#8
door Gerhard Lugtenburg (180045)
Het was toch niet het hitteschild! Nadat ik zorgvuldig het gedeelte heb weggebogen wat in aanraking leek te komen met de stuurkolom bleef het geluid voortduren. Andrys had gelijk; het zijn de slangen die naar de kachel gaan. Die zitten kennelijk los (te los) aan de Matrix in de kachel en worden eigenlijk alleen door de slangklemmen goed vastgehouden zodanig dat de matrix niet trilt. Als de slangklemmen niet meer goed vastzitten gaat de matrix alsnog trillen. IK moet de seal dus vervangen in de kachel zodanig dat de matrix gefixeerd zit op zijn plaats.
Inmiddels heb ik ook een reactie op de MG exp site (engelstalig forum, jullie wel bekend). Als volgt:
"The heater matrix in my '69 roadster also rattles just as you describe. I jammed a couple of small pieces of foam tightly around the inlet & outlet pipes that enter & exit the heater box to secure the matrix in place without removing the heater; it's been bodged like that for years and still doesn't rattle.
Not exactly an elegant fix, but I'm not inclined to remove/replace the heater unless it becomes absolutely necessary."
Probleem lijkt nu dus definitief opgelost!