MGB valt plotseling stil met benzine lekkage

#1
Na een fijne tocht in de warmte gaf mijn MGB het volgende probleem wat een jaar geleden ook een keer is gebeurd waarvan ik dacht dat onze vrienden van de ANWB de juiste diagnose voor me gesteld hadden en ik dit hopelijk opgelost had.

Na een klein tochtje welke zonder problemen verlopen was , zette ik de MG even stil voor ongeveer een half uurtje.
Hierna weer verder door gereden maar na ongeveer 50 meter viel de motor helemaal dood.
Zo te zien geen ontsteking meer, want de startmotor draaide wel rond.
Alleen wanneer het contact aanstond hoorde je de benzinepomp wel draaien.
Net als een jaar geleden bleek er weer een plas benzine onder de auto te liggen welke zover ik kan zien uit een slang komt die volgens mij van het emissie systeem komt.

Een jaar geleden kwam de monteur van de ANWB tot de conclusie dat de kabel tussen de bobine en de ontsteking slecht was, na deze kabel voor een noodkabel van een andere auto vervangen te hebben die hij nog toevallig in zijn auto had liggen liep de auto niet mooi maar voldoende om rustig naar huis te rijden.
Het probleem van de benzinepomp die bleef lopen had hij geen antwoord, maar was weer over.
Tussen de tijd van storing en weer rijden zat zeker 2 uur i.v.m. drukte van andere pech gevallen.
Thuis de bougie kabels en bobine kabel vervangen voor nieuwe in de hoop dat het probleem zich niet meer zou voor doen (motor heeft daarna heel netjes gelopen)

Dit gaf mij het idee om een paar uurtjes gewoon te wachten en dan weer een poging tot starten te doen.
Na deze paar uurtjes contact aan gezet, en nu geen doorlopende benzinepomp, dus ook geen benzinelekkage meer.
Starten en lopen, geen probleem meer. :D

Buiten temperatuur tijdens beide gevallen was redelijk hoog, en de motor temperatuur staat op de meter tussen normaal en hoog.

Kan iemand mij vertellen wat dit probleem veroorzaakt en wat ik hier het beste aan kan doen?
Ik zelf zit te denken aan een koeling probleem waardoor de motor en alles te heet wordt, maar dan zou ik er onder het rijden ook last van moeten hebben toch?
De radiator en oliekoeler zijn wel al redelijk op leeftijd.

Het gaat hierbij om een MGB uit 1974, een van de eerste rubberbumper, waarbij de originele ontsteking al vervangen is voor een elektronische

Alvast bedankt voor het meedenken.

Jaap