Gunson Clik Adjust i.v.m. kleppenstellen

#1
Goedemiddag!

Heeft iemand (in het West-Brabantse of Zeeuwse) wellicht een Gunson Clik Adjust liggen die hij/zij aan mij wil uitlenen? Of een soortgelijk tooltje?

Wil het eens proberen maar voel me enigszins bezwaard om zo'n ding meteen maar weer onbeproefd aan te schaffen.

Ben ook benieuwd naar ervaringen met het apparaat. Gunson heeft er dus 1 in het assortiment van autogereedschap. Maar ik begrijp dat soortgelijk gereedschap in de jaren 50 ook al beschikbaar was. Ford bv. Wordt sporadisch op ebay aangeboden.

De meningen zijn verdeeld; de gebruikelijke voelermaatjes zouden al prima werken. Ik blijf in ieder geval vooralsnog zitten met een B waarvan de gestelde kleppen er lustig op los tikken!

Ben benieuwd!

Ger
Bijlagen
s-l1600.jpg
gunson.png
gunson.png (190.85 KiB) 3767 keer bekeken

Re: Gunson Clik Adjust i.v.m. kleppenstellen

#3
dag Bert,
sorry voor de late reactie (vakantie).
Via mijn plaatselijke autoclubje (waar nog echt gesleuteld wordt met elkaar) te horen gekregen dat je dat (toch) veel beter zelf kunt doen (dus eigenlijk een beetje in lijn met jouw verhaal).
Met het aanbod (van een oud autotechnicus) om als het mij niet lukt het mij voor te doen.
Dat leek mij een aanbod dat ik niet kon weigeren!
Dus ik hou het geld nog even in de pocket. Opdat als volgend jaar de Brexit een feit is, en al onze onderdeeltjes die we gebruikt wel eens wel eens in Engeland bestellen (MG Centre Wrexham bv), niet meer zo makkelijk en zonder invoerrechten onze kant opkomen, betaalbaar blijven (maar niet goedkoop meer).
Het valt mij op dat het aanbod aan goede gebruikte spullen op bv Marktplaats afneemt. En wat wordt aangeboden moet meteen de hoofdprijs kosten. jammer. Ik vraag mij sowieso af hoe Brexit onze MG hobby gaat beïnvloeden. Want de spulletjes die we bij ons vaste MG garage adresje bestellen worden ook duurder.
Gr. en bedankt voor de reactie! Gerhard

Re: Gunson Clik Adjust i.v.m. kleppenstellen/Brexit?

#6
Wat velen onder ons niet beseffen is dat MOSS Motors een oorspronkelijk Amerikaans bedrijf is, dat bij ons voornamelijk via zijn Europese vestigingen van MOSS Europe bekend is. Na de Brexit zie ik die nog hun Parijse vestiging to Europese verklaren, de website is er in de Engelse taal al klaar voor.

En dan wordt het van belang waar die onderdelen het meeste vandaan komen, ik denk China en de USA, zeker niet massaal uit de UK. Nu al komen vele onderdelen helemaal niet uit Engeland. Zowel Trump als de Brexiteers begrijpen niet (of willen dat gewoon niet) dat auto-onderdelen een wereldzaak zijn, waar je met allerlei importheffingen wel de business kan beinvloeden maar nooit blijvend verstoren. Handel verschuift gewoon.

Overigens de echte Brexit gaat op zijn vroegst in 2020 plaatsvinden er is immers een twee jaar durende overgangsperiode. Alleen als iedereen het hoog gaat spelen komt er misschien een "no deal" Brexit al in 2019 tevoorschijn. Dan is het meteen in Amerika of Frankrijk bestellen geblazen 8-)

PS De vraag is hoe snel onze wagens in vele steden en landen verboden gaan worden, dat zou wel eens veel sneller kunnen gaan :(
cron