Re: DIMSCHAKELAAR

#2
Deze schakelaars functioneren na verloop van vele jaren niet meer omdat ze bijna nooit gebruikt worden.
M.a.w er wordt nooit aan gedraaid.

Oplossingen.
Je koopt een nieuwe voor ongeveer €60 euro.
Je demonteert hem en probeert hem gangbaar te maken met b.v contactspray.
Lukt dat niet verbindt dan de kabeltjes van de schakelaar door.
Je hebt dan weer dashboard verlichting maar wel op de hoogste stand.
Maar je zult er niet door verblind worden.

Succes
Hans Geertse

Re: DIMSCHAKELAAR

#3
Zelfs na een overstap naar LED's voor bijna alle dashboard lampjes en een nauwelijks meer reagerende "rheostat" , laat ik hem nog steeds op max staan

Overbruggen kan geen kwaad, maar dan moet je wel zeker weten dat hij op max staat, want zomaar een draad eroverheen kàn anders sluiting geven als je niet de juiste punten met elkaar doorverbindt. Zie de bekende Advance schema's waarom ik dat zo stel.

Dure rheostat kan je ook vervangen door een goedkopere draadgewonden kleine pot meter van bv 25 of 50 Ohm (35 Ohm dacht ik was het origineel) Helaas is het even zoeken waar je die nog kan kopen en ja, de oude is lastig verwijderbaar. Vandaar dat overbruggen makkelijker is

Re: DIMSCHAKELAAR

#4
Ik heb hetzelfde probleem. Maar demonteren van de knop lukt me al niet omdat ik de kunstof knop niet van het asje af krijg. Ik neem tenminste aan dat je die moet lostrekken om vervolgens de potmeter van voor naar achter het dashboard uit te nemen?
Als je streeft naar perfectie heb je altijd wat te doen tussen 2 ritjes. :idea:
1974/7 MGB roadster USA
cron