkijken dat je de front Valance niet beschadigd.
Of is er nog een andere oplossing?
Mvrgr Joop
Maar het is toch vreemd dat er geen bevestiging zit waar de sleepkabel aan gekoppeld moet worden ?
Er zal toch wel eens een Mga afgesleept zijn?
Want wat je ook gaat monteren je moet uitkijken dat je de front Valance niet beschadigd.
Of is er nog een andere oplossing?
Mvrgr Joop
Re: Sleepoog mga
#4De MGA had als laatste nog een chassis, dus ik kan me voorstellen dat een kabel om een chassisbalk heen ook zou werken
Sowieso is een gat in zo'n balk boren en daar een stevige harp aan koppelen best simpel. Of zit het stuurhuis dan in de weg?....
Sowieso is een gat in zo'n balk boren en daar een stevige harp aan koppelen best simpel. Of zit het stuurhuis dan in de weg?....
Laatst gewijzigd door Don van Riet (860018) op 07 dec 2018, 10:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Sleepoog mga
#5Het gaat er vlg mij om, om de bevestiging zo ver mogelijk naar voren te maken en lager als de front Valance.
Re: Sleepoog mga
#6Vele jaren geleden heeft de MGATO in het toen nog bij MG Nieuws horende clubblad De Octagon een goede tekening gestaan van een eenvoudige trekstang met sleepoog.
Deze trekstang gaat via de voorbumper bij het aanzwengel-gat naar binnen en stopt vlak voor de krukas-poelie.
Aan het uiteinde zit een grove draad waar je een grote ring en moer op kunt draaien.
Daarna gaat er een borgpin door de stang om los trillen te voorkomen.
Je trekt de stang iets naar voren en dan blijft hij keurig achter een stevige balk zitten.
Aan de andere punt van de stang is een dik sleepoog gelast.
De stang is ook makkelijk weer los te maken, je moet wel even onder de auto met je arm.
Ik heb hier al een paar gebruik van kunnen maken.
De kosten zijn laag en je kunt het zo nodig zelf maken.
Volgens mij is dit de oplossing voor een verantwoorde manier van slepen.
Mijn MGA staat nu in de winterstalling. Heb er nu dus geen foto van of maten.
Bij belangstelling kan ik een foto gaan maken en wat maten doorgeven.
Met groet van Jos N.
Deze trekstang gaat via de voorbumper bij het aanzwengel-gat naar binnen en stopt vlak voor de krukas-poelie.
Aan het uiteinde zit een grove draad waar je een grote ring en moer op kunt draaien.
Daarna gaat er een borgpin door de stang om los trillen te voorkomen.
Je trekt de stang iets naar voren en dan blijft hij keurig achter een stevige balk zitten.
Aan de andere punt van de stang is een dik sleepoog gelast.
De stang is ook makkelijk weer los te maken, je moet wel even onder de auto met je arm.
Ik heb hier al een paar gebruik van kunnen maken.
De kosten zijn laag en je kunt het zo nodig zelf maken.
Volgens mij is dit de oplossing voor een verantwoorde manier van slepen.
Mijn MGA staat nu in de winterstalling. Heb er nu dus geen foto van of maten.
Bij belangstelling kan ik een foto gaan maken en wat maten doorgeven.
Met groet van Jos N.
Re: Sleepoog mga nu met foto's
#8Beste mensen,
Ik heb de trekstang bestemd voor een MGA gefotografeerd zodat het wat beter is voor te stellen hoe deze maken.
Wat algemene maten:
Dikte van het staafijzer is 16 mm dik.
lengte van het staafijzer, inclusief de draadeinde, is 4100 mm.
Lengte van de schroefdraad is 40 mm.
Binnenmaat van het trekoog is doorsnee 29 mm.
Verder is van belang dat er achter het 'aanzwengelgat' in de voorbumper de 'bracket handcrank' is gemonteerd.
Deze geeft wat meer steun aan je voorbumper bij het trekken.
Het Mossnummer is AHH 477. Meestal zit deze 'bracket handcrank' er al. Nieuw kost hij geloof ik 8 euro.
Voor de handige doe het zelvers een leuk klusje dat goed te doen is.
Ben je minder handig, laat het aan je onderhoudsman of garage zien.
Ik heb de trekstang bestemd voor een MGA gefotografeerd zodat het wat beter is voor te stellen hoe deze maken.
Wat algemene maten:
Dikte van het staafijzer is 16 mm dik.
lengte van het staafijzer, inclusief de draadeinde, is 4100 mm.
Lengte van de schroefdraad is 40 mm.
Binnenmaat van het trekoog is doorsnee 29 mm.
Verder is van belang dat er achter het 'aanzwengelgat' in de voorbumper de 'bracket handcrank' is gemonteerd.
Deze geeft wat meer steun aan je voorbumper bij het trekken.
Het Mossnummer is AHH 477. Meestal zit deze 'bracket handcrank' er al. Nieuw kost hij geloof ik 8 euro.
Voor de handige doe het zelvers een leuk klusje dat goed te doen is.
Ben je minder handig, laat het aan je onderhoudsman of garage zien.