Re: temperatuur sencor

#3
ik heb een electrische meter,,ja kruipolie heb ik ook al geprobeerd,zelfs speciale en van verschillende merken en prijzen ,van Berner tot aan innotec zelfs , die hadden kruipolie spoot ik het erop begon het te bruizen en die vertegenwooordigers zeiden tegen me hier krijg jij alles los wat los moet , tot nu toe help niks , maar bedankt voor je reactie

Re: temperatuur sencor

#6
Als de motor nog kan draaien,kun je hem ook eerst op bedrijfstemp. brengen met draaiende motor.
Zit je tussen de 80 /90 graden.Dan met de luchtmoeren klopper er op.Wel voorzichtig doen.
Als de sensor ook maar iets beweegt ,gelijk stoppen en met een gewone ringsleutel verder gaan.
Dit i.v.m. het hete water wat er uit spuit als je hij spontaan loskomt.

Hans

Re: temperatuur sensor

#8
Een zeskantige socket gebruiken, géén ringspanner of 12 punt and als die echt muurvast zit dan kan je zo'ne zeskant nog verbeteren ook. Daarvoor moet je hem afslijpen zodat de afgeronde vorm aan de voorzijde is verwijderd. Deze truuk wordt ook wel toegepast bij het verwijderen van de soms behoorlijk vastzittende bouten die het vliegwiel aan de krukas vasthouden. En inderdaad een slagmoersleutel gebruiken. Ik heb er daar twee van: een pneumatische op mijn kleine, verrijdbare compressor die tot 400Nm komt en een electrische met een vermogen van liefst 1 kiloWatt, het koppel (>700Nm?) zou ik moeten opzoeken. Garages hebben nog veel zwaardere pneumatische versies die op grote, vast gemonteerde compressoren lopen. Een slagmoersleutel waar je met een zware hamer een klap op moet geven zou theoretisch ook kunnen werken.... :idea:

De reden dat al die kruipolie en WD40 acties zo weinig teweegbrengen komt door de maniet waarmee deze sensor in het blok zit: de dichting ontstaat doordat het uiteinde binnenin het blok in een opening wordt geperst en zowel blok als dit uiteinde krijgen in de loop van de tijd een soort ketelsteen. Die bereik je echt niet van buitenaf, je ziet dat uiteinde pas als het hele huis er met moeite succesvol uitgehaald is..... :!:

Omdat het huis van de sensor van geelkoper is, is de kans van beschadiging ervan groot, het is niet anders.....

PS Ik geloof niet zo in het verhitten van dit onderdeel, zo'n gietzijzeren blok slurpt letterlijk de calorIëen aan hitte onder je handen weg :cry:

Re: temperatuur sencor

#9
is toch me gelukt hem los te krijgen met heel veel momenten erop te zetten , hij moest eruit omdat hij niet meer werkte dus dan maar op hoop en zegen hahaha ,ik had geen keus breekt die af dan breekt die af dan maar uitboren ,dus een goede zeskantige dop die er goed op past dan een grote buis die op de knieratel paste veel kracht ineens knak en ja hij ging draaien wat een geluk had ik weer dacht ik zelf ,ik wil iedereen bedanken voor het mee denken van mijn probleem