Balanceren van spaakwielen.

#1
Eigenaren van MG's met spaakwielen weten vast wel dat de meesten bandenleveranciers niet blij zijn of het soms weigeren om spaakwielen te balanceren.
Dit komt vaak omdat het spaakwiel niet juist kan worden vastgeklemd omdat men niet de juiste materialen daarvoor heeft.

Zelf heb ik inmiddels een set als in de bijlage besteld zodat mijn bandenboer het kan gebruiken bij mijn wielen, incl. verzenden UKP 87,20 naar Nederland, wellicht een tip om zoiets aan te schaffen, je doet jezelf en je velgen er een plezier mee.

http://smoothridecones.co.uk

Re: Balanceren van spaakwielen.

#2
Dit is natuurlijk een fraaie oplossing voor het apart balanceren van spaakwielen, maar nòg beter is het balanceren als ze op de wagen gemonteerd zijn. Vooral de voorwielen zijn qua balancering kritisch, iets onbalans en het stuur gaat behoorlijk trillen bij de resonantiesnelhed, zo tussen 110 en 130kmu. Vandaar mijn keuze om ook bij mijn Rostlyles tenminste de voorkant dynamisch te laten nabalanceren, met de beste wielen vóór gemonteerd. Vroeger kon ik bij een bandenbedrijf hier in Rijswijk, een Henze filiaal terecht, maar die hebben het apparaat ervoor weggedaan en het personeel weet er na de overname door een grotere keten niets meer van. Al weer enige jaren ga ik daarom om het andere jaar bij Willem Dorland langs die zowel apparaat als nog kennis bezit om alles weer piekfijn voor uitlijning en wielbalans op orde te brengen.

Hij zit in Vlaardingen, Fultonstraat, op een industrieterrein daar en bezit zelf ook een B, dus onze wagens kent hij prima. Opmerkelijk gegeven is dat niet ver van hem vandaan, op het naastliggende industrieterrein er maar liefst twee oldtimer garages zijn te vinden... :D
cron