Re: Weet iemand wat dit geluid veroorzaakt?

#5
Hallo Andrys, je denkt aan de kachel. Interessant. Ik toch ook. Ik zal eens naar die slangen kijken . Ik zat er aan te denken om de kachel te demonteren. Heb hem er al eens uitgehad. Weet dus dat het een rotklus is. Maar het zou leuk zijn als iemand de gouden tip heeft. En ik het niet proefondervindelijk hoef uit te vogelen. De uitlaat en motorsteunen zal ik ook nog eens checken. Ook al meen ik al vastgesteld te hebben dat het niet die dingen zijn.

Re: Weet iemand wat dit geluid veroorzaakt?

#7
Hans je hebt gelijk!
Ik heb op een gegeven moment een 'stainless steel' hitteschild besteld in Engeland. Dat schild raakt (bijna) aan de stuurcolom. Ik heb het iets teruggebogen. En voila: ik meen het geluid niet meer te horen.
Het bedrijf ('Paul') laat op zijn website weten (inmiddels) ook heatshields te verkopen voor 'left hand drive'.
Ik hoop dus dat het mijne al een left hand drive is (kan me niet herinneren specifiek om een LHD gevraagd te hebben) maar het inmiddels opgetreden euvel doet vermoeden dat dat niet het geval is. Op de rechtsgestuurde mg's zit de stuurcolom natuurlijk rechts en weg van de carburateurs en hitteschild! (Wellicht is het OEM-hitteschild dus toch nog een betere optie gebleken....)

Bedankt voor het meedenken!
Ger

Re: Weet iemand wat dit geluid veroorzaakt?

#8
Het was toch niet het hitteschild! Nadat ik zorgvuldig het gedeelte heb weggebogen wat in aanraking leek te komen met de stuurkolom bleef het geluid voortduren. Andrys had gelijk; het zijn de slangen die naar de kachel gaan. Die zitten kennelijk los (te los) aan de Matrix in de kachel en worden eigenlijk alleen door de slangklemmen goed vastgehouden zodanig dat de matrix niet trilt. Als de slangklemmen niet meer goed vastzitten gaat de matrix alsnog trillen. IK moet de seal dus vervangen in de kachel zodanig dat de matrix gefixeerd zit op zijn plaats.

Inmiddels heb ik ook een reactie op de MG exp site (engelstalig forum, jullie wel bekend). Als volgt:

"The heater matrix in my '69 roadster also rattles just as you describe. I jammed a couple of small pieces of foam tightly around the inlet & outlet pipes that enter & exit the heater box to secure the matrix in place without removing the heater; it's been bodged like that for years and still doesn't rattle.

Not exactly an elegant fix, but I'm not inclined to remove/replace the heater unless it becomes absolutely necessary."

Probleem lijkt nu dus definitief opgelost!
cron