slot kofferklep blokkeerd

#1
beste Leden,
ik heb een nieuw slot in de kofferklep van mijn B '70 gemonteerd en de klep dicht gedaan. Sleutel gelukkig nog in de hand.
Ik druk het knopje in en de klep gaat niet open. Sh.. Waarschijnlijk zit het metalen lipje/hendeltje niet voldoende vast om het slot te ontgrendelen. Langs de achteruitlampjes al geprobeerd om met een omgebogen staaf ijzer het lipje te bewegen om te ontgrendelen; lukt niet!
Weet iemand een handige tip?
groet Johan

Re: slot kofferklep blokkeerd

#3
Bekend probleem als je niet van tevoren gekeken hebt of de grijper voldoende wegbeweegt, kent geen echt leuke oplossingen overigens. Soms helpt een schop tegen de rand waar het nummerbord op zit tijdens het indrukken van de knop. Via het achterlichtgat werkte ook niet bij John Twist.

Het slot uitboren is ook zo wat als je het net vernieuwd hebt, door de handgreep boren en dan dat onderdeel maar opofferen is wel een optie. Zie mijn foto hoe een boortje er doorheen kan. Met grote krach the handgreep linksom draaien er net langs boren wordt door sommigen aanbevolen. Zit de handgreep weer recht is ook dat extra gaatje weer afgedekt. Ik vond zelf de kracht op die handgreep te hoog, hij wilde niet draaien.

Ooit als hij weer opengaat altijd eerst wat die excenter wat beter buigen zodat hij verder naar binnegaat en er toch niet afglijdt en een extra kabeltje trekken naar binnen toe en je kan hem altijd zonder sleutel openen.
Bijlagen
Extra kabeltje (pdf is onjuist)
Extra kabeltje (pdf is onjuist)
boot release.JPG (84.54 KiB) 3150 keer bekeken
Extra kabeltje
Extra kabeltje
boot release.JPG (84.54 KiB) 3151 keer bekeken
V8NOTE446 V8 bonnet catch safety modification JM3 030512.pdf
Extra kabeltje
(230.87 KiB) 264 keer gedownload
Hoe je kan boren
Hoe je kan boren
IMG_6317.JPG (108.8 KiB) 3151 keer bekeken

Re: slot kofferklep blokkeerd

#4
Na nog een aantal pogingen met een gebogen staaf heb ik uiteindelijk het boormachien gepakt en een gaatje geboord zoals op de grote foto te zien is. Nadat ik het slot eruit had en eens goed bekeken bleek dat de grijper met het lipje precies andersom gemonteerd was!! Deze kofferklep had never nooit open gegaan. De leverancier van dit nieuwe slot heeft mij het zo meegegeven. Ik dacht plug en play; dus niet. Weer wat geleerd! Nu had ik wel een kapot nieuw slot en een oud slot waar de nieuwe sleutel niet in past. Een handige vriend van me zei dat los ik wel even op. De andere dag had hij het gefixt. Het binnenwerk van het oude slot zodanig met een vijltje bewerkt dat het nieuwe sleuteltje past. Het werkt! Dus nu heb ik 1 sleutel die op alle sloten past muv van het contact natuurlijk.
Bedankt voor de reakties.
Groet,
Johan

Re: slot kofferklep blokkeerd

#5
Ik herhaal mijn advies voor een reserve mogelijkheid met zo'n extra kabeltje. Dieven komen altijd door zo'n slot heen.dus dat mag geen reden zijn om dit extraatje na te laten. Overigens vreemd at je de werking van dat lipje met de klep open niet gecheckt hebt. Zie ook de foto hier
Foto
Foto
Latch and Lock.JPG (23.17 KiB) 3095 keer bekeken
cron