voorscherm mgb GT

#1
Op mijn MGB GT 1970 zit het voorscherm aan de passagierszijde (rechts) niet helemaal goed gemonteerd. Dat wil zeggen: de deur is niet netjes gepositioneerd ten opzichte van het achterscherm en voorscherm. Te grote naden. Dat zal gebeurd zijn bij de vervanging van het scherm door de vorige eigenaar. De afstand tussen de schermen voor en achter, bestuurderszijde t.o.v. passagierszijde verschilt 0,5 cm. Op de Engelstalige sites wordt dit aangeduid als 'door/frontwing alignment'. Of 'doorgap' te groot. De deur zelf hangt netjes. Dit aanpassen wordt wel besproken, maar eigenlijk alleen voor de tourer MGB en niet de MGB GT. (Bij de tourer moet begrijp ik het hele voorruitframe eraf)
Mijn vraag is dus: heeft iemand ervaring met de montage van het voorscherm? dat wil zeggen: niet zozeer de montage, als wel het aanpassen van de montage. Want ik heb niet veel trek om het scherm er helemaal af te halen (als dat niet hoeft).
Kan ik simpelweg alle bouten losdraaien en dan het scherm een stukje terughalen?

Zou fijn zijn als iemand zijn ervaringen op de BGT wil delen. Anders wordt het ofwel 'trial and error' of toch meteen maar naar de garage. Maar dat laatste kan altijd nog ;)

Bij voorbaat dank!
Ger

Re: voorscherm mgb GT

#2
Dat scherm sluit als het goed is naadloos aan bij de paravaan / scuttle: het plaatwerk tussen voorruit en motorkap. Daar valt dus niet zoveel aan te stellen vrees ik. Als de boel niet goed past kan dat te maken hebben met restauratiewerk dat niet helemaal op de goede plaats is ingelast (technisch heb je daar geen last van, 't is alleen wat minder fraai).

Wat bedoel jij met de deur zelf hangt netjes? Zijn de naden overal even breed? hoe is de uitlijning ter hoogte van de zijruiten? Heb je al eens een rolmaat in de deursponning gehouden, en wat is dan het verschil links/rechts?

Vragen, vragen... een foto zou helpen. Wellicht kan er iemand met je mee kijken, waar zit je?

Re: voorscherm mgb GT

#8
De rechterdeur zou iets naar achter kunnen. Dan de voorste naad verbeteren door met de schuurschijf iets aan bovenkant af te schuren.
Heb ook het idee dat de deur aan de achterkant wat te veel naar buiten staat, Dit kan gesteld worden met de slotplaat.
Aan de onderkant van de deur en de koker zie ik rare dingen, Is de deur daar wel recht. Ik zie een golf beweging.

Linker deur moet aan de achterkant wat omhoog omdat de onderkant[naad] niet goed loopt met de koker.
Deur omhoog via stel mogelijkheid scharnieren in de deur.
Voor de rest de deurnaden even breed maken met de schuurschijf.1 of 1.5 mm van de deur afhalen is mogelijk.
Hans Geertse
Laatst gewijzigd door Hans Geertse (850008) op 27 apr 2018, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
cron