DEmonteren luchtroosters

#1
Goedendag,
Ik wil de luchtroosters (airvents) van mijn MGB 1973, Amerikaanse uitvoering, verwijderen. Dit betreffen de rechtopstaande roosters. Een foto bijvoegen lukte me niet. Ik hoop zo bij mijn kilometerteller te kunnen komen. Maar heb geen idee hoe ik de roosters kan demonteren. Ik durf er niet zonder meer (te) hard aan te trekken omdat ik geen idee heb hoe deze vast zitten.
Hopelijk kan iemand mij daar raad in geven.
Alvast mijn dank,
Groet Henk Opentij

Re: DEmonteren luchtroosters

#3
Dag Henk,
In mijn B gt 1970 heb ik het dashboard er 2 x uitgehaald (Abingdon pillow) Wel een klusje maar zo kon ik uitstekend bij de kilometerteller. Dat ging comfortabeler dan frutten onder het dashboard van de bestuurdersstoel af. Met het stuur eraf. Maar dat ging ook. Ik begrijp dat vanaf de bestuurderstoel geen optie is? Ik heb zo ook eens een gebroken kilometerkabel tussen teller en aansluiting onder de auto vervangen.
Mooi dat je een kilometer klokje hebt in je us spec auto!
Succes, Ger

Re: DEmonteren luchtroosters

#4
Heren, mijn dank. Het is met enige strubbelingen gelukt om de luchtrooster op de aanbevolen wijze te verwijderen. Er zat nog wel een bevestigings strip in de weg, maar ook die kon ik verwijderen. De mijlenteller is trouwens in het verleden in Badhoevedorp omgebouwd naar kilometers.
Nogmaals mijn dank voor het meedenken.
Groet, Henk Opentij
cron