heater losmaken

#1
Kan iemand mij vetellen wat ik onder het dashboard moet losmaken om de complete heater eruit te halen?
Onder de motorkap is alles los, maar het zit nog muurvast. Er moet iets onder het dash losgemaakt worden?
Kan ik daar wel bij?
Het gaat om een MGB GT 1972

Dankbaar voor info
Groet Jack

Re: heater losmaken

#2
Dag Jack, je "topic" staat in de marktplaats... Ik heb de webmaster gevraagd het te verplaatsen naar de technische kant van het forum.

En mag ik je de hand drukken, je hebt met stip de rotste klus van een MGB te pakken. Dat ding is groter dan je denkt, google mgb heater en schrik.

Achter de radioconsole zit nog van alles, buizen en een kabel naar een klep (die van 1 van de draaiknoppen komt). Kan jij daar bij? Hmm... Kan jij handstand? ;)

Eerst maar eens goed kijken, dan zie je vast meer.

Succes, Andrys

Re: heater losmaken

#3
Bedankt Andrys, voor je support,

Inmiddels is de heater wel los (zat geplakt aan het schutbord). Kan hem dus wel een stukje omhoog wrikken, maar zit van onderen vast.
Heb inmiddels de middenconsole verwijderd, de bekleding aan weerszijden losgemaakt, waardoor er twee gaten zichtbaar werden aan de rechterkant.
Daar zie ik een klein gaatje met een schroef (waarschijnlijk om de (buiten)bedieningskabel vast te houden, en een groter gat waardoor ik, als ik me verplaats in een Houdini houding een kabelklem zie waarmee de kachelklep wordt bediend.
Daardoor zit de kachel dus vast van onderen en weigert los te laten.
Nu moet dus die babel ruimte geven, maar dan moet de regelknop op het dashboard eraf. Volgens Haynes zit er een pin in, maar er zit maar één gaatje in die knop. Heb schroevendraaiertje geprobeerd, een klein staafje, een paperclip, een naald erin te drukken, maar geen beweging in die knop.
Hoe gaat die knop eraf?
Op youtube staan best goede filmpjes over de heater. Daardoor heb ik de moed opgevat.
Weet jij raad? Alvast super bedankt.

Jack

Re: heater losmaken

#5
Dat is prima hulp Andrys, die info op het web
Dat verheldert heel veel.
Ga het opnieuw uitproberen.
Had een filmpje op Youtube gezien, waarin ze de knop hadden verwijderd, Dat zag er allemaal simpel uit.
Weet niet zeker of het eenvoudig is om de kabel weer opnieuw te monteren met de knop achter het dashboard?
Maar ga het zien. Ik hou je op de hoogte.
Tot zover veel dank voor je reactie. Fijn zo,n MG Club